سرپرست معاونت آمار سازمان بیمه سلامت گفت: با تمهیدات انجام شده سال آینده حذف دفترچه‌های درمان در هر استان یک شهر به صورت پایلوت اجرا می‌شود.
کد خبر: ۵۳۷۳۰
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۱        14 February 2019
رضا میلابی اظهار داشت: حذف دفترچه‌ها در برنامه ۵ ساله ششم، بند چ. ماده ۷۰، تبصره دال ماده ۱۷ قانون بودجه کشور و در بودجه سال ۹۸ مطرح شده است.

وی با بیان اینکه طرح حذف دفترچه‌ها امسال در استان کرمان به صورت پایلوت اجرا شد که توفیقاتی را نیز به همراه داشت، عنوان کرد: این پروژه از نظر فنی و محتوایی تقریبا به طور کامل انجام شده، اما یکسری مسائل و مشکلات اجتماعی از جمله استقبال پزشکان و نسخه نویسی آنلاین دارد، زیرا حذف دفترچه با این موارد به نوعی به همدیگر متصل هستند.

میلابی تاکید کرد: به شرطی توفیق لازم در اجرای این طرح حاصل می‌شود که بتوانیم از نسخه نویسی الکترونیک با استقبال پزشک و بیمار روبه رو شود.

وی با اشاره به اینکه بحث امضای دیجیتال و یکسری کار‌های قانونی باید انجام شود، ادامه داد: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده باید طرح حذف دفترچه‌ها تا بهمن ماه در استان کرمان به اتمام می‌رسید که این مهم محقق شد.

میلابی با تاکید بر اینکه استقبال پزشکان و بیمه شدگان سبب شده کار با سرعت پیش نرود، بیان کرد: در زمینه تامین و فراهم آوردن زیرساخت‌های مورد نیاز این طرح از جمله مسائل اعتباری مشکلی نداریم، زیرا در این زمینه رئیس جمهور و دیگر مسئولان پشتیبانی لازم را دارند.

سرپرست معاونت آمار، فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بیمه سلامت خاطرنشان کرد: استقبال برای اجرایی شدن طرح حذف دفترچه‌ها وجود دارد، ولی شاید برخی جا‌های شاید اعتماد نباشد که باید این اعتماد حاصل شود.

میلابی تعداد بیمه شدگان بیمه سلامت را ۴۰ میلون نفر عنوان کرد و گفت: بر اساس برنامه‌های سازمان بیمه سلامت موضوع پشتیبانی از بیمه شده‌ها مطرح است.

وی تصریح کرد: برای سال آینده طرح‌های مهمی شامل نسخه نویسی الکترونیک، پردازشگر اسناد بستری، استحقاق سنجی در سطح سه و تشکیل پرونده الکترونیک سلامت افراد با افق دید تا ۱۴۰۰ در دستور کار قرار گرفته که برخی تا پایان ۹۸ به نتیجه می‌رسد.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: