مرکز هماهنگی روسیه برای برقراری آشتی میان طرف های درگیر سوریه روز پنجشنبه اعلام کرد که آتش بس همچنان در اکثر مناطق این کشور رعایت می شود.
کد خبر: ۴۹۵۲
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳        08 April 2016
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، وزارت دفاع روسیه با صدور بیانیه ای افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته تنها ۴ مورد نقض آتش بس ثبت شده است که دو مورد از آن در حومه لاذقیه و دو مورد دیگر در حومه حمص و حماه بوده است.

در این بیانیه آمده است: عناصر گروه های تروریستی جبهه النصره و داعش به اقدامات تحریک آمیز خود علیه شهروندان سوری و نیروهای ارتش سوریه ادامه می دهند.

بیانیه مذکور در مورد فعالیت های انسانی مرکز روسی افزود: ۴ تن کمک های انسانی در اختیار ساکنان شهرک دیر الفردیس در حومه حماه قرار گرفته است و علاوه بر این هواپیماهای نظامی روسیه ۱۵ تن کمک را به فرودگاه حمیمیم در حومه لاذقیه برای ارسال کمک ها در قالب کاروان انسانی جدید، انتقال داده اند.

آتش بس در سوریه از ۲۷ فوریه و بر اساس توافق آمریکا و روسیه برقرار شد و ارتش و گروه های معارض سوریه باید آن را رعایت کنند .داعش، جبهه النصره و دیگر تروریست هایی که توسط سازمان ملل به عنوان گروه های تروریستی معرفی شده اند شامل این آتش بس نمی شوند و مبارزه با آنها ادامه دارد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: