دونالد ترامپ ادعا کرد نخست وزیر ژاپن او را به خاطر مذاکره با کره شمالی برای دریافت جایزه صلح نوبل نامزد کرده است.
کد خبر: ۵۳۸۱۹
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷        16 February 2019
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از جایزه صلح نوبلی که در سال ۲۰۰۹ به باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا اهدا شد، انتقاد کرد و گفت ممکن است او نیز بتواند این جایزه را برنده شود.

ترامپ در کنفرانس خبری که در کاخ سفید برگزار شد، اظهار کرد: شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن گفت "من با احترام شما را به عنوان نامزد دریافت جایزه صلح نوبل از طرف ژاپن معرفی کرده‌ام و از آنان می‌خواهم که این جایزه را به شما بدهند".

وزارت امور خارجه ژاپن امروز (شنبه) اظهار کرد، از بیانات ترامپ آگاه است اما نمی‌تواند درباره جزئیات تعاملاتی که بین رئیس جمهور آمریکا و شینزو آبه صورت گرفته، اظهار نظر کند.

مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی که او هم ترامپ را برای آغاز مذاکره با کره شمالی تحسین می‌کند، در خصوص جایزه صلح نوبل از رئیس جمهور آمریکا حمایت کرده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، ترامپ اظهار کرد، گفت‌وگوهای ابتدایی با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی پر از "آتش و خشم" بود اما این دو رهبر جهانی از زمان نخستین دیدارشان که سال گذشته میلادی در سنگاپور صورت گرفت، رابطه خوبی را ایجاد کرده‌اند.

به گفته ترامپ، آبه از طرف کشور خود او را نامزد صلح نوبل معرفی کرده زیرا نگران آزمایش‌های موشکی کره شمالی و خطر آن برای ژاپن بوده است.

باراک اوباما سال ۲۰۰۹ جایزه صلح نوبل را برای "پیش‌برد تعهد آمریکا در راستای ایجاد صلح و امنیت در جهانی بدون تسلیحات هسته‌ای" دریافت کرد.

ترامپ در بیانات خود از اوباما انتقاد کرد و گفت، او تنها "حدود ۱۵ ثانیه" پیش از دریافت جایزه‌اش در محل اعطای جوایز حضور پیدا کرده بود.

ترامپ افزود: ممکن است هرگز این جایزه را دریافت نکنم اما مشکلی نیست. آنان آن را به اوباما دادند که حتی نمی‌دانست برای چه این جایزه را دریافت کرده است.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: