تیم فوتبال استقلال در هفته هجدهم لیگ برتر مقابل تراکتورسازی در شهر تبریز شکست خورد تا شاگردان وینفرد شفر از صدر جدول دور شوند و رویای قهرمانی آبی‌ها کمرنگ‌تر شود.
کد خبر: ۵۳۸۰۰
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۹        15 February 2019

در یکی از مسابقات هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال و از ساعت ۱۵:۳۰ امروز جمعه تیم‌های استقلال و تراکتورسازی در ورزشگاه یادگار امام تبریز به مصاف هم رفتند که این مسابقه با نتیجه یک بر صفر به سود تراکتورسازی به اتمام رسید.

اشکان دژاگه (۵۲) برای تراکتورسازی گلزنی کرد.

استقلال بازی را با ترکیب مهدی رحمتی، آرمین سهرابیان، روزبه چشمی، پژمان منتظری، میلاد زکی پور، امید نورافکن، علی کریمی (۸۴ - اللهیار صیادمنش)، فرشید اسماعیلی، داریوش شجاعیان، وریا غفوری (۶۲ - گادوین منشا) و مرتضی تبریزی (۷۰ - اسماعیل گونکالوس) آغاز کرد.

تراکتورسازی هم با این ترکیب پا به میدان گذاشت: محسن فروزان، ایمان سلیمی، محمد طیبی، دانیال اسماعیل‌فر، احسان حاج‌صفی، مهدی مهدی پور، اکبر ایمانی، مسعود شجاعی، یوکیا سوگیتا، اشکان دژاگه (۹۴ - علی عبدالله زاده)، آنتونی استوکس.

باوجود اینکه ورزشگاه پیش از شروع مسابقه پر از تماشاگر بود، اما بازی در نیمه نخست چنگی به دل نزد. بازیکنان استقلال در این نیمه بازی سرعتی با پِرس از بالا را در دستور کار داشتند، اما به خاطر خطا‌های متوالی بازیکنان دو تیم، بازی مدام متوقف می‌شد. در نهایت نیمه نخست با تساوی بدون گل به اتمام رسید.

بازی در نیمه دوم شباهتی به ۴۵ دقیقه نخست نداشت. دو تیم بازی سرعتی‌تر را به نمایش گذاشتند و در زمین خطرناکتر ظاهر شدند. تراکتورسازی که از امتیاز میزبانی بهره می‌برد، فشار بیشتری روی دروازه استقلال وارد کرد. ابتدا در دقیقه ۴۹ تراکتورسازی توپ را تا محوطه جریمه استقلال پیش برد که رحمتی مانع گل خوردن این تیم شد.

در دقیقه ۵۲ اشکان دژاگه روی پاس زیبای احسان حاجی صفی از سمت چپ دفاع استقلال خود را به محوطه جریمه این تیم رساند و با یک شوت محکم سرانجام دروازه آبی پوشان را باز کرد.

استقلال بعد از دریافت گل هجومی‌تر شد تا گل خورده را جبران کند. در دقیقه ۶۵ پاسکاری ترکیبی استقلال یک کرنر برای این تیم به همراه داشت، ولی این کرنر با ضربه خطرناک منتظری به اوت رفت و ثمری نداشت.

وینفرد شفر سرمربی استقلال بعد از گل دست به دو تعویض زد. او ابتدا گادوین منشا و سپس اسماعیل گونکالوس را وارد زمین کرد تا قدرت هجومی تیمش را بیشتر کند. در دقایق پایانی هم اللهیار صیادمنش به زمین آمد. بهترین فرصت استقلال در دقیقه ۸۸ به دست آمد، اما فرشید اسماعیلی هافبک استقلال از نزدیکی‌های محوطه شش قدم، توپ را به بالای دروازه تراکتور زد.

در نهایت برنامه‌های فنی وینفرد شفر در تقابل با اندیشه‌های جورج لیکنز سرمربی تراکتورسازی راه به جایی نبرد تا بازی با همان یک گل تمام شود.

تراکتورسازی با این برد، ۳۳ امتیازی شد و در همان رده چهارم باقی ماند. استقلال هم ۲۸ امتیازی و در رده پنجم ماند تا فاصله اش از صدر جدول بیشتر شود.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: