تنش در بسکتبال، پایان ندارد؛
دور جدید اردوی بسکتبال تیم ملی ایران آغاز شده اما همچنان احسان حدادی و صمد نیکخواه در این اردوها حضور ندارند.
کد خبر: ۵۳۴۷۸
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰        10 February 2019

اطلس خبر به نقل از پارسینه:

  به نظر می‌رسد اختلاف نظر و تنش‌های حامداد حدادی، سنتر ۲۱۸سانتی‌متری تیم ملی بسکتبال با مسئولان کادر فنی این تیم همچنان پابرجاست.

دور جدید تمرینات آسمان‌خراش‌های ایران برای حضور در پنجره ششم رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2019 چین در حالی از دو روز پیش در تالار بسکتبال آزادی آغاز شده که حدادی باز هم در این اردو غیبت دارد. کشمکش او با کادر فنی تیم ملی بسکتبال بر سر مصاحبه‌ای است که حسین قاسمی، سرپرست این تیم علیه بازیکنان انجام داد. چند ماه پیش بود که انتشار مصاحبه‌ای از سوی روزبه ارغوان که برخی کمبودهای موجود در اردوی تیم ملی را بازگو کرده بود، با واکنش تند قاسمی همراه شد.

موج بعدی این جنجال‌ها، اعتراض دسته‌جمعی سایر ملی‌پوشان بود که با مصاحبه تندتر حامد حدادی آغاز شد. طوری که سایرین هم در صفحه‌های شخصی خود در اینستاگرام با کنایه درباره وضعیت نامناسب غذایی اردوها به اظهارات سرپرست تیم ملی واکنش نشان دادند. همه این حواشی دست به دست هم داد تا یک تقابل جدی بین کادر فنی و ملی‌پوشان صورت بگیرد که در نهایت منجر به ایجاد برخی محدودیت‌ها نظیر ممنوع‌المصاحبه‌شدن و حذف آنها از تیم ملی شد.
ارسلان کاظمی یکی از بازیکنانی بود که به دلیل انتقاد از شرایط موجود از تیم ملی حذف شد.

در همین راستا حدادی، ستاره بی‌نظیر بسکتبال ‌آسیا به دعوت‌نشدن ارسلان به تیم ملی واکنش نشان داد و در صفحه شخصی خود نوشت: «متاسفانه به جای حذف حاشیه‌ها، بازیکن‌ها را حذف می‌کنند». این موضوع بهانه‌ای شد تا حدادی نیز با وجود دعوت‌شدن به اردوی تیم برای حضور در پنجره پنجم مسابقات انتخابی جام جهانی در اردوها حاضر نشود. با این حال حالا که چند ماه از آن روزهای پرحاشیه گذشته، بار دیگر اردوی تیم ملی تشکیل شده و با وجود دعوت دوباره از حامد او در تمرینات غایب است. او که بعد از تعطیلی لیگ بسکتبال چین به کشور بازگشته، سه روز قبل در تهران، دیدار تیم‌های پتروشیمی و شیمیدر را در لیگ برتر از نزدیک تماشا کرد و به اهواز محل سکونتش برگشت.

اینکه در رابطه با حامد حدادی وضعیت همین گونه ادامه داشته باشد یا پیگیری‌های لازم برای پیوستن او به دیگر اردونشینان انجام شود، هنوز مشخص نیست؛ هرچند برخی از هم‌تیمی‌های او گفته‌اند حامد در این دور از اردو، به تمرینات برمی‌گردد. آنها به نقل از حامد می‌گویند که مشکل عدم حضور در اردوها حذف ارسلان نیست بلکه اظهارات قاسمی، مدیر تیم‌های ملی است. ارسلان کاظمی نیز همچون دفعه قبل به اردوی تیم ملی دعوت نشده است. البته مهران شاهین‌طبع، سرمربی تیم ملی دلیل دعوت‌نشدن این بازیکن را به تمرینات، فنی می‌داند و به خاطر عدم رضایت از عملکردش، او را به تمرینات دعوت نکرده است. ارسلان به زعم کارشناسان امسال حضور موفقی در رقابت‌های لیگ نداشته و نتوانسته تاکنون یک امتیاز برای تیم شیمیدر کسب کند. مایک رستم‌پور، بازیکني ایرانی- آمریکایی است که به تازگی به ترکیب تیم ملی اضافه شده و قرار است در پست ارسلان به میدان برود؛ البته به جز حدادی و کاظمی، صمد نیکخواه‌بهرامی، کاپیتان تیم ملی نیز در مرحله قبل در اردوها حضور نداشت. غیبت صمد به خاطر سفر به آمریکا و مسائل شخصی بود. او نیز در دور تازه تمرینات به اردوها دعوت شده است.


نیکخواه‌بهرامی در روز نخست تمرینات با وجود حضور در تالار بسکتبال در کنار زمین بود و با ملی‌پوشان تمرین نکرد. به نظر می‌رسد به خاطر شرایطی که او دارد و اینکه برخلاف دیگر بازیکنان چندوقتی است از فعالیت‌های باشگاهی دور است، احتمال دارد در دیدارهای آتی تیم ملی غیبت داشته باشد. تیم ملی ایران در پنجره ششم مسابقات، دوم و پنجم اسفندماه باید مقابل ژاپن و استرالیا صف‌آرایی کند.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: