گزارش روز؛
مورینیو در این فصل به دلیل نتایج ضعیفی که منچستریونایتد در لیگ برتر داشته است، بسیاری از کارشناسان او را مورد نقد قرار داده اند، اما بابت صعود تیمش به دور حذفی چمپیونز لیگ، آن هم با یک بازی باقی مانده، لایق تقدیر می‌باشد.
کد خبر: ۵۰۳۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶        12 December 2018

مورینیو سزاوار تقدیر در لیگ قهرمانان

 

اطلس خبر به نقل از پارسینه:

  مورینیو در این فصل به دلیل نتایج ضعیفی که منچستریونایتد در لیگ برتر داشته است، بسیاری از کارشناسان او را مورد نقد قرار داده اند، اما بابت صعود تیمش به دور حذفی چمپیونز لیگ، آن هم با یک بازی باقی مانده، لایق تقدیر می‌باشد.

یونایتد در این فصل در گروه سختی قرار گرفته بود. با اینکه منتقدین مورینیو پیروزی ۱-۲ تیمش در تورین را به پای بخت و اقبال یونایتد در استادیوم آلیانتس می‌گذارند، اما این بازگشت بزرگ در دقایق پایانی، که اولین شکست خانگی یوونتوس در دور گروهی چمپیونز لیگ در ۹ سال اخیر را رقم زد، بسیار متاثر از تعویض‌های او و به زمین فرستادن خوان ماتا و فلینی بود.

این پیروزی و سه امتیازی که باز هم به لطف فلینی مقابل یانگ بویز به دست آمد، صعود یونایتد به دور بعدی را قطعی کرد تا مورینیو با خیالی راحت اسکوادی جوان را امشب به والنسیا ببرد و به بازیکنان اصلی‌اش را برای بازی بزرگ هفته بعد مقابل لیورپول استراحت بدهد. یونایتد البته همچنان شانس اول شدن در گروه را دارد، اگر یوونتوس مقابل یانگ بویز امتیاز از دست بدهد. اما جدا از آن، یک نمایش قابل قبول دیگر، این بار در مستایا، روحیه‌ای مناسب به یونایتد می‌دهد تا با اعتماد به نفسی بیشتر پا به دور حذفی تنها تورنمنت بزرگی در این فصل بگذارند که هنوز شانس قهرمانی در آن دارند.

پیش رفتن تا فینال جام حذفی، برای دومین سال پیاپی، شیرین و دوست‌داشتنی است، اما لزوما باعث نجات مورینیو نخواهد شد، همانطور که قهرمانی در این جام در سال ۲۰۱۶ کمکی به بقای لویی ون گال در اولدترافورد نکرد. شاید عجیب به نظر برسد، اما برای یونایتد قهرمانی در چمپیونز لیگ، حالا ساده‌تر از قهرمانی در لیگ برتر است. تیم مورینیو در حال حاضر فقط هشت امتیاز با تیم چهارم جدول فاصله دارد و کسب سهمیه چمپیونز لیگ خودش چالش بزرگی برای آن‌ها به حساب می‌آید.

یونایتد امشب مقابل والنسیایی قرار می‌گیرد که خودشان فصلی بحرانی را پشت سر می‌گذراند. والنسیا فصل پیش در لا لیگا چهارم شد و به این واسطه جواز حضور در چمپیونز لیگ را پیدا کرد. اما "لوس چه" این فصل از ۱۵ بازی لیگ فقط سه‌تا را برده و در حال حاضر در رده ۱۵اُم جدول قرار گرفته. آن‌ها با ۹ تساوی از این نظر در لا لیگا رکورددارند، نتیجه‌ای که در بازی رفتشان با یونایتد، در اولدترافورد هم به دست آمد. در واقع یونایتد و والنسیا در هشت دیداری که تا به حال داشته‌اند، پنج بار به تساوی رسیده‌اند.

 

هر اتفاقی هم که در بازی‌های امشب بیافتد، والنسیا به هر حال تیم سوم گروه خواهد شد و باید در یوروپا لیگ به ماجراجویی‌های اروپایی این فصلش ادامه دهد. با اینکه تیم مارسلینو در هفته‌های اخیر پیشرفت کرده و با سویای دوم جدولی به تساوی رسیده و از چهار بازی آخر لیگ دوتا را برده، اما حقیقت اینجاست که درصد امتیاز نسبت به تعداد بازی او در حال حاضر، حتی از دوران کوتاه و ناموفق گری نویل در فصل ۲۰۱۶-۲۰۱۵ هم کمتر بوده. در ضمن تیم نویل با همین تعداد بازی گل‌های بیشتری هم زده بود.

اولین باری که یونایتد و والنسیا به جدال هم رفتند به دور اول جام یوفا در سال ۱۹۸۲ برمی‌گردد، جاییکه تیم اسپانیایی در مجموع دو بازی نماینده انگلیس را با نتیجه ۱-۲ شکست داد و به دور بعد رفت. آخرین باری که یونایتد و والنسیا مقابل هم قرار گرفتند به فصل ۲۰۱۱-۲۰۱۰ برمی‌گردد، وقتی بازی‌شان با تساوی ۱-۱ در اولدترافورد به پایان رسید، در حالیکه بازی رفت را شاگردان سر الکس با تک گل چیچاریتو در مستایا برده‌ بودند. یونایتد در آن فصل، برای سومین بار در چهار سال، به فینال چمپیونز لیگ رسید، اتفاقی که برای آن‌ها بدل به امری عادی شده بود!

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: