فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص):
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) سپاه گفت: در حال حاضر برای اجرای ابر پروژه ها نیز نیازی به مهندسان خارجی نداریم و حتی در حوزه پالایشگاهی با کشور های بزرگ رقابت می کنیم.
کد خبر: ۵۲۳۱
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۹        10 April 2016
به گزارش خبرنگار مهر، سردار عبادالله عبداللهی عصر شنبه در مراسم اغاز عملیات اجرایی خط سه قطارشهری مشهد در محل میدان فردوسی مشهد مقدس بیان کرد: در حال حاضر به همت مهندسان داخلی بسیاری از ابر پروژه ها مدیریت شده و حتی در حوزه پالایشگاهی و در کنار رقبای بزرگ دنیا فعالیت های گسترده ای تاکنون صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: پالایشگاه ستاره خلیج فارس که بیش از ۷۰۰ هکتار مساحت دارد و باعث بی نیازی ایران از واردات بنزین می شود یکی از این پروژه های بزرگ ملی است.

وی اظهار کرد: تحریم ها موجب شد تا بسیاری از غول های بزرگ دنیا عرصه ساخت و ساز و فعالیت و در ایران ترک کنند و لذا این خلاء موجب شد تا مهندسان ایرانی با ایمان و اتکا به توان خود مراحل ۱۵ و ۱۶ گازی را به بهره برداری برسانند.

وی بیان کرد: تمامی مراحل ساخت این پروژه ها در داخل کشور صورت گرفته و این دو مرحله ۵۲ میلیون مترمکعب گاز را به شبکه می دهند که این موضوع باعث بی نیازی واردت گاز از خارج از کشور شده است.

۱۵هزار پروژه محرومیت زدایی در دستور کار سپاه

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) همچنین با بیان اینکه در راستای محرومیت زدایی تعداد ۱۵ هزار پروژه در دستور کار سپاه قرار دارد ادامه داد: احداث دو بیمارستان در شهر مشهد بنا بر مذاکرات مستقیم با وزیر بهداشت از جمله این پروژه ها است.

وی  تامین ۱۷ هزار تخت بیمارستانی بر اساس توافق انجام شده و همچنین راه اندازی قطار سریع السیر اصفهان - قم - تهران را از دیگر اقدامات قرارگاه خاتم الانبیاء یاد کرد.

وی ادامه داد: کارهای مطالعاتی قطار سریع السیر تهران - مشهد انجام شده و به زودی وارد فعالیت های اجرایی می شود تا زائران در آینده نزدیک مسیر تهران- مشهد را ظرف مدت سه ساعت طی کنند.

سردار عبدالهی ادامه داد: با دستور رییس جمهوری کمبود اعتبار تامین شده و به طور حتم ظرف دو سال این پروژه ها به بهره برداری می رسند.

وی همچنین با اشاره به اجرای پروژه‌های مهمی نظیر قطارشهری مشهد افزود: حفاری و سگمنت‌گذاری این پروژه انشالله در مدت زمان ۳۶ تا ۴۰ ماه به صورت کامل انجام خواهد شد.

وی ساخت خط دوم قطار شهری مشهد به طول ۱۴.۵ کیلومتر و همچنین افتتاح صحن حضرت زهرا(س) در نجف با ۲۳۰ هزار مترمربع مساحت را از اقداماتی عنوان کرد که توسط این قرارگاه به سرانجام رسیده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: