یک رسانه روسی مدعی انجام سفر سرّی چندین سال قبل وزیر خارجه فقید و مقام ارشد اطلاعاتی روسیه به ایران شد و از ماجراهای به وجود آمده برای دو زن همراه آن مقام روسی در مواجهه با موضوع حجاب، گفت.
کد خبر: ۴۹۵۳
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲        08 April 2016
به گزارش آنا، اسپوتنیک نوشت: «رفتار اخیر برخی از مهمانداران شرکت هوایی ایرفرانس برای امتناع از خدمت در مسیر پاریس – تهران – پاریس ، ما را بر آن داشت که صحنه ای جالب از داستان ارتباطات روسیه و ایران را به خاطر آوریم. ایوان زاخاروف تعریف می کند که این اتفاق به سال 1992 بر می گردد وقتی که روسیه گام های اولیه را در سیاست داخلی و خارجی خود برداشت و باید گفتگویی با شرکای قدیمی و جدید انجام می شد.

یوگنی پریماکوف ، فردی که برای شرق ساخته نشده بود اما در آن لحظه رئیس اول سازمان اطلاعات خارجی روسیه بود برای ماموریت به تهران عازم شد. این سفر خصوصی و به شدت محرمانه و برای یک شب برنامه ریزی شده بود.

آقای پریماکوف، به همراه دو خانم خوشرو (پزشک شخصی و منشی اش) به فرودگاه " مهرآباد" رسید. همانطور که در چنین مواردی انتظار می رود ، اتومبیلی به پلکان هواپیما نزدیک شد ، به نظر می رسید که طرف پذیرنده کارش را به خوبی انجام داده است. اما ناگهان دردسری رخ داد. کارمند روسی در صندلی عقب اتومبیل راحت نشست اما آقای پریماکوف، به همراه دو خانم زیبا (پزشک شخصی و منشی اش) به فرودگاه " مهرآباد" رسید. اتومبیلی به پلکان هواپیما نزدیک شد ، اما ناگهان دردسری رخ داد. کارمند روسی در صندلی عقب اتومبیل راحت نشست اما به خانم های همراه به هیچ طریقی اجازه ندادند که به زمین ایران مهمان نواز پا بگذارند
 
به خانم های همراه به هیچ طریقی اجازه ندادند که به زمین ایران مهمان نواز پا بگذارند. خیلی زود دلیل آن مشخص شد چرا که خانم ها حجاب نپوشیده بودند. کارمندان سفارت روسیه برآن شدند که مسئله را حل و فصل نمایند. چند دقیقه بعد یکی از آنها از همسرش چند روسری گرفت و به هواپیما آورد. و بدین ترتیب اتومبیل مهمانان به خیر و سلامت راهی شد.

نمونه های زیادی از این داستان ها هست ، وقتی که ناخواسته عدم رعایت نکات دقیق و ظریف پروتکل ، متحدین سیاسی را به دشمنانی آشتی ناپذیر تبدیل می کند. فکر می کنم ، یوگنی پریماکوف هم در داستان بالا اینطور فکر می کرد. اما همانطور که مشخص شد ، نگرانی اش بیهوده بود.

روز بعد ، خانم ایرینا ، پزشک اول پریماکوف نه تنها از پوشیدن حجاب اجباری امتناع نکرد بلکه به این مد ایرانی علاقه مند شد. آنطور که می گویند ، او به همراه کارمند سفارت تقریبا نصف روز بعد را در مغازه های تهران به دنبال شال و مانتوهای متنوع بود.

چندی بعد یوگنی پریماکوف و ایرینا بکاریوا ازدواج کردند. چه می دانیم ، شاید داستانی که در تهران اتفاق افتاد آنها را به هم نزدیکتر کرد!

حالا من اگر به جای صاحبان بوتیک های لباس در پایتخت ایران بودم انتظار داشتم که از هفدهم آوریل فروشم بیشتر شود. چرا که در این روز اولین خط پرواز ایر فرانس در مسیر پاریس —تهران کارش را آغاز کرد.»
برچسب ها: سفر پریماکوف ، ایران
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: