یک مقام مسئول در میدان مرکزی میوه‌و تره‌بار ضمن اعلام نرخ جدید انواع میوه، سبزی و صیفی‌جات گفت: حدود ۱۵ روز است که دولت برای واردات نارگیل سختگیری می‌کند.
کد خبر: ۵۰۰۶
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۶        08 April 2016
هادی بختیاری در گفتگو با مهر با بیان اینکه حدود ۱۵ روز است دولت درباره واردات نارگیل سخت‌گیری می‌کند، اظهار داشت: در حال حاضر برای واردات این میوه به سختی مجوز صادر می‌شود و واردات آن در حال محدود شدن است.

وی افزود: البته خود واردکنندگان نیز چندان راغب به واردات این میوه نیستند، چرا که در حال حاضر هوا گرم شده و با افزایش دمای هوا، معمولا مردم میلی به مصرف نارگیل ندارند.

بختیاری با بیان اینکه در حال حاضر قیمت هر عدد نارگیل بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان است، گفت: قیمت نوع ممتاز و دست‌چین این میوه ۲۵۰۰ تومان است.

این مقام مسئول در میدان مرکزی میوه و تره‌بار قیمت انواع دیگر میوه، صیفی و سبزیجات را به شرح زیر اعلام کرد:

هر کارتن آناناس از ۵۰ تا ۷۰ هزار تومان، (نوع دست‌چین ۸۰ هزار تومان)، هر کیلوگرم پرتقال تامسون شمال از ۱۴۰۰ تا ۱۸۰۰ تومان (نوع دست‌چین ۲۴۰۰ تومان)، پرتقال رسمی از ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ تومان (نوع دست‌چین ۱۷۰۰ تومان)، توت فرنگی گلخانه ۵۰۰۰ تا ۸۰۰۰ تومان (نوع دست‌چین ۱۴۰۰۰ تومان)، خیار رسمی ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان (نوع دست‌چین ۳۰۰۰ تومان)، خیار گلخانه ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان (نوع دست‌چین ۲۵۰۰ تومان)، سیب لبنانی قرمز و سفید ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان (نوع دست‌چین ۴۰۰۰ تومان)، کیوی ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان (نوع دست‌چین ۳۵۰۰ تومان)، گریپ‌فروت توسرخ ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان (نوع دست‌چین ۳۰۰۰ تومان)، گوجه فرنگی گلخانه ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان (نوع دست‌چین ۳۵۰۰ تومان)، گوجه فرنگی نو ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان (نوع دست‌چین ۲۵۰۰ تومان)

بختیاری، قیمت هر کیلوگرم لیموترش سنگی را نیز بین ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: نرخ نوع دست‌چین لیموترش ۶۵۰۰ تومان است. ضمن اینکه هر کیلوگرم لیموشیرین از ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان (نوع دست‌چین ۳ هزار تومان) به فروش می‌رسد.

وی با بیان اینکه قیمت هر کیلوگرم ملون از ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان است، ادامه داد: قیمت نوع دست‌چین این میوه ۳۵۰۰ تومان است. همچنین قیمت هر کیلوگرم موز از ۳۲۰۰ تا ۴۵۰۰ و نوع دست‌چین ۵۳۰۰ تومان است.

این مقام مسئول در میدان مرکزی میوه و تره‌بار افزود: قیمت هر کیلوگرم نارنج از هزار تا ۱۵۰۰، نوع دست‌چین ۲۵۰۰، نارنگی تخم پاکستانی سردخانه‌ای از ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰، نوع دست‌چین ۴ هزار تومان، هندوانه چیتی از ۱۰۰۰ تا ۱۳۰۰ و نوع دست‌چین ۱۷۰۰ تومان، هندوانه محبوبی از ۱۰۰۰ تا ۱۳۰۰ و نوع دست‌چین ۱۵۰۰ تومان است.

به گفته بختیاری، نرخ هر کیلوگرم سیب‌زمینی نو از ۷۰۰ تا هزار و نوع دست‌چین ۱۳۰۰ تومان است، ضمن اینکه سیب‌زمینی کهنه نیز از ۴۰۰ تا ۷۰۰ تومان به مشتری عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه قیمت هویج نیز بسیار پایین آمده، گفت: در حال حاضر قیمت این صیفی از ۳۰۰ تا ۵۰۰ و نوع دست‌چین آن ۸۰۰ تومان است. همچنین نرخ پیاز از ۷۰۰ تا هزار و نوع دست‌چین ۱۲۰۰ تومان، سبزی خوردن از ۷۰۰ تا هزار، نوع دست‌چین آن ۱۴۰۰ تومان و سبزی جور (قورمه، پلو، کوکو و آش) از ۶۰۰ تا هزار و نوع دست‌چین آن ۱۲۰۰ تومان است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: