بنابر اعلام رسانه‌های انگلیسی، شمار قانونگذاران محافظه‌کار خواهان استیضاح ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس به حد نصاب رسید.
کد خبر: ۵۰۳۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲        12 December 2018

شماری از رسانه‌های انگلیسی سه‌شنبه شب اعلام کردند نمایندگان محافظه‌کار این کشور چهل و هشت نامه لازم برای طرح استیضاح علیه دولت ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس را جمع آوری کردند.

شبکه بی بی سی اطلاعات منتشر شده از سوی بسیاری از منابع از جمله سران محافظه‌کاران و یکی از اعضای دولت را تایید کرد. این منابع اعلام کردند شمار درخواست‌های مکتوب در این زمینه به حد نصاب رسیده است. طبق قوانین مجلس عوام، پانزده درصد نمایندگان محافظه‌کار یعنی ۴۸ نماینده از ۳۱۵ نماینده، باید به صورت مکتوب تقاضای خود را برای برگزاری رای سلب اعتماد از دولت ارائه دهند تا این روند اجرایی شود.

ترزا می‌تصمیم گرفته است رای نمایندگان انگلیس به برکسیت را که در پایان ماه نوامبر در مورد آن با اروپایی‌ها به توافق رسید تا زمانی نامشخص به تعویق بیاندازد. نخست وزیر این تصمیم را اتخاذ کرد، زیرا اطمینان دارد اکثریت لازم برای حمایت از این طرح را در اختیار ندارد.

ترزا می‌از روز سه شنبه مشورت با سران اروپایی را آغاز کرده است تا بتواند طرح توافق را به گونه‌ای تنظیم کند که مورد موافقت نمایندگان انگلیسی قرار بگیرد. اگرچه اروپایی‌ها از تمایل خود برای کمک به نخست وزیر انگلیس برای برون رفت از این بن بست سیاسی خبر داده اند، اما همگی در رد مذاکره برای توافقی جدید متفق‌القول هستند.

اصلی‌ترین عامل اختلاف مربوط به مرز‌های ایرلند با هدف جلوگیری از بازگشت مرز فیزیکی میان جمهوری ایرلند و ایرلند شمالی است که از زمان توافق صلح سال ۱۹۹۸ حذف شده است. محافظه‌کاران که برای خروج از اتحادیه اروپا بسیار قاطع هستند می‌خواهند این بند که در طرح توافق گنجانده شده است به طور کامل حذف شود.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: