رئیس مرکز آمار ایران با بیان اینکه حدود یک میلیون نفر از تحصیل کرده های فوق دیپلم به بالا بیکارند، گفت: نرخ بیکاری جوانان ۱۵ تا ۲۴ سال، ۲۶.۱ درصد و جوانان ۱۵ تا ۲۹ سال، ۲۳.۳ درصد است.
کد خبر: ۴۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۹        07 April 2016
به گزارش خبرگزاری مهر، عادل آذر در بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما با اشاره به اینکه مرکز آمار نرخ بیکاری را برای سال ۱۳۹۴، یازده‌ درصد اعلام کرد، افزود: حدود ۸۸۲ هزار نفر به جمعیت فعالان اقتصادی ما اضافه شده است که از این تعداد ۶۸۸ نفر شاغل شدند و ۲۱۴ هزار نفر هم به افراد بیکار اضافه شدند به همین علت نرخ بیکاری ۱۰ و شش دهم درصدی سال ۱۳۹۳ به ۱۱ درصد در سال ۱۳۹۴ رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه مرکز آمار ایران استاندارد های بین المللی را در ارائه آمار رعایت می کند، گفت: مبنای ارائه نرخ بیکاری، یک ساعت کار و یا ۸ ساعت کار است که آمار فعلی نرخ بیکاری بر مبنای هردو، ‌ اعلام شده است.

رئیس مرکز آمار ایران با اشاره به اینکه آمار ۱۱ درصدی بیکاری، صحیح است افزود: این آمار بر اساس روش علمی و بدون هیچ تعصب است و ماموران حرفه ای آن را تهیه کرده اند. این آمار، نرخ بیکاری افراد ۱۵ تا ۶۴ سال را شامل می شود امّا مردم به بیکاری جوانان بیشتر توجه می کنند.

وی ادامه داد: نرخ بیکاری جوانان ۱۵ تا ۲۴ سال، ۲۶ و یک دهم درصد و جوانان ۱۵ تا ۲۹ سال، ۲۳ و سه دهم درصد است. به همین علت برخی اوقات بیکاری پنهان هم ممکن است وجود داشته باشد.

عادل آذر تاکید کرد: بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه و مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی، از این پس مرکز آمار ایران مرجع رسمی تهیه و تولید و اعلام و انتشار آمارهای رسمی کشور مانند نرخ بیکاری، تورم و رشد اقتصادی است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: