فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: بهره مندی از ظرفیت های کلان ژئوپلیتیکی (سیاست جغرافیایی) ایران بستر برقراری امنیت، رفاه و توسعه همه جانبه کشور است.
کد خبر: ۵۰۰۵۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸        06 December 2018

امیر دریادار حسین خانزادی در همایش گرامیداشت روز دانشجو و گردهمایی عظیم جوانان انقلابی در گرگان اظهار داشت: ایران به عنوان سرآمد قدرت های منطقه، خسران و ضربه مهلکی به سیاست های سلطه جویانه کشورهای استعمارگر در منطقه خلیج فارس وارد کرده است .

وی بیان کرد: توسعه روزافزون قدرت بازدارندگی نیروی دریای، نقش آفرینی نیروهای خارجی در منطقه را به حداقل ممکن رسانده و آن را محدود کرده است . دشمن می خواهد با افزایش هزینه های امنیتی و نقش آفرینی ایران در منطقه با قدرت بی مثال ایران مقابله کند که یقینا با تلاش فرزندان انقلاب این توطئه ها نقش بر آب خواهد شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: با تلاش و تکیه بر توان داخلی توانسته ایم وسعت منطقه ای حضور نیروی دریای را از سیصد هزار کیلومتر مربع در حوزه خلیج فارس به حدود ۲ میلیون مترمربع در اقیانوس ها افزایش دهیم. منطقه ما دارای ظرفیت های بی شمار اقتصادی سیاسی و اقتصادی است و تا این امتیاز ارزشمند در منطقه خاورمیانه وجود دارد طمع و حضور نیروهای بیگانه در منطقه به پایان نخواهد رسید که با قدرت و صلابت نیروهای نظامی ایران و قدرت جبهه محور مقاومت در دریا و آب های آزاد، بزودی از میزان حضور و اثرگذاری دشمنان در منطقه کاسته خواهد شد.

وی همچین به فعالیت دزدان دریایی در خلیج عدن اشاره کرد و گفت: یقینا برخی از کشورها در دادن اطلاعات مربوط به موقعیت نفتکش ها ، خدمات ارتباطی، موبایل های ماهواره ای و حتی تجهیز به سلاح های اتوماتیک و هدایت پذیر با غارتگران دریاها همکاری می کنند.

دریادار خانزادی گفت: سربازان ایران هزاران مایل دورتر تر از خاک ایران با حضور در خلیج عدن و برای مقابله با این جیره خواران کوچک و پشتیبانی از چرخ اقتصاد و پویایی صنعت ایران اسلامی بصورت شبانه روزی در این منطقه حضور داشته و اجازه نخواهند داد آنها کوچک ترین چشم داشتی به مبادلات محصولات ایرانی داشته باشند.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: