در گفتگو با «اسرائیل هیوم» مطرح شد؛
یکی از چهره های برجسته مخالف دولت ونزوئلا، حضور ایران و حزب الله در این کشور را بسیار نگران کننده خواند و از اسرائیل برای مقابله با آها کمک خواست.
کد خبر: ۵۳۶۸۸
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۱        13 February 2019

درخواست کمک مشاور گوایدو از اسرائیل برای مقابله با حضور ایران و حزب‌الله در ونزوئلا
 

اطلس خبر به نقل از پارسینه:

یک چهره برجسته مخالفان دولت ونزوئلا در گفتگو با روزنامه «اسرائیل هیوم» حضور ایران، حزب الله و دیگر گروه‌های عربی در ونزوئلا را برای مخالفت دموکراتیک «بسیار نگران کننده» خواند که پس از کنار زدن دولت نیکلاس مادورو به «چالشی بزرگ» برای حکومت جدید تبدیل می‌شود.

او که از طرفداران خوان گوایدو، رهبر مخالفان و رئیس جمهور خودخوانده موقت ونزوئلا است، اضافه کرد: «ما هم اکنون در حال تنظیم سیاست مربوط به دفاع از امنیت داخلی ونزوئلا و به دنبال کمک و مشاوره ایم و زمانی که تغییر سیاسی در ونزوئلا به وقوع پیوست، اسرائیل می‌تواند به تاسیس دستگاه ضروری برای مقابله با این مشکل به ما کمک کند.»

این چهره برجسته مخالفان که روزنامه اسرائیلی نام او را ذکر نکرده است، در تلاش برای افزایش فشار اقتصادی به دولت مادورو از دولت آمریکا درخواست کرد تا متحدان عرب خود را برای پایان دادن به کمک‌های مالی به مادورو و قطع روابط تجاری دوجانبه زیر فشار بگذارد.

این درخواست پس از آن مطرح شده که چند کشور عرب حاشیه خلیج فارس در روز‌های اخیر مقدار زیادی طلا از دولت ونزوئلا خریداری کردند. همزمان، میگوئل پیزارو، مشاور گواید در امور بشردوستانه، در گفتگو با «اسرائیل هیوم» تایید کرد که برای دریافت کمک‌های انسان دوستانه از اسرائیل، با این رژیم در تماس است.

نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا که در هفته‌های اخیر با موج اعتراضات مخالفان مواجه بوده است، در گفتگویی با یورونیوز، مخالفت‌ها را «تمام شده» خواند و گفت: «دیوانگی بود. آن‌ها به دنبال کودتای نظامی بودند، اما شکست خوردند. آن‌ها این برگه را بازی می‌کردند، اما اکنون ماجرا تمام شده است.»
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: