مشاور امنیت ملی کاخ سفید می‌گوید دولت آمریکا در حال بررسی گزینه‌های مختلف علیه روسیه برای توقف پروژه نورد استریم۲ است.
کد خبر: ۵۰۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۶        06 December 2018
جان بولتون، مشاور امنیت ملی دولت آمریکا، در گفتگو با «وال استریت ژورنال» گفته است واشنگتن برای چگونگی «توقف» روسیه از جمله درخصوص لغو پروژه «نورد استریم ۲» در حال بررسی گزینه‌های مختلف است.

جان بولتون در این باره تصریح کرد: «هم‌اکنون تحریم‌های زیادی علیه روسیه در حال اجراست و در آینده نیز تحریم‌های بیشتری اعمال خواهد شد. مثلا رئیس‌جمهور (دونالد ترامپ) بار‌ها گفته است که آلمان باید (پروژه) خطوط گاز نورد استریم ۲ را لغو کند و اینکه ما هم‌اکنون در حال بررسی گزینه‌های بسیار زیاد دیگری در این زمینه هستیم».

به نوشته اسپوتنیک، مقامات آمریکا بار‌ها و به شیوه‌های مختلف مخالفت خود را با پروژه نورد استریم ۲ اعلام کرده‌اند. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، بار‌ها کشور‌های اتحادیه اروپا را به خاطر حمایت از این پروژه سرزنش کرده و از آن‌ها خواسته است تا این پروژه را لغو و گاز طبیعی مایع آمریکا را خریداری کنند.

آمریکا که خود نیز به اروپا، اوکراین و تعدادی از کشور‌های اروپای شرقی گاز صادر می‌کند، پیشتر اعلام کرد که پروژه نورد استریم می‌تواند به اوکراین آسیب بزند و آلمان را در دهه‌های آینده به روسیه وابسته کند.

نورد استریم ۲ یک پروژه بین‌المللی برای ساخت خط لوله گاز است که در سراسر دریای بالتیک از سواحل روسیه تا آلمان امتداد دارد و از کشور‌هایی مانند اوکراین، بلاروس، لهستان و دیگر کشور‌های اروپای شرقی و حوزه دریای بالتیک عبور می‌کند.

خط لوله ۱۲۰۰ کیلومتری که در امتداد مسیر نورد استریم است از مناطق اقتصادی و آب‌های پنج کشور از جمله روسیه، فنلاند، سوئد، دانمارک و آلمان عبور می‌کند. ظرفیت این خط لوله ۵۵ میلیارد متر مکعب گاز در سال خواهد بود. پروژه نورد استریم ۲ قرار است تا پایان سال ۲۰۱۹ افتتاح گردد.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: