ازشامگاه تا بامداد با مروری بر خلاصه مهمترین اخبار ساعات گذشته؛
درست در لحظاتی که در حال استراحت بودید، خبر‌های مهمی بر روی خروجی خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری قرار گرفته، پارسینه تلاش می‌کند هر بامداد مهم‌ترین اخبار ایران و جهان در طی ساعات گذشته را به اطلاع مخاطبانش برساند.
کد خبر: ۵۰۳۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷        12 December 2018

از تیراندازی مرگبار در بازار کریسمس استراسبورگ تا احتمال اخراج آقازاده های ایرانی از آمریکا

اطلس خبر به نقل از پارسینه:

درست در لحظاتی که در حال استراحت بودید، خبر‌های مهمی بر روی خروجی خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری قرار گرفته، پارسینه تلاش می‌کند هر بامداد مهم‌ترین اخبار ایران و جهان در طی ساعات گذشته را به اطلاع مخاطبانش برساند. صحت و سقم رویداد‌ها و انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست.
 
تیراندازی مرگبار در بازار کریسمس استراسبورگ؛

منابع پلیس فرانسه می‌گویند در تیراندازی یک فرد مسلح سه‌شنبه شب ۲۰ آذر در نزدیکی یک بازار کریسمس در شهر استراسبورگ، حداقل سه نفر کشته و شماری زخمی شدند.خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از منابع پلیس می‌گوید، فرد مسلح در جریان درگیری زخمی شده، ولی توانسته است از صحنه بگریزد.یک مقام پلیس نیز به رویترز گفته است، مظنون اصلی این تیراندازی مردی ۲۹ ساله است که سابقه دزدی دارد.
 
از تیراندازی مرگبار در بازار کریسمس استراسبورگ تا احتمال اخراج آقازاده های ایرانی از آمریکا

یک مغازه‌دار به شبکه خبری «بی‌اف‌ام» گفته است: تیراندازی حدود ده دقیقه طول کشید و مردم از همه طرف در حال فرار بودند.یک مقام دادستانی گفته است: با توجه به اینکه تحقیقات در خصوص تروریستی بودن حمله ادامه دارد هنوز نمی‌توان در خصوص انگیز‌ه‌های این تیراندازی صحبت کرد.در همین حال وزارت کشور فرانسه از مردم منطقه خواسته است که داخل خانه‌های خود بمانند و مقامات محلی نیز از شهروندان خواستند به دستورالعمل‌های پلیس در ارتباط با این درگیری توجه کنند.

کریستوفر کاستنر، وزیر کشور فرانسه، در همین زمینه گفت: نیرو‌های امدادی و امنیتی به منطقه اعزام شده‌اند.استراسبورگ با پاریس ۵۰۰ کیلومتری فاصله دارد و پارلمان اروپا در این شهر واقع است. این شهر در نزدیکی مرز با آلمان قرار دارد.گزارش‌ها حاکی است که پارلمان اروپا تعطیل شده است.در همین حال رویترز می‌گوید، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه، قرار است وزیر کشور فرانسه را راهی استراسبورگ کند.
 
مدیر مالی هواوی با قرار وثیقه در کانادا آزاد شد

دادگاهی در کانادا با آزادی منگ وانژو، مدیر مالی شرکت هواوی، با قرار وثیقه موافقت کرده است. خانم وانژو روز اول دسامبر دستگیر شد و ممکن است به آمریکا مسترد شود که به خاطر ادعای کمک به دور زدن تحریم‌ها علیه ایران است. قاضی دادگاهی در شهر ونکوور میزان وثیقه را ۱۰ میلیون دلار کانادا تعیین کرد و او تحت نظارت دائم خواهد بود.

همزمان دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفته که او مایل به دخالت در این پرونده است. خانم منگ، ۴۶ ساله، دختر بنیانگذار شرکت عظیم تله کام هواوی چین است، و بازداشت او باعث خشم پکن شده و روابط چین با کانادا و آمریکا را متشنج کرده است.
 
از تیراندازی مرگبار در بازار کریسمس استراسبورگ تا احتمال اخراج آقازاده های ایرانی از آمریکا

این ماجرا در خلال منازعه‌ای تجاری میان آمریکا و چین بر سر تعرفه کالا‌ها روی می‌دهد. دولت آمریکا خانم منگ را به استفاده از یک شرکت زیرمجموعه هواوی به نام "اسکای‌کام" برای دور زدن تحریم‌های ایران بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۴ متهم کرده است.

ترامپ به خبرگزاری رویترز گفت که او ممکن است در پرونده خانم منگ که در وزارت دادگستری در جریان است دخالت کند تا مانع وخامت بیشتر روابط با چین شود.ترامپ گفت: "هرچه برای کشورمان خوب باشد انجام می‌دهم. "

"اگر به نظرم بیاید برای آنچه مسلما بزرگترین توافق تجاری خواهد بود خوب باشد - که مساله خیلی مهمی است - و برای امنیت کشور خوب است مسلما در صورت لزوم در آن مداخله می‌کنم. "

وکلای خانم منگ در جلسه دادگاه در ونکوور سعی کردند اطمینان دهند که خطر فرار او در صورت آزادی با قرار وثیقه وجود ندارد. دادستان‌های کانادایی، اما با آن مخالف بودند.
 
هوک: در حال کار روی موضوع اخراج فرزندان مقامات جمهوری اسلامی ایران از آمریکا هستیم

برایان هوک، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران، امدعی شده که این وزارتخانه موضوع اخراج فرزندان مقامات جمهوری اسلامی ایران از این کشور را بررسی می‌کند. وی در یک پیام ویدئویی که روز سه‌شنبه ۲۰ آذر در صفحه توئیتر فارسی وزارت خارجه آمریکا منتشر شد، تحصیل فرزندان مقامات جمهوری اسلامی ایران در ایالات متحده را یک نمونه دیگر از «ریاکاری» این نظام دانست.
 
از تیراندازی مرگبار در بازار کریسمس استراسبورگ تا احتمال اخراج آقازاده های ایرانی از آمریکا

هوک در ادامه سلسله اتهامهای بی اساس و حمله به نظام ایران مدعی شده:  در حالی که مقامات حکومت شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دهند خانواده‌های خود را به کشور «به اصطلاح شیطان بزرگ» می‌فرستند تا با استفاده از پول مردم ایران در آنجا زندگی و تحصیل کنند. وی گفت: «می‌توانم بگویم ما داریم روی این مسئله کار می‌کنیم در حالی که من نمی‌توانم درباره پرونده‌های افراد یا گفت‌وگوهای‌مان درباره سیاست داخلی‌مان صحبت کنم».

شبکه «ان بی سی» اخیرا خبر داده بود که خانواده‌های آمریکایی‌های زندانی در ایران در نامه‌ای از دولت دونالد ترامپ خواسته‌اند که ویزای فرزندان مقام‌های بلند‌پایه حکومت جمهوری اسلامی ایران که در آمریکا حضور دارند را لغو کند.
 
کارت شناسایی پوتین در سازمان جاسوسی آلمان شرقی پیدا شد

کارت شناسایی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، که بیش از سه دهه پیش توسط اشتازی، سازمان جاسوسی آلمان شرقی صادر شده بود، در بایگانی‌های آلمان پیدا شد.این کارت در سال ۱۹۸۶ صادر شده است، یعنی زمانی که پوتین یک جاسوس رده متوسط در پایگاه ک‌گاب، سازمان جاسوسی شوروی سابق، در درسدن آلمان شرقی بود. وی در آن زمان ۳۳ ساله بود.
 
از تیراندازی مرگبار در بازار کریسمس استراسبورگ تا احتمال اخراج آقازاده های ایرانی از آمریکا

کارت یاد شده از زمان اتحاد دو آلمان در اوایل دهه ۱۹۹۰ ناپدید بود. به گزارش خبرگزاری رویترز، داگلاس سِلویج مورخ آمریکایی این کارت را پیدا کرده است و روزنامه آلمانی «بیلد» روز سه‌شنبه خبر آن را منتشر کرد و آن را شاهدی بر این دانست که رهبر فعلی روسیه برای سازمان جاسوسی بدنام آلمان شرقی کار می‌کرده است.

شماره کارت «B ۲۱۷۵۹۰» است و در کنار عکس سیاه و سفید پوتین، امضای وی نیز به چشم می‌خورد. مهر روی عکس نشان می‌دهد که از این کارت تا اواخر سال ۱۹۸۹ استفاده می‌شده است؛ یعنی زمانی که اعتراض‌ها، آلمان شرقی را در نوردید و سرانجام منجر به سقوط رژیم کمونیستی حاکم بر این کشور شد.
 
افزایش چشمگیر صادرات آلمان به ایران

خبرگزاری رویترز روز سه‌شنبه ۲۰ آذر (۱۱ دسامبر) به نقل از داده‌های اداره فدرال آمار آلمان گزارش داد که صادرات شرکت‌های آلمانی به ایران در ماه اکتبر ۲۰۱۸ به ۳۹۸ میلیون یورو رسیده است. این میزان ۸۵ درصد بیش از صادرات ماه اکتبر ۲۰۱۷ آلمان به ایران است. بالاترین حجم صادرات آلمان به ایران در یک ماه، در سال ۲۰۰۹ ثبت شده است.

تحریم‌های آمریکا علیه ایران در روز پنجم نوامبر ۲۰۱۸ به اجرا درآمدند. شش ماه پیش از این تاریخ، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا از توافق هسته‌ای قدرت‌های جهانی با ایران موسوم به "برجام" خارج شده بود. آغاز مجدد تحریم‌های آمریکا علیه ایران شرکت‌های آلمانی در حال تجارت با ایران را در معرض خطر مجازات، در صورت عدم رعایت تحریم‌های آمریکا قرار داد. با این‌حال این تحریم‌ها تاکنون بر تجارت آلمان با ایران تاثیر چندانی نداشته است.

"میشائیل توکوس" (Michael Tockuss) عضو هیئت رئیسه اتاق آلمان و ایران روز سه‌شنبه به رویترز گفت: «این آمار‌ها نشان می‌دهند که تجارت با ایران نمرده است.»  میشائیل توکوس اضافه کرد: «ما برای ماه‌های نوامبر و دسامبر نیز چنین افزایشی را پیش‌بینی می‌کنیم. این موجی است که درحال افزایش است و تا پایان سال ادامه خواهد یافت.»

بنابر گزارش رویترز در ده ماه سال ۲۰۱۸ میزان صادرات آلمان به ایران با چهار درصد افزایش به حدود ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار رسید. اما واردات آلمان از ایران در این مدت به شدت کاهش یافت و در ۱۰ ماه گذشته به کمتر از ۴۰۰ میلیون دلار رسید.
 
تعداد پناهجویان ایرانی و ترک در اروپا روز به روز بیشتر می‌شود

دفتر امور پناهندگان اتحادیه اروپا اعلام کرد تعداد شهروندان کشور‌های ایران و ترکیه که در اروپا درخواست پناهندگی می‌کنند، روز به روز در حال افزایش است. دفتر امور پناهندگان اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه ۱۱ دسامبر ۲۰۱۸ اعلام کرد که ایران و ترکیه در ماه‌های گذشته در میان پنج کشوری بوده‌اند که بیشترین تعداد از شهروندان آن‌ها در اتحادیه اروپا درخواست پناهندگی کرده‌اند.

تنها در ماه اکتبر ۲۰۱۸ تعداد ۳ هزار و ۱۷۰ شهروند ایرانی در کشور‌های مختلف عضو اتحادیه اروپا درخواست پناهندگی کرده‌اند و این عدد بیشترین مقدار در دو سال گذشته است. با درخواست پناهندگی یک نفر از هر سه ایرانی پناهجو موافقت شده است. در ماه اکتبر ۲۰۱۸ همچنین ۲ هزار و ۸۸۰ شهروند ترک در اروپا درخواست پناهندگی کردند. در سال گذشته میلادی با درخواست پناهندگی ۴۴ درصد از پناهجویان ترک در اروپا موافقت شد.

دفتر امور پناهندگان اتحادیه اروپا توضیح داد که در ماه اکتبر ۲۰۱۸ مجموعا ۶۰ هزار و ۵۰۰ نفر در کشور‌های مختلف عضو این اتحادیه درخواست پناهندگی کرده‌اند و بخش اعظم این پناهجویان شهروندان کشور‌های سوریه، افغانستان و عراق بوده‌اند.
 
ناسا: احتمالا موجودات فضایی به‌طور پنهانی به کره زمین سفر کرده‌اند

یکی از کارشناسان ناسا، آژانس فضایی آمریکا گفت که موجودات فضایی احتمالا به زمین سفر کرده و از سیاره ما دیدن کرده‌اند، بدون اینکه کسی متوجه آن‌ها شده و یا رفت و آمد آن‌ها از سوی آژانس‌های فضایی و ایستگاه‌های مراقبت ثبت شده باشد.

سیلوانو کولومبانو، یکی از کارشناسان ناسا گفت که «فرضیه‌های اساسا نادرست» سبب شده که احتمال موفقیت موجودات فضایی برای سفر به کره زمین، بدون اینکه کسی متوجه این رفت و آمد‌ها شود، رد شود. موجودات فضایی می‌توانند «ساختار‌های کوچک بسیار هوشمند» باشند و نه آنگونه که خیلی‌ها تصور می‌کنند، موجودات گوشتی سبزرنگی که روی بشقاب پرنده نشسته باشند.

او افزود این احتمال وجود دارد که موجودات فضایی بسیار کوچک و بسیار هوشمد باشند و هنگامی که به دیدن کره زمین آمده‌اند کسی از ساکنان زمین متوجه آمدن آن‌ها نشده باشد.

سیلوانو کولومبانو این نظریه جدید خود را در سخنرانی که در نشست تخصصی دانش و پژوهش‌های فضا در آمریکا برگزار شد، ارائه کرد. دانشمندان و ستاره‌شناسان پیش از این سیگنال‌هایی دریافت کرده بودند که گمان می‌کردند از سوی موجودات فضایی حاضر در فضای بیرونی به زمین ارسال شده باشند. تلسکوپ هیدروژنی و بسیار پیشرفته چایم در کانادا چندی پیش سینگال‌های رادیویی دریافت کرد که گفته شد از منبع ناشناس در کیهان ارسال شده‌اند.

روزنامه دیلی میل در ماه آگوست ۲۰۱۸ گزارش کرد که پژوهشگران گفته‌اند امواج رادیویی دریافت شده توسط تلسکوپ چایم روی موج ۷۰۰ مگا هرتز بوده و اولین پیام بی‌سیم دریافت شده از کیهان است. آنچه به ابهام‌ها درباره ماهیت این سیگنال‌ها دامن می‌زند این است که دانشمندان هنوز نمی‌دانند چه چیزی می‌تواند چنین امواج رادیویی کوتاهی تولید کند.
 
«ایرج عرب» سرپرست باشگاه پرسپولیس شد

با حکم وزیر ورزش و جوانان ایرج عرب سرپرست باشگاه پرسپولیس شد.

در حکم سلطانی‌فر خطاب به عرب آمده است:

«جناب آقای ایرج عرب

با تشکر از زحمات موثر و مفید آقای حمید گرشاسبی که منجر به کسب نتایج درخشان به همراه تیم پرسپولیس شد و در اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان، به عنوان سرپرست شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس منصوب می‌شوید».
 
اسرائیل به زودی از «یونسکو» خارج می‌شود

به گزارش روزنامه صهیونیستی هاآرتص، رژیم صهیونیستی طی هفته‌های آینده از یونسکو خارج خواهد شد. بر اساس این گزارش، این در حالی است که یک سال پیش رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که این رژیم قصد خارج شدن از بیشتر سازمان‌ها و نهاد‌های بین‌المللی را دارد.

رژیم صهیونیستی مدعی است که یونسکو قطعنامه‌هایی ضد اسرائیلی را به تصویب رسانده است و به همین خاطر، روابط خود با این نهاد بین‌المللی را قطع کرده است و اکنون قصد دارد رسما از آن خارج شود.

لازم به ذکر است که آمریکا نیز سال گذشته در حمایت از رژیم اشغالگر صهیونیستی از سازمان یونسکو خارج شد.
 
اموال آموزش و پرورش در بنیاد قدس دارای ابهام است

امیرعلی نعمت‌الهی (معاون حقوقی و امور مجلس) درباره اموال آموزش و پرورش در بنیاد قدس توضیح داد: در رابطه با بنیاد قدس و املاک مجتمع قدس کرمان و اموالی که در آنجا است، با توجه به پیگیری‌هایی که آقای زاهدی و پورابراهیمی نمایندگان کرمان در مجلس شورای اسلامی انجام داده‌اند، بر حسب دستور وزیر محترم موضوع در دست بررسی و اقدام است و به زودی نتایج آن را اعلام می‌کنیم.

وی ادامه داد: بنیاد قدس هیات امنایی دارد که یکی از اعضای آن نماینده وزیر آموزش و پرورش است و دیگر اعضای آن شخصیت‌های حقوقی دیگری هستند. همچنین، چون موضوع در درست بررسی است، اطلاعاتمان را در آینده نه چندان دور به مردم می‌رسانیم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا زودتر از این برای حل مساله اقدام نکرده‌اید و چرا تاکنون آموزش و پرورش دنبال این ماجرا نرفت تا بتوان از طریق آن مشکلات بی‌شمار اقتصادی و مالی آموزش و پرورش را حل کند؟ گفت: واقعیت این است که نمی‌توان بسیاری از مشکلات آموزش و پرورش را توسط بنیاد قدس کرمان حل کرد، زیرا آنجا شرایط و هیات امنای خاص خودش را دارد و کسانی که به حقوق مسلط هستند، می‌دادند که آنجا بر اساس یک سری قوانین و موازین اداره می‌شود و از طرفی، چون دغدغه درست نمایندگان مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی بوده، برخی از دستگاه‌های نظارتی هم ورود کردند.

معاون حقوقی و امور مجلس در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید، می‌توان اموالی که حق آموزش و پرورش بوده را به آن برگرداند، گفت: فعلا یک سری ابهامات در این زمینه وجود دارد و تا ابهامات برطرف نشود، نمی‌توان چیزی گفت.

او همچنین درباره اینکه چرا تا پیش از سخنرانی نماینده مردم کرمان این مساله پیگری نمی‌شد و مغفول مانده بود، بیان کرد: مغفول نبوده و اتفاقا موضوع و پرونده کاملا مشخص است و فقط توسط آقای زاهدی مطرح شد. در حال حاضر نیز با دستور وزیر آموزش و پرورش موضوع به سرعت در حال پیگیری است. فکر می‌کنم تا دو هفته آینده بتوان اطلاعات دقیق‌تری را در این زمینه ارائه داد.

معاون حقوقی و امور مجلس آموزش و پرورش آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که اموال آموزش و پرورش در بنیاد قدس را چقدر برآورد می‌کنید؟ گفت: این موضوع به دو دسته تقسیم می‌شود یک بحث درآمدی است که از اموال و املاک آموزش و پرورش در بنیاد قدس کسب می‌شود و از طرف دیگر بحث ارزش این اموال و املاک مطرح است و تا اطلاعات تکمیل نشود، نمی‌توانیم رقمی اعلام کنم.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: