رئیس اتحادیه میوه و سبزی، گفت: هم اکنون قیمت خیار، سبزی و کاهو نسبت به هفته‌های اخیر ۱۵ تا ۲۰ درصد در بازار افزایش داشته است.
کد خبر: ۵۳۷۸۹
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۳        15 February 2019
اسداله کارگر رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران درباره آخرین تحولات بازار میوه و صیفی اظهار کرد:هم اکنون قیمت خیار، سبزی و کاهو نسبت به هفته‌های اخیر ۱۵ تا ۲۰ درصد در بازار افزایش داشته است.

وی وقوع سیلاب و خروج برخی محصولات سبزی و صیفی از مرز‌های کشور را دلیل اصلی گرانی دانست و افزود: در شرایط فعلی عمده سبزی کشور از جنوب تامین می‌شود چرا که سبزی اطراف شهر به پایان رسیده و بدیهی است که به سبب افزایش قیمت کرایه‌های حمل و نقل، نرخ سبزی با نوساناتی در بازار روبه‌رو شود.

کارگر نرخ هر کیلو انگور را ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت هر کیلو پرتقال جنوب ۵ تا ۹ هزار، پرتقال شمال ۲ تا ۴ هزار، خرمالو شمال ۳ تا ۵ هزار، خرمالو کن ۷ تا ۱۱ هزار، سیب لبنانی زرد ۴ تا ۹ هزار، سیب لبنانی قرمز ۳ تا ۹ هزار و کیوی ۴ تا ۹ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی با اشاره به نرخ سایر میوه‌ها در بازار بیان کرد: هم اکنون هر کیلو خیار بوته‌ای با نرخ ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰، خیارگلخانه ۲ تا ۵ هزار و ۵۰۰، لیموشیرین ۳ تا ۵ هزار، موز ۹ تا ۱۱ هزار، نارنگی یافا ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰، نارنگی بندری ۷ تا ۱۳ هزار، نارنگی تخم پاکستانی ۴ تا ۸ هزار، هندوانه یک هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰ و خربزه ۲ تا ۶ هزار تومان در میدان عرضه می‌شود.

بیشتر بخوانید: گرانی به بازار میوه شب عید می‌رسد؟ / ۳۰ درصد، حداکثر فاصله قیمت از عمده‌فروشی تا خرده‌فروشی

وی قیمت هر کیلو بادمجان قلمی را ۲ تا ۴ هزار تومان اعلام کرد و افزود: قیمت هر کیلو بادمجان گلخانه‌ای ۴ تا ۶ هزار، پیاز زرد ۲ تا ۳ هزار و ۲۰۰، پیاز شیری ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۷۰۰، پیاز قرمز ۲ هزار و ۲۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰، سیب زمینی یک هزار و ۸۰۰ تا ۲ هزار و ۸۰۰، سیر خشک ۴ تا ۱۱ هزار، شلغم یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰، فلفل تند ریز ۳ تا ۶ هزار و فلفل دلمه سبز ۷ تا ۱۰ هزار تومان است.

کارگر ادامه داد: هر کیلو کاهو پیچ سالادی با نرخ ۴ تا ۶ هزار و ۵۰۰، کاهو رسمی ۳ تا ۵ هزار، کدو حلوایی ۲ تا ۳ هزار و ۵۰۰، کدو مسمایی ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار، کرفس یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار، کلم بروکلی ۳ تا ۷ هزار، کلم سفید ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰، کلم قرمز ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰، گوجه فرنگی بوته‌ای ۳ تا ۵ هزار، گوجه فرنگی گلخانه‌ای ۴ تا ۹ هزار، لوبیا سبز ۳ تا ۵ هزار و هویج ۲ تا ۳ هزار تومان در میدان خرید و فروش می‌شود.

وی نرخ هر کیلو سبزی جور (پلو، آش، قورمه) را ۲ تا ۳ هزار و ۵۰۰ و سبزی خوردن ۳ تا ۵ هزار تومان اعلام کرد.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران در پایان تصریح کرد: با توجه به افزایش تقاضا در ایام پایانی سال، امکان پیش بینی قیمت در بازار میوه شب عید وجود ندارد.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: