سید عباس عراقچی معاون حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه امروز ( یکشنبه) در راس هیأت کارشناسی برای بررسی دستور کار اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی وارد استانبول شد.
کد خبر: ۵۲۶۰
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱        10 April 2016
به گزارش ایرنا، اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی (OIC) روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته در استانبول برگزار می شود.
انتظار می رود رهبران کشورهای اسلامی در این کنفرانس، تصمیم ها و اقدام های عملی در راستای تلاش مشترک اسلامی و تحکیم نقش سازمان همکاری های اسلامی در دو سطح منطقه و جهان اتخاذ کنند.
از جمله این اقدامات عملی می توان به تصویب چشم انداز راهبرد ۱۰ساله جدید (۲۰۱۵ تا ۲۰۲۵) اشاره کرد که شامل اولویت های مشخصی در زمینه برقراری امنیت و ثبات، مبارزه با تروریسم و افراطی گری، رعایت حقوق بشر، حمایت از توسعه و کاهش میزان فقر می شود.
این کنفرانس که قرار است با شعار (یکپارچگی و همبستگی برای عدالت و امنیت) برگزار شود، وضعیت جاری در سوریه، یمن، لیبی، افغانستان، سومالی، مالی، جامو، کشمیر، درگیری های میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان و سایر کشورهای ناامن اسلامی را مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد.
روزهای یکشنبه و دوشنبه (امروز و فردا) نشست کارشناسان ارشد کشورهای عضو این سازمان و سه شنبه و چهارشنبه نشست وزیران خارجه عضو سازمان برگزار می شود.
سطح حضور ایران در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی اعلام نشده است.
کنفرانس اسلامی معروف به سازمان همکاری اسلامی، دومین سازمان بین دولتی پس از سازمان ملل متحد است که ۵۷ کشور در آن عضویت دارند و در سال۱۹۷۰ نشست اولین کنفرانس اسلامی وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی در جده برگزار شد.
منشور یا قانون اساسی سازمان کنفرانس اسلامی طبق ماده ۱۰۲ منشور سازمان ملل متحد در اول فوریه ۱۹۷۴ به ثبت رسید.
برچسب ها: عراقچی ، استانبول
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: