یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نهم از اراده دولت برای پایان دادن به دوران انحصار، تولید بی‌کیفیت و گران خودروی داخلی به وسیله سرمایه‌گذاران و برندهای مطرح بین‌المللی و خودروسازان دولتی و خصوصی داخلی خبر داد.
کد خبر: ۴۹۴۸
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷        08 April 2016
به گزارش ایسنا، کمال‌الدین پیرموذن اظهار کرد: ایجاد رقابت، افزایش کیفیت و صرفه‌جویی در مصرف سوخت خودروهای داخلی از اهداف ثانویه دولت در صنعت خودرویی کشور است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس نهم صنعت خودروسازی کشور را از فاکتورهای موثر در رشد اقتصادی کشور دانست و افزود: ایجاد ظرفیت‌های شغلی جدید در قالب سرمایه‌گذاری‌های جدید در صنعت خودرویی کشور امکان‌پذیر است و مدیران صنعتی کشور به درستی در حال جذب سرمایه‌های بلوکه خارجی کشور و ترغیب برندهای مطرح بین‌المللی برای سرمایه‌گذاری در صنعت خودروسازی کشور هستند.

وی خودنمایی موفق دیپلماسی اقتصادی دولت یازدهم در سال 1395 را نزدیک دانست و خاطرنشان کرد: خروج خودرو از لیست کالاهای انحصاری از هدف‌های نهایی دولت است. دولت با همکاری اتاق ایران، صاحبان صنایع و بخش خصوصی علاوه بر بازار داخلی صنعت خودروسازی کشور بازار بکر کشورهای منطقه را نیز هدف‌گذاری کرده است. دولت با بها دادن به اقتصاد غیردولتی دستاوردهای مبارکی را محقق خواهد کرد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نهم، انحصار بازار خودرویی کشور را نتیجه شفاف نبودن سیاست‌های سیاستمداران اقتصادی و تحریم‌های بین‌المللی غرب علیه ایران دانست و تصریح کرد: محدودیت‌های اقتصادی غرب موجب رشد فرصت‌طلبان و دلالان داخلی و ریشه دواندن آنان در اقتصاد کشور شد، اما با عزم دولت در جمع کردن بساط دلالان تحریم از یک سو و شفاف‌سازی اقتصادی و اداری از سوی دیگر، مردم عزیز کشورمان به زودی آثار و نتایج مثبت رشد اقتصادی، کاهش قیمت‌ها و افزایش کیفیت خودروهای ایرانی را شاهد خواهند بود.

پیرموذن ایجاد رقابت در صنعت خودروسازی کشور را موجب جمع شدن بساط رانت در این صنعت دانست و اظهار کرد: حضور برندهای مطرح خودروسازی دنیا در بازار کشور بی‌تردید موجب مهار انحصار در این بازار داخلی می‌شود علاوه بر آن مردم امکان انتخاب خودروهایی را خواهند داشت که از ایمنی و کیفیت روز برخوردارند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: