نخست‌وزیر انگلیس گفت که به جای کار بر روی طرحی دیگر در زمینه خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، تمرکز وی و دولتش روی توافق برگزیت است.
کد خبر: ۴۹۶۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۹        30 November 2018
«ترزا می» نخست‌وزیر بریتانیا گفت که تمرکز وی بر توافق برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) و نه طرح دیگری است.

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، نخست وزیر انگلیس روز پنجشنبه گفت: «به جای آنکه به دنبال آماده کردن طرح دیگری باشم، تمام تمرکزم را بر روی راضی کردن نمایندگان برای حمایت از توافق برگزیت گذاشته‌ام.»

وی افزود: «تمرکز من و دولتم بر روی آنچیزی است که یازدهم دسامبر رخ می‌دهد. ما به نمایندگان پارلمان توضیح خواهیم داد که چرا ما معتقدیم که این توافق برای بریتانیا خوب است.»

پارلمان انگلیس روز یازدهم دسامبر (۲۰ آذرماه) درباره توافق برگزیت تصمیم‌گیری می‌کند. این زمان را ترزا می‌در جریان سخنرانی در جمع نمایندگان پارلمان اعلام کرد. می‌در این مورد گفت که مجلس عوام تصمیم‌گیری می‌کند تا آیا خواست مردم این کشور را در زمینه برگزیت دنبال کند یا خیر. وی بار دیگر خواستار حمایت از توافق به دست آمده شد.

«دونالد توسک» رئیس شورای اروپا امروز جمعه در جریان نشست گروه ۲۰ در آرژانتین گفت که اگر پارلمان بریتانیا به توافق برگزیت که مورد نظر ترزا می‌است، رای منفی بدهد در این صورت هیچ توافق دیگر و یا برگزیتی در کار نخواهد بود.

پس از مدت‌ها رایزنی سرانجام، توسک پنجشنبه دو هفته پیش خبر داد که بروکسل و لندن درباره پیش‌نویس آینده روابط دو جانبه بعد از برگزیت توافق کرده‌اند.

مردم بریتانیا (انگلیس، ولز، اسکاتلند و ایرلندشمالی) سال ۲۰۱۶ رای به خروج از اتحادیه اروپا داده بودند و با آغاز مذاکرات خروج در سال ۲۰۱۷ مهلت دو ساله برای خروج دارند که ماه مارس ۲۰۱۹ این مهلت به پایان می‌رسد.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: