وزارت دادگستری اسرائیل اعلام کرد:
وزارت دادگستری اسرائیل از محکومیت وزیر سابق انرژی رژیم اسرائیل به ۱۱ سال حبس خبر داد. او به اتهام جاسوسی برای ایران بازداشت شده بود.
کد خبر: ۵۱۹۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴        09 January 2019

محکومیت وزیر اسرائیلی به ۱۱ سال زندان به جرم جاسوسی برای ایران
 

اطلس خبر به نقل از پارسینه:

به نقل از دویچه وله، گونن سگو، وزیر سابق انرژی و زیرساخت دولت اسرائیل، به جرم جاسوسی برای ایران و دادن اطلاعات به "دولت متخاصم" به ۱۱ سال زندان محکوم شد. این خبر را وزارت دادگستری اسرائیل روز چهارشنبه ۱۹ دی ماه (۹ ژانویه) اعلام کرد.

مبانی حقوقی صدور این حکم روز ۱۱ فوریه اعلام می‌شود. دیگر جزییات در حال حاضر به دستور قاضی پرونده علنی نیست.

سگو که به "کمک به دشمن متخاصم در زمان جنگ، جاسوسی علیه کشور اسرائیل، و ارایه اطلاعات به دشمن" متهم بود در ماه مه ۲۰۱۸ از گینه استوایی به اسرائیل بازگردانده و دستگیر شد.

او برای ارایه اطلاعات مربوط به زیرساخت‌های انرژی، سایت‌های امنیتی و ساختمان‌ها و افراد کشور اسرائیل و... به ایران گناهکار شناخته شده است.

گونن سگو جاسوسی برای ایران را رد می‌کند و می‌گوید هیچ انگیزه ایدئولوژیک و مالی برای این کار ندارد. او گفته است: «می‌خواستم ایرانی‌ها را فریب دهم و مثل یک قهرمان به کشور برگردم.»

سگو پیش از این مدتی را به جرم قاچاق، جعل و تقلب در زندان سپری کرده است. او پس از آن برای ادامه کار اصلی خود به عنوان پزشک به گینه استوایی رفت.

بر اساس بیانیه‌ای که در ماه ژوئن صادر شده، سگو نخستین بار در سال ۲۰۱۲ در نیجریه با عوامل ایران ملاقات داشته است. در این بیانیه همچنین ذکر شده است که او از سوی سازمان‌های امنیتی ایران جذب شده و دو بار تا کنون به ایران سفر کرده است.

اسرائیل می‌گوید که اطلاعات حساسی از سوی وزیر سابق انرژی کشور در اختیار ایران قرار نگرفته است. با این‌همه روزنامه الاخبار لبنان در گزارش خود آورده است که اطلاعات "متنوعی" که سگو تحویل داده، توسط جمهوری اسلامی در مبارزه با "رژیم صهیونیستی" استفاده خواهند شد.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: