سال‌های گذشته مگس‌های سفید برای مردم پایتخت مزاحمت‌های بسیاری ایجاد کردند که معاون سازمان حفظ نباتات هشدار داد با آمادگی ایجاد شده برای مبارزه با این پدیده اگر مگس‌های سفید مدیریت نشوند، شاهد طغیان مجدد آنها در تهران خواهیم بود.
کد خبر: ۵۰۲۷
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۷        08 April 2016
یحیی ابطالی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: از هم‌اکنون برای مبارزه با مگس‌های سفید که در سال‌های گذشته مزاحمت‌های بسیاری برای مردم ایجاد کرده بودند، آمادگی لازم ایجاد شده و ابزارها و تجهیزات مبارزه با آنها فراهم شده است که شهرداری‌ها باید هر چه سریع‌تر نسبت به خرید این تجهیزات و استفاده به موقع از آنها برای مدیریت مگس‌های سفید اقدام کنند.

وی افزود: مگس سفید آفتی است که در هوای گرم تکثیر می‌شود و هم‌اکنون که هوای پایتخت رو به گرمی رفته است، شهرداری تهران باید تجهیزات مورد نیاز برای مبارزه با این آفت را تامین کند و از سال گذشته سازمان حفظ نباتات تله‌های فرمونی، کارت زرد و دیگر تجهیزات لازم برای کنترل این آفت را تهیه کند که به اندازه مصرف دو سال برای مبارزه با این آفت است و شهرداری‌ها می‌توانند از هم‌اکنون نسبت به تهیه این تجهیزات اقدام کنند.

معاون سازمان حفظ نباتات ادامه داد: شهرداری تهران اگر به موقع این تجهیزات را که سازمان حفظ نباتات تامین کرده، مورد استفاده قرار دهد می‌توان گفت امسال شاهد طغیان مگس‌های سفید نخواهیم بود، چرا که تجهیزات به اندازه کافی تهیه شده و می‌توان از این طریق با مگس‌های سفید مبارزه کرد.

ابطالی هشدار داد: با توجه به این‌که سازمان حفظ نباتات تنها متولی تامین تجهیزات مبارزه با مگس‌های سفید بوده و شهرداری تهران وظیفه مبارزه با این آفت را دارد، اگر مسئولان شهرداری به مشاهده اولین پرواز این مگس‌ها از این تجهیزات برای مقابله با این مگس‌های سفید استفاده نکند شاهد طغیان این آفت در فضای پایتخت خواهیم بود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: