خطیب نماز جمعه این هفته تهران بر لزوم ایجاد اشتغال در راستای اقتصاد مقاومتی تاکید و از سازمان‌ها و نهادها دعوت کرد تا در زمینه حل مشکل بیکاری در جامعه مشارکت داشته باشند.
کد خبر: ۵۰۰۳
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴        08 April 2016

به گزارش ایسنا، آیت‌الله امامی کاشانی ضمن تبریک اعیاد رجب، سال نو، گرامیداشت روز ملی فناوری هسته ای، یاد شهدای دفاع مقدس، شهدای حرم و شهدای هسته‌ای و شهید صیادشیرازی به اقتصاد مقاومتی اشاره و اظهار کرد: مقام معظم رهبری اصرار بر این داشتند که باید وارد عمل شد. در صحبتی هم که با مسئولان کشور داشتند این بود که همه باید به دولت کمک کنند و در این یک سال به نتیجه ملموسی برسند.

وی ادامه داد: اقتصاد، یک بحث فنی و علمی است. این را دانشمندان و دولت و کسانی که در این جهت حرکت می‌کنند از مجلس و دیگران باید انجام دهند، اما نکته‌ای که باید به آن توجه کرد، فرهنگ اسلام است که اسلام، بیکاری را نمی پسندد.

امامی کاشانی با نقل حدیثی در رابطه با یک جوان بیکار در زمان پیامبر اکرم تصریح کرد: پیغمبر قبول ندارد که شغل نیست. رهبر هم فرمودند اگر صادقانه به دنبال اقتصاد برویم به جایی می رسیم و خدا کمک می‌کند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران افزود: نکته در اینجا است که در کشور ایران که اکثر جوانان دارای تحصیلات عالیه هستند، کسب و کار هم باید دانش بنیان و متناسب با زمان باشد. این طور که من شنیدم، چین صنایع کوچک دارد. البته بنگاه عظیمی هم بر آنها نظارت می‌کند، وام می دهد و محصولات تولیدی، فروخته و صادر می‌شود.

وی از نهادهایی مثل دولت و کمیته امداد خواست که به صورت متشکل فعالیت کنند و تاکید کرد: دولت که دنبال این مسائل است یا دیگران باید وارد شوند؛ بنیادها و تشکیلات باید تشکیلاتی شود. باید شغل را ایجاد کرد؛ این فرمایش پیامبر است.

امامی کاشانی با تاکید بر اینکه از اول انقلاب هر جا ملت حضور داشت مشکل را برداشت، گفت: در این رابطه سرمایه داران باید حضور داشته باشند، تشکیلاتی هم برای نظارت به وجود بیاید. همه به خاطر عزت جمهوری اسلامی بر محور شخص رهبری باشیم؛ منافع ملت را درنظر داشته باشیم و ببینیم هر کس چه کار می‌تواند بکند و راه را باز کنیم. این وظیفه و تکلیف ماست.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: