رئیس کل گمرک ایران با اشاره به تهیه بسته حمایتی برای تولید گفت: سال گذشته با ایجاد سامانه ارزش کالا و کارشناس مجازی درآمد گمرک جهش داشته و به 11 هزار و 200 میلیارد تومان رسید.
کد خبر: ۵۱۰۶
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴        09 April 2016

رئیس کل گمرک ایران با اشاره به تهیه بسته حمایتی برای تولید گفت: سال گذشته با ایجاد سامانه ارزش کالا و کارشناس مجازی درآمد گمرک جهش داشته و به 11 هزار و 200 میلیارد تومان رسید.

مسعود کرباسیان در گفت‌وگو با فارس با اشاره به ارائه تسهیلات به تولید در راستای شعار سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» اظهار داشت: گمرک در بحث ضمانت‌نامه، نسیه‌بری، ورود موقت و فعالان مجاز تولید سبدی از تسهیلات تهیه کرده و از کالاهای اولیه مورد نیاز تولید داخل حمایت می‌کند.

رئیس کل گمرک ایران در مورد درآمدهای گمرکی در سال 94 بیان داشت: سال گذشته حدود 21 درصد واردات کالا و نیز 40 درصد واردات خودرو از لحاظ ارزش کاهش داشت و با توجه به اینکه 78 درصد واردات به کشور مربوط به مواد اولیه، کالای اساسی و واسطه‌ای است، تعرفه پایین دارد و با این اوصاف درآمد گمرکی 11 هزار و 200 میلیارد تومان بود.

معاون وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه تراز تجاری کشور مثبت بوده است، ادامه داد: همچنین 7 هزار و 500 میلیارد تومان نیز درآمد مالیات ارزش افزوده از محل کالاهای وارداتی داشتیم.

کرباسیان افزود: با وجود شرایط گفته شده به نسبت سال قبل 12 درصد کاهش درآمد داریم، البته اگر این درآمد با کاهش واردات کالا و خودرو مقایسه شود، درآمدها روند رو به رشد و افزایش 12 درصدی مشاهده می‌شود.

رئیس کل گمرک ایران با اشاره به جهش درآمدهای گمرکی در 3 ماهه پایان سال 94، بیان داشت: به دلیل اجرای طرح کارشناس مجازی، سرعت ترخیص و بررسی‌ها بهتر شد و از طرفی سامانه ارزش کالا (TSC) محصول، نوع کالا، برند و مدل در سیستم مشخص می‌شود، بنابراین ارزش یک کالا تابع تعرفه کلی خواهد بود. اکنون وقتی پارچه وارد می‌شود، ارزش آن براساس مدل و نوع خاص آن (سال ساخت، سازنده و دیگر موارد) خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه سامانه ارزش کالا به شفاف‌سازی کمک می‌کند، عنوان کرد: در صورتی که مردم بدانند قیمت وارداتی یک کالا با احتساب حقوق ورودی، مالیات و سود چقدر باید باشد، کالا را گران نمی‌خرند و اجحاف به مصرف‌کننده نمی‌شود.

برچسب ها: مسعود کرباسیان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: