هشدار تند پیونگ یانگ به واشنگتن؛
کره شمالی با محکوم کردن افزایش تحریم‌ها از سوی آمریکا، نسبت به توقف همیشگی خلع سلاح هشدار داد.
کد خبر: ۵۰۶۴۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۸        16 December 2018

کره‌شمالی: تحریم و فشار راه غیرهسته‌ای شدن را برای همیشه ‌می‌بنند
 

اطلس خبر به نقل از پارسینه:

به نقل از رویترز، کره شمالی روز یک شنبه افزایش تحریم‌ها و فشار‌ها از سوی دولت ایالات متحده را محکوم کرد و نسبت به بازگشت «تبادل آتش» و توقف همیشگی برنامه خلع سلاح پیونگ یانگ هشدار داد.

واکنش تند کره شمالی پس از آن برانگیخته شد که ایالات متحده دوشنبه گذشته اعلام کرد تحریم‌هایی را علیه سه مقام پیونگ یانگ، از جمله مشاور ارشد کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، به خاطر مسائل حقوق بشری اعمال خواهد کرد.

دونالد ترامپ و کیم جونگ اون ماه ژوئن نشستی تاریخی را در سنگاپور برگزار کردند، اما غیرهسته‌ای شدن کره شمالی پیشرفت اندکی داشته است. دو طرف برای دیدار مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا، و کیم یونگ چول، از مقامات ارشد کره شمالی، برنامه ریزی کرده بودند که این نشست در ماه نوامبر لغو شد.

کره شمالی در حالی که از «تمایل» ترامپ برای بهبود روابط با این کشور استقبال کرده، اما وزارت خارجه آمریکا را متهم کرده است که به عاملی برای ناکام ماندن این موضوع تبدیل شده و روابط دو طرف را به وضعیت سال گذشته که با «تبادل آتش» مشخص می‌شد، عقب می‌برد.

در بیانیه وزارت خارجه کره شمالی آمده است که واشنگتن تا کنون هشت بار تحریم‌هایی را علیه شرکت ها، افراد و کشتی‌های این کشور و همچنین روسیه، چین و دیگر کشور‌ها اعمال کرده است.

در این بیانیه آمده است اگر دولت ایالات متحده باور دارد که افزایش تحریم‌ها و فشار‌ها پیونگ یانگ مجبور به کنار گذاشتن سلاح‌های هسته‌ای می‌شود، این موضوع «به عنوان بزرگ‌ترین اشتباه محاسباتی برشمرده خواهد شد و راه غیرهسته‌ای شدن شبه جزیره کره را برای همیشه مسدود خواهد کرد که این خواست هیچکس نیست».
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: