رئیس انجمن نورولوژی ایران از آغاز به کار اولین مرکز سلامت جنسی برای بیماران مبتلا به بیماری های مزمن و صعب العلاج در کشور خبر داد.
کد خبر: ۵۱۷۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱        06 January 2019

  مهری مهراد روز شنبه در نشست خبری افزود: بیمارانی که دچار دیابت، پارکینسون، ام اس، ضایعات نخایی و بیماری های عصبی و عضلانی و دیسک کمر هستند یا مثانه آنها دچار فلج عصبی است، مشکلات جنسی دارند که با مراجعه به مرکز سلامت جنسی می توانند، درمان شوند.
وی با بیان اینکه این مرکز با همکاری این انجمن، دانشگاه های علوم پزشکی و وزارت بهداشت راه اندازی شده است، افزود: مرکز سلامت جنسی بیماران خاص یک مرکز پزشکی شامل روانشناس، کارشناس سلامت باروری، متخصص اورولوژی و پزشک مربوطه به این بیماری ها است و خدمات درمانی ارائه می دهد.
مهراد هدف از ایجاد مرکز سلامت جنسی را آموزش و ارتقای آگاهی بیماران در زمینه درمان مشکلات جنسی بیان کرد و گفت: این مرکز آماده ارائه خدمات در زمینه آموزش و آگاهی سلامت جنسی به افراد سالم و غیر بیمار است.
وی با بیان اینکه 41 درصد افراد مبتلا به دیابت که پنج سال از بیماری آنان گذشته، دچار ناتوانی جنسی هستند، اظهار داشت: مشکلات جنسی بسیاری از این بیماران با درمان به موقع رفع می شود.
مهراد افزود: این مرکز جلسات مشاوره نیز برای افراد برگزار می کند و تمام درمان ها به روش غیر تهاجمی (بدون جراحی) خواهد بود.
رئیس انجمن نورولوژی ایران گفت: برخی افرادی که دچار سکته مغزی شده اند، یا در حالت کما بوده و بهبود یافته اند نیز دچار ناتوانی جنسی می شوند که باید به موقع درمان شوند.
مهراد خاطرنشان کرد: زنانی که دچار سرطان سینه شده یا جراحی سنگینی را انجام داده اند نیز ممکن است با ناتوانی جنسی رو به رو شوند که باید با آموزش و درمان، سلامت آنها بهبود یابد.
وی در مورد بی اختیاری ادراری نیز گفت: این بیماری در زنان شایعتر است و افراد باید به طور متوسط بین 5 تا 6 دفعه در روز ادرار کنند زیرا در غیر این صورت مثانه آنان بزرگ می شود و مشکلات بسیاری برای آنها به وجود می آورد.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: