پس از آنکه انتشار آمارهای ضعیف از اقتصاد آمریکا این احتمال را تقویت کرد که فدرال رزرو سیاست پولی انقباضی خود را متوقف خواهد کرد، قیمت طلا روز جمعه به بالاترین رقم در طی ۲ هفته گذشته رسید.
کد خبر: ۵۳۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴        16 February 2019
رویترز گزارش داد، پس از آنکه انتشار آمارهای ضعیف از اقتصاد آمریکا این احتمال را تقویت کرد که فدرال رزرو سیاست پولی انقباضی خود را متوقف خواهد کرد، قیمت طلا روز جمعه به بالاترین رقم در طی ۲ هفته گذشته رسید. این در حالی بود که به دلیل تداوم کمبود عرضه به بالاترین رقم خود رسید.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با ۰.۷۶ درصد افزایش به ۱۳۲۲ دلار و ۴۹ سنت رسید. قیمت طلای آمریکا هم در پایان معاملات دیروز با ۰.۶۲ درصد افزایش به ۱۳۲۲ دلار و ۱۰ سنت رسید.

تای وونگ، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «با تقویت احتمال پایان یافتن سیاست انقباضی بانک مرکزی آمریکاقیمت طلا رشد قابل توجهی کرده است. اکنون که بانک مرکزی آمریکا افزایش نرخ بهره را متوقف کرده، فشار روی بقیه کشورها برای افزایش نرخ بهره کم شده است.»



کاهش نرخ بهره موجب پایین آمدن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا می شود و ضمن پایین آوردن ارزش دلار، خرید فلز زرد را برای دارندگان سایر ارزها ارزان تر می کند.



آماری های ناامید کننده از اقتصاد با مجموعه ای از گزارش های ضعیف اقتصادی از چین و اروپا همراه بوده است. این آمارها و گزارش ها موجب شده تا قیمت طلا تقویت شود.

آلاسدایر مکلئود تحلیلگر بازار طلا گفت: «رشد اقتصاد جهان به سرعت در حال کند شدن است و بنابراین سیاست های پولی در همه جای جهان انبساطی تر خواهد شد. بنابراین چشم انداز اقتصاد جهان تورمی تر خواهد شد و این به تقویت قیمت طلا کمک خواهد کرد.»

خبرگزاری شینهوا گزارش داده که ۲ اقتصاد بزرگ جهان اجماعی اصولی بر سر حل مسائل کلیدی در جریان مذاکرات تجاری اخیر دست یافته اند. مذاکرات تجاری آمریکا و چین هفته آینده در واشنگتن ادامه خواهد یافت.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: