بخشی از بدهی‌ها پرداخت می‌‍شود؛
تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی روسیه موفق شد برای اولین بار در تاریخ فوتبال خود، با کسب چهار امتیاز بهترین عملکرد را در قیاس با ادوار گذشته داشته باشد اما مساله‌ای که برای باشگاه‌ها حائز اهمیت است، حضور بازیکنانشان در جام جهانی است.
کد خبر: ۴۹۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹        05 December 2018

اطلس خبر به نقل از پارسینه:

  تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی روسیه موفق شد برای اولین بار در تاریخ فوتبال خود، با کسب چهار امتیاز بهترین عملکرد را در قیاس با ادوار گذشته داشته باشد اما مساله‌ای که برای باشگاه‌ها حائز اهمیت است، حضور بازیکنانشان در جام جهانی است.

تیم فوتبال پرسپولیس که تا پیش از حضور در جام جهانی از شش ملی پوش بهره می برد به یکباره با خط خوردن دو بازیکن ( مخصوصا سیدجلال حسینی) مواجه شد و در اردوی ماقبل آخر نیز دو بازیکن دیگر نیز خط خوردند تا فقط علیرضا بیرانوند و وحید امیری از پرسپولیس در جام جهانی حضور داشته باشند. گفتنی است؛ مهدی طارمی و رامین رضاییان نیز به دلیل اینکه در بازه زمانی دو سال آخر فوتبالی خود تا قبل از جام جهانی، عضو باشگاه پرسپولیس بودند، سود قابل توجهی را نصیب سرخپوشان خواهند کرد.

بر این اساس تیم استقلال ایران بیشترین مبلغ را از نظر حضور بازیکنان ملی‌پوش در تیم ملی دریافت کرده است. آبی‌پوشان با دریافت ۸۴۰ هزار و ۵۱۰ دلار (بالای ۹ میلیارد تومان) در رده اول باشگاه‌های ایران قرار دارند و در آسیا جایگاه سوم را کسب کرده‌اند. پرسپولیس هم مبلغ ۶۴۹ هزار و ۴۸۵ دلار (بالای هفت میلیارد تومان) از فیفا دریافت خواهد کرد. استقلالی‌ها با داشتن سیدحسین حسینی، امید ابراهیمی، مجید حسینی و امید ابراهیمی سود فوق العاده ای از جام جهانی به جیب زد.همچنین اگر ووریا غفوری نیز در ثانیه های پایانی از لیست نهایی خط نخورده بود چه بسا الان استقلال تهران بیشترین سود را در بین تیم های باشگاهی آسیا کرده بود. سایپا و ذوب آهن نیز در رتبه های سوم و چهارم به ترتیب سود دهی از جام جهانی قرار گرفتند. (البته در لیگ ایران).

حال باید دید باتوجه به سود 9 و 7 میلیاردی استقلال و پرسپولیس ، مدیران این دو تیم تا چه حد در پرداخت بدهی‌های باشگاه به بازیکن و مربی توانمند خواهند بود هرچند بازهم به احتمال فراوان برای دریافت این پاداش ها باتوجه به تحریم بودن بانک های ایران و عدم ارتباط با بانک جهانی، به مشکل خواهند خورد و باید دولت و فدراسیون فوتبال باردیگر رایزنی کنند تا این پول هرچه سریعتر به باشگاه سرخابی ها و همینطور ذوب اهن و سایپا برسد تا بخش از مشکلاتشان حل شود.

تیم‌های فوتبال الهلال و الاهلی عربستان در رده‌های اول و دوم قاره کهن قرار دارند. در اروپا نیز منچسترسیتی انگلیس با دریافت مبلغی در حدود ۵ میلیون دلار در صدر قرار دارد و تیم‌های رئال مادرید اسپانیا و تاتنهام انگلیس عناوین دوم و سوم را در اختیار دارند.

در بخش سهم کنفدراسیون‌های فوتبال جهان، فدراسیون فوتبال عربستان در حدود ۶.۵ میلیون دلار، فدراسیون فوتبال ژاپن در حدود ۳.۷ میلیون دلار و فدراسیون فوتبال کره‌جنوبی در حدود ۳ میلیون دلار در رده‌های اول تا سوم قاره آسیا قرار دارند. فدراسیون فوتبال ایران هم مبلغی در حدود ۲ میلیون و ۲۵۴ هزار دلار دریافت کرده است.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: