یک شبکه تلویزیونی آمریکایی گزارش داد کره شمالی با نقل‌ و انتقال نفت در دریا اقدام به دور زدن تحریم‌های سازمان ملل می‌کند.
کد خبر: ۵۰۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۱        15 December 2018
شبکه ان بی سی آمریکا گزارش داد که این نقل و انتقال نفت از سوی کره شمالی به رغم تلاش‌های آمریکا برای متوقف کردن آن‌ها اتفاق می‌افتد.

طبق این گزارش یک گزارش نظامی فوق محرمانه از سوی آمریکا نشان داده است که کشتی‌های جنگی و هواپیما‌های شناسایی مستقر شده از سوی یک ائتلاف هشت کشوری تحت رهبری آمریکا از ماه سپتامبر پیونگ یانگ را مجبور به انتقال دادن نفت به فاصله‌ای دور از شبه جزیره کره کرده‌اند.

این شبکه این گزارش را به نقل از سه مقام مطلع حوزه اطلاعات در آمریکا پخش کرده است. طبق گزارشی متعلق به فرماندهی اقیانوسیه ارتش آمریکا این انتقال‌های نفتی اکنون در آب‌های ارضی کشور‌های دیگر اتفاق می‌افتد.

طبق گزارش ان بی سی مقامات گفته‌اند که کره شمالی اکنون از کشتی‌های کوچک‌تر برای اجتناب از شناسایی شدن توسط کشتی‌ها و هواپیما‌های ائتلاف استفاده می‌کنند. به گفته این مقامات در حالی که تلاش‌های کره شمالی برای نقل و انتقال نفت کاهش نیافته است، تغییر مکان‌ها می‌تواند در سرعت و تعداد موارد انتقال نفت تاثیر گذاشته و در عین حال هزینه قاچاق را برای کره شمالی افزایش دهد.

در پی انتشار این گزارش از سوی ان بی سی، دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا در توییتر نوشت: دولتش عجله‌ای در مذاکرات هسته‌ای با پیونگ یانگ به خرج نمی‌دهد.

وی نوشت: بسیاری از مردم پرسیده‌اند ما در مذاکراتمان با کره شمالی چطور عمل می‌کنیم. من همیشه در پاسخ می‌گویم ما عجله‌ای نداریم. پتانسیل فوق‌العاده‌ای برای موفقیت اقتصادی بزرگ برای این کشور موجود است. کیم جونگ اون بهتر از هر کس دیگری این مساله را می‌بیند و کاملا از آن برای مردمش بهره خواهد برد. ما به خوبی عمل می‌کنیم. اخیرا یک نشست برنامه‌ریزی شده در اوایل نوامبر میان مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا و مقام ارشد کره شمالی تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاد، هر چند که مقامات دولتی گفته‌اند ترامپ انتظار دارد اوایل سال آینده میلادی دومین نشست خود را با کیم جونگ اون برگزار کند.

مقامات سابق و کارشناسان به ان بی سی گفتند: کره شمالی برای دور زدن محدودیت‌ها و تحریم‌های بین‌المللی از شرکت‌های سوری نقل و انتقالات مالی نامشروع و کشتیرانی غیر قانونی استفاده کرده و چین و روسیه نیز به این کشور در قاچاق اقلام ممنوعه کمک می‌کنند.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: