افزایش بی‌سابقه فشار به رئیس جمهور آمریکا؛
انتشار گزارش رابرت موئلر گوشه‌هایی تازه از ارتباط افراد نزدیک به ترامپ را با روس‌ها آشکار کرده است و به نظر می‌رسد فشار به رئیس جمهور آمریکا روز به روز بیشتر می‌شود.
کد خبر: ۵۰۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۵        08 December 2018

«جمعه سیاه ترامپ»: گزارش موئلر چرا مهم است؟
 

اطلس خبر به نقل از پارسینه:

روز جمعه مهم‌ترین بخش از اسناد بازرسی‌های رابرت موئلر درباره همکاری ستاد اتخاباتی دونالد ترامپ با روسیه منتشر شد و مشخص است که جزئیات افشاء شده، رئیس جمهور آمریکا را به وحشت انداخته است.

خبرگزاری «سی ان ان» نگاهی داشته به موارد مهمی از تحقیقات موئلر که روز گذشته منتشر شد و می‌تواند بیش از پیش برای ترامپ دردسرساز شود:

۱- ترامپ به وکیل خود، مایکل کوهن، دستور داده بود تا به استورمی دنیلز، بازیگر فیلم‌های پورنوگرافی، و کارن مک دوگال، مدل سابق مجله «پلی بوی»، در جریان رقابت‌های انتخاباتی سال ۲۰۱۶ پول پرداخت کند. هر دوی آن‌ها مدعی اند که در میانه‌های دهه ۲۰۰۰ روابطی خارج از چارچوب با ترامپ داشته اند. کوهن متهم است که قوانین مالی کمپین‌های انتخاباتی را برای انجام چنین پرداخت‌هایی دور زده است و خودش گفته است که این کار را به دستور و با هماهنگی ترامپ انجام داده است. ترامپ می‌گوید نمی‌داند این پول از کجا آمده است و چیزی هم درباره تصمیم پرداخت آن به دو زن مذکور نمی‌داند.

۲- در نوامبر ۲۰۱۵ یک شهروند روسی با کوهن صحبت کرده و برای ارائه «کمک سیاسی» به کمپین ترامپ تلاش کرده است. البته دفتر موئلر می‌گوید کوهن این موضوع را پیگیری نکرده است.

۳- کوهن درباره ماهیت و گستره مشارکتش در توافق ساخت «برج ترامپ مسکو» با روس‌ها به کنگره دروغ گفته است تا این واقعیت که پروژه مسکو یک فرصت تجاری پرسودی بوده که به کمک دولت روسیه نیاز داشته را پنهان کند.

۴- پال منافورت، رئیس ستاد تبلیغاتی ترامپ، درباره میزان ارتباطش با «کنستانتین کیلیمنیک» روس که با آژانس اطلاعات نظامی روسیه ارتباط داشته دروغ گفه است. این شهروند روس به هک کردن سرور «کمیته ملی حزب دموکرات» که به انتشار ایمیل‌های مرتبط با این حزب توسط سایت ویکی لیکس در سال ۲۰۱۶ منجر شد، متهم است.

۵- منافورت مدت‌ها با مقامات کاخ سفید در تماس بوده است و این تماس‌ها حتی تا اوایل سال جاری میلادی ادامه داشته و شامل پیام‌های متنی هم می‌شود. این در حالی است که اواخر سال ۲۰۱۷ علیه او اعلام جرم شده بود.

در گزارش موئلر ۱۹۲ اتهام علیه ۳۶ فرد و نهاد مطرح شده که با کنار هم گذاشتن آن‌ها یک تصویر شکل می‌گیرد: شماری از افراد که هر یک زمانی به ترامپ نزدیک بوده اند نه تنها ارتباطاتی با روس‌ها داشته اند، بلکه تلاش زیادی هم کرده اند تا درباره ماهیت این تماس‌ها دروغ بگویند.

تمام این‌ها باعث شدند تا دونالد ترامپ روز جمعه واکنشی خنده دار به گزارش موئلر نشان دهد. او توییت کرد: «رئیس جمهور کاملا تبرئه شد. متشکرم!»

آنچه روز جمعه منتشر شد نشان می‌دهد که موئلر به آهستگی در حال تنگ‌تر کردن حلقه دور کاخ سفید است. روز گذشته او گوشه چشمی از شدت این فشار را نشان دهد و و این موضوع نه تنها دونالد ترامپ، بلکه هرکسی که در حلقه نزدیکان او وجود دارد را نگران کرده است.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: