نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: استانی شدن انتخابات از هر گونه تبعیض در تخصیص بودجه‌های استانی جلوگیری کرده و با نظارت همه نمایندگان استان از سهم خواهی بیشتر کلان شهر‌ها و مراکز استان‌ها ممانعت به عمل آورده و توزیع امکانات عادلانه بیشتر و بهتر صورت می‌پذیرد.
کد خبر: ۵۲۰۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۸        10 January 2019
حسین نوش‌آبادی نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی به شکل استانی که ماه گذشته یک فوریت آن در صحن علنی به تصویب رسیده و در آینده نزدیک در صحن علنی مطرح خواهد شد دارای مزایا و فواید فراوانی است که مهمترین آن تقویت همبستگی ملی و جلوگیری از تنش‌های قومی و قبیله‌ای است.

نوش‌آبادی افزود: با تصویب نهایی این طرح نقش اسامی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در امر قانونگذاری و نظارت که از وظایف اساسی نمایندگان است تقویت می‌شود و تمرکز آنان از پرداختن به امور جزئی و کوچک به مسائل کلان و ملی معطوف شده و نگاه ملی نمایندگان تقویت می‌شود.

وی همچنین ارتقای سطح کیفی و افزایش کارایی مجلس و متمایل کردن انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان را به سمت ایجاد نظام انتخاباتی متناسب با ساختار‌های سیاسی و حقوقی ایران از دیگر مزایای انتخابات استانی برشمرد.

نوش‌آبادی تقویت نقش مجلس شورای محلی و کاهش تنش‌های قومی و درگیری قبیله‌ای و حذف رقابت‌های شدید و اختلاف برانگیز جریانات قومی را از نتایج انتخابات استانی دانست و با اشاره به کاهش هزینه‌های اجرایی انتخابات از سوی دولت و مجریان انتخابات گفت: اجرای این طرح سلامت انتخابات افزایش پیدا می‌کند و سوءاستفاده‌های احتمالی از آرای مردم و امکان هرگونه خرید و فروش رای را از بین می‌رود.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی افزود: با تصویب طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی فرهنگ تحزب و اندیشه‌های سیاسی تقویت و گسترش می‌یابد و ضریب امکان انتخاب افراد توانمند و نخبه بالاتر رفته و نگاه کارشناسی در مجلس حاکم می‌گردد.

نوش‌آبادی همچنین توزیع متوازن اعتبارات و امکانات در سطح هر استان را از دیگر مزایای این طرح دانست و گفت: با استانی شدن انتخابات از هر گونه تبعیض در تخصیص بودجه‌های استانی جلوگیری می‌شود و با نظارت همه نمایندگان استان از سهم خواهی بیشتر کلان شهر‌ها و مراکز استان‌ها جلوگیری و عدالت اقتصادی و توزیع امکانات عادلانه بیشتر و بهتر صورت می‌پذیرد.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: