وزیر نفت می‌گوید در صورت طرح موضوع خرید گاز از سوی همتای هندی‌اش، ایران از احیای طرح خط لوله صلح استقبال می‌کند.
کد خبر: ۴۹۸۴
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱        08 April 2016
به گزارش ایسنا، پاکستان، ایران و هند زمانی قرار بود سه سر قراردادی باشند که بر اساس آن ایران به این دو کشور از طریق یک خط لوله گاز صادر کند؛ قراردادی که هند پنج سال پس از پیوستن به آن پشیمان شده و پا پس کشید.

پاکستان نیز اگرچه قرارداد خود را با ایران فسخ نکرده و می‌گوید همچنان مشتری گاز ایران است اما هیچ اقدامی برای لوله‌کشی تا مرز برای دریافت گاز نکرده و ایران نیز مدت‌ها است فرصت می‌دهد تا پاکستان در این راستا اقدام کند.

ایران اما به دنبال افزایش مشتریان گازی خود در پساتحریم است و کشورهای نزدیک و همسایه نیز اولویت‌های صادراتی ایران به شمار می‌روند.

وزیر نفت هند مسافر تهران است و قرار است با بیژن زنگنه دیداری داشته باشد، زنگنه درباره احتمال طرح دوباره موضوع پیوستن هند به طرح خط لوله صلح و احیای این طرح می‌گوید که فکر نمی‌کند برنامه‌ای برای این موضوع در این دیدار مطرح شود.

او با تاکید بر اینکه احیای خط لوله صلح باید از سوی هندی‌ها در این دیدار مطرح شود، اظهار کرد: ما به اجرای این طرح علاقه‌مند بوده‌ایم اما آن‌ها روابط را قطع کردند.

زنگنه افزود: ما از طرح دوباره موضوع خط لوله صلح استقبال می‌کنیم و این هندی‌ها بودند که علاقه‌ای به این موضوع نداشتند.

پیش‌تر امیرحسین زمانی‌نیا، معاون وزیر نفت نیز درباره صادرات گاز به هند از بستر دریا، اظهار کرده بود که مطالعه صادرات گاز از بستر دریا از سوی یک شرکت هندی در حال انجام است.
برچسب ها: زنگنه ، خط لوله صلح
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: