اداره پلیس شهر استانبول جزئیات وحشتناکی درباره قتل جمال خاشقجی در کنسولگری عربستان در این شهر منتشر کرد و گفت: نامزد وی نیز ممکن بود در این توطئه به قتل برسد، اما با خوش اقبالی جان سالم به در برده است.
کد خبر: ۵۳۷۹۳
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۷        15 February 2019

اداره پلیس شهر استانبول می‌گوید: خدیجه جنگیز، نامزد جمال خاشقجی خبرنگار عربستانی‌الاصل روزنامه واشنگتن پست و از مخالفان حکومت عربستان، در صورتیکه همراه با جمال خاشقجی به کنسولگری رفته بود تبدیل به دومین قربانی جوخه ترور عربستان می‌شد.

این اداره پلیس در یک گزارش سالانه خود برای ۲۰۱۸ تصریح کرد: افسر نگهبان مقابل کنسولگری هر چند که می‌توانست کلید نجات جمال خاشقجی از این توطئه باشد، اما در عین حال ممکن بود خدیجه جنگیز را نیز در این توطئه درگیر ساخته و باعث قربانی شدن وی شود، اما باعث شده که وی جان سالم به در ببرد.

در این گزارش آمده است، این نگهبان به مقام‌های داخل کنسولگری عربستان فاش نکرد که خاشقجی همراه با شخص دیگری به کنسولگری آمده و نامزدش در بیرون ساختمان منتظرش است و اگر این کار را می‌کرد دو احتمال وجود داشت.

پلیس استانبول خاطرنشان کرد: همین افسر به عربستانی‌ها فوراً وارد شدن خاشقجی را اطلاع داد، اما تصمیم گرفت حضور خدیجه جنگیز در بیرون کنسولگری را گزارش نکند.

به نوشته این گزارش همچنین فاش شد که یکی از اعضای جوخه ترور خاشقجی به نام دکتر صلاح محمد التوبایجی رئیس بخش اسناد و شواهد پزشکی قانونی که مدرک دانشگاهی در مورد تحلیل دی ان‌ای خارج شده از استخوان دارد یک کارشناس در ارتباط با این مسئله بوده است. این واحد پلیس همچنین دریافته که جوخه ترور عربستان قبل از این اتفاق اقدام به سفارش ۳۲ قطعه گوشت خام از رستوران شناخته شده‌ای برای کنسولگری کرده بود و این ظن این را که آن‌ها با سوزاندن از جسد خاشقجی خلاص شده‌اند، تقویت می‌کند.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: