خبری بد برای دانش آموزان ؛
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به طرح تکالیف مهارت‌محور در راستای پرورش خلاقیت محور به برخی برداشت‌های اشتباه در این مورد اشاره کرد و گفت: ما چیزی به اسم حذف تکالیف نداریم، بلکه منظور جایگزین کردن مهارت‌های تکالیف محور به جای مشق شب است.
کد خبر: ۵۰۵۴۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶        15 December 2018

اطلس خبر به نقل از پارسینه:

  رضوان حکیم‌زاده با اشاره به اهمیت پژوهش و ویژگی‌های پژوهشگر افزود: خوب شنیدن، خوب مشاهده کردن، تعقل کردن و خردورزی از جمله ویژگی‌های پژوهشگر است. تقلید بی، چون و چرا نمی‌تواند کمک کند تا انسان در مسیر پژوهش قرار گیرد.

وی با بیان اینکه امسال به دانش‌آموزان دوره دبستان در پژوهش توجه شده است، اظهار کرد: این اقدام در قالب یکی از بهترین جلوه‌های خلاقیت، یعنی داستان نویسی در هفته پژوهش مورد توجه قرار گرفته است.

حکیم‌زاده با اشاره به اینکه اولین جلوه‌های خلاقانه در کودکان که ذهن آن‌ها را پرورش می‌دهد، داستان نویسی است، تصریح کرد: این دانش‌آموزان برگزیدگان برنامه عید و داستان هستند که امسال به جای تکلیف نوروزی، به نوشتن و خواندن داستان پرداختند.

وی با تأکید بر اینکه در قرآن نیز داستان یکی از بهترین بستر‌های انتقال آموزه‌های دینی است، افزود: در معاونت آموزش ابتدایی به دلیل اهمیت یادگیری، طرح یادگیری از طریق بازی را به صورت آزمایشی در ۱۰ استان کشور اجرا می‌کنیم که مفاهیم پیچیده علمی از طریق فعالیت‌های عملی، بازی و دست‌ورزی، منتقل می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به طرح تکالیف مهارت محور در راستای پرورش خلاقیت محور توضیح داد: در این مورد برداشت اشتباه شده است؛ ما چیزی به اسم حذف تکالیف نداریم بلکه جایگزین شدن مهارت‌های تکالیف محور به جای مشق شب را داریم.

وی با بیان اینکه سال‌های سال است که بچه‌ها رونویسی می‌کنند، اما یاد نگرفتند که نظر، احساس و فکر خود را بنویسند، تصریح کرد: این یعنی دانش‌آموزان مهارت نوشتن را ندارند. ما رونویسی زیاد کردیم، اما مهارت نوشتاری نداریم. در طرح تکالیف مهارت‌محور قصد داشتیم به سمت مهارت‌های خواندن و نوشتن حرکت کنیم، یعنی امروز افراد یک مهارت ساده مانند گرفتن اندازه یک پرده را بلد نیستند، اما این مهارت‌ها را بچه‌ها باید از طریق دست ورزی و مهارت یاد بگیرند.

حکیم‌زاده با اشاره به به طرح جابربن حیان نیز گفت: این طرح بارقه‌های امید را در دل ما زنده نگه می‌دارد که اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری قطعا دست یافتنی است، زیرا بستر‌هایی فراهم شده است که دانش‌آموز از پیش‌دبستانی شروع می‌کند و از سمت حافظه محوری به خلاقیت محوری و تولید دانش برود.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: