وزیر انرژی عربستان نسبت به درخواست اخیر رئیس جمهوری آمریکا از اوپک مبنی بر عدم کاهش تولید نفت خود در سال آتی میلادی واکنش نشان داد.
کد خبر: ۵۰۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰        07 December 2018

خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان در واکنش به درخواست دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا از اوپک مبنی بر عدم کاهش تولید نفت خود در سال آتی میلادی گفت: ما برای کاهش تولید نفت به اجازه کسی نیاز نداریم.

وی پیش‌بینی کرد که تولید نفت عربستان در ماه جاری میلادی به ۱۰.۷ تا ۱۰.۸ میلیون بشکه در روز برسد و باید توافقی میان کشور‌های عضو اوپک مبنی بر کاهش تولید نفت برای یک دوره بیش از شش ماه صورت بگیرد.

الفالح افزود: کاهش روزانه یک میلیون بشکه‌ای تولید نفت برای اوپک کافی خواهد بود. ما از قیمت‌های فعلی نفت راضی هستیم و مهم این است که همه تولید کنندگانی که عضو اوپک نیستند در هر توافقی برای کاهش تولید مشارکت کنند.

این مقام سعودی در ادامه تاکید کرد که کشور‌های عضو اوپک موضوع کاهش روزانه ۰.۵ یا ۱.۵ میلیون بشکه‌ای تولید نفت را بررسی خواهند کرد.

وزیر انرژی عربستان گفت: کشور‌های عضو اوپک به دنبال تثبیت بازار هستند نه ایجاد تشنج. تا بدین لحظه هیچ توافقی درباره میزان تولید نفت اوپک صورت نگرفته و تنها چند پیشنهاد در این باره ارائه شده است.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: