مقامات روس به سخنان رئیس جمهوری اوکراین درباره مقایسه حادثه تنگه کرچ با جنگ بین روسیه و اوکراین واکنش نشان داده، این ادعا را اقدامی تبلیغاتی نامیده و گفتند، این تحریکات تنها برای کشاندن ناتو و آمریکا به درگیری با روسیه صورت گرفته است.
کد خبر: ۵۰۳۹۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹        12 December 2018
به گزارش خبرگزاری «نووستی»، "دمیتری پسکوف" سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه تاکید کرد، مقامات مسکو با ارزیابی "پیتر پروشنکو" رئیس جمهور اوکراین که حادثه رخ داده در تنگه کرچ را جنگ بین روسیه و اوکراین نامیده، موافق نیستند.

صحبت بر سر اقدام تحریک آمیز کشتی‌های اوکراینی در تنگه کرچ دریای آزوف است که در اقدامی تحریک آمیز حریم دریایی روسیه را نقض کرده و سپس از سوی نیرو‌های مرزبانی روسیه توقیف شدند.

پروشنکو در مصاحبه چند روز قبل خود با شبکه تلویزیون «فاکس نیوز» آمریکا که امروز بخشی از آن منتشر شد، چنین ادعایی کرده و حادثه تنگه کرچ را جنگ بین روسیه و اوکراین نامیده است.

پسکوف امروز در جمع خبرنگاران گفت: «پروشنکو با مقایسه این حادثه با جنگ، تنها می‌خواهد از این ماجرا در جهت تبلیغات مبارزات انتخاباتی استفاده کند، چرا که آن را تنها راه پیروزی خود در انتخابات ریاست‌جمهوری بهار سال ۲۰۱۹ می‌بیند.»

سخنگوی کرملین همچنین در تفسیر تصویب قطعنامه مجلس نمایندگان کنگره آمریکا در مخالفت و اعمال تحریم علیه طرح خطوط لوله گاز «جریان شمالی-۲»، نیز این موضع گیری را یک رقابت غیرعادلانه نامید که لطمه آن در وهله نخست، تنها به کشور‌های مصرف کننده گاز روسیه در اروپا خواهد رسید.

"آنتون مارازوف" عضو کمیته امور بین الملل دومای دولتی روسیه نیز در گفتگو با این خبرگزاری یادآور شد، چنین اظهاراتی از سوی پروشنکو با هدف انحراف افکارعمومی از مشکلات داخلی در اوکراین صورت می‌گیرد که به تدریج در دستورکار بین المللی مطرح شده است.

این نماینده پارلمان روسیه گفت: «این در حالی است که دروغگویی مقامات کی‌یف کاملا واضح است، چرا که در واقع هیچ جنگی رخ نداده است. روابط دیپلماتیک قطع نشده، خطوط مرزی بسته نشده و تنها اقدامات لازم برای اجتناب از وخامت اوضاع انجام گرفته است.»

به عقیده مارازوف، واقعیت این است که طرف اوکراینی تلاش می‌کند تا از درگیری نظامی مستقیم با روسیه اجتناب ورزد، برای اینکه در کی‌یف درک می‌کنند که ارتش اوکراین آنقدر ضعیف است که در صورت اعلام جنگ، چند روز بیشتر دوام نخواهد آورد.

نماینده دوما افزود، مقامات کی‌یف فقط امیدوارند که ناتو در این قضیه دخالت کند و به همین دلیل آن‌ها سعی دارند مناقشه بین روسیه و ناتو را تحریک کنند. البته درگیری نظامی ناتو یا آمریکا با کشور ما به نفع آن‌ها نخواهد بود.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: