محسن رضایی صبح امروز در سفری به قم جهت دیدار با مراجع با حضرت آیت الله العضمی مکارم شیرازی دیدار کرد.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دیدار ضمن تبریک سال نو، گزارشی از فعالیت‌های مجمع تشخیص مصلحت نظام و مسائل روز کشور را با وی در میان گذاشت.
کد خبر: ۴۹۲۲
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴        07 April 2016
در این دیدار دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به لزوم سیاست گذاری های کلان برای کشور گفت: تدوین سیاست‌های کلی کشور در مجمع که در حقیقت ارایه مشورت به رهبر معظم انقلاب برای تعیین سیاست های کلان است یک خلأ در نظام اداره کشور را حل کرده است.

رضایی افزود: بر اساس اصل ۱۲۰ قانون اساسی، اختیار نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی کشور از سوی رهبر معظم انقلاب به مجمع تفویض شده است.

در ادامه آیت الله العظمی مکارم شیرازی با آرزوی موفقیت برای مسئولان و کارگزاران نظام در خدمت به آحاد مردم گفت: مجمع یک شورای قوی برای اداره کشور است و این تضارب آرا در مجمع مسلما مفید خواهد بود.

محسن رضایی با اشاره به وظایف مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: این مجمع سیاست‌گذاری نظام را بر عهده دارد که این سیاست‌ها از سوی رهبر معظم انقلاب با دقت فراوان بررسی می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: تصویب سیاست‌های محیط زیست یکی از فعالیت‌های سال گذشته مجمع بود و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به ارائه این سیاست‌ها در اجلاس پاریس پرداخت که مورد استقبال کشورهای مختلف قرار گرفت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب سیاست‌های برنامه ششم توسعه را یکی دیگر از کارهای مجمع تشخیص مصلحت نظام ذکر کرد و افزود: ۱۱۵ سیاست از سوی مجمع پیشنهاد شد که از این تعداد ۸۵ پیشنهاد را رهبر معظم انقلاب پذیرفتند.

وی با بیان اینکه اداره سیستماتیک به نفع کشور است، گفت: اختلاف بین دولت و مجلس به مجمع تشخیص واگذار می‌شود، در زمینه حل اختلاف بین دولت کنونی و مجلس موارد کمی وجود دارد؛ در حالی که در دولت گذشته این اختلاف بیشتر بود.

دیدار رضایی با آیت الله حسینی بوشهری

رضایی با حضور در دفتر مدیریت حوزه های علمیه سراسر کشور، با آیت الله حسینی بوشهری به بحث و تبادل نظر پیرامون مسائل روز کشور پرداخت.

در این دیدار دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام انتخاب آیت الله بوشهری به عنوان نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان را به وی تبریک گفتند.

رضایی با تاکید بر ضرورت ارائه تحلیل وضعیت منطقه و کشور برای روحانیت کشور گفت: اطلاع دقیق مدرسین حوزه های علمیه از آخرین اخبار و تحلیل های روز دنیا به لحاظ راهبری جامعه بسیار مفید خواهد بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: جایگاه علما و روحانیون برای کشور یک نعمت است که دیدار و کسب فیض در محضر آنها باید در جامعه رواج پیدا کند.

در این دیدار آیت الله حسینی بوشهری گزارشی از فعالیت های حوزه های علمیه کشور و به ویژه در ایام نوروز را بیان کرد.

دیدار با آیت‌الله علوی‌بروجردی

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح پنجشنبه در ادامه سفر خود به شهر مقدس قم، با آیت الله علوی بروجردی دیدار کرد.

آیت‌الله علوی بروجردی در این دیدار با تبریک سال نو گفت: طلیعه این سال که با میلاد حضرت صدیقه(س) بوده ان‌شاءالله سال گشایش در هر جهت برای عامه مسلمانان باشد.

رضایی با اشاره به زندگی و مشی زندگی حضرت آیت الله بروجردی، روحیه ایشان را برخواسته از خلوص یک عالم شیعی و طبع بلند لرستانی‌ها دانست.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آیت‌الله بروجردی افتخار اسلام بودند و خدمات ایشان به اسلام و حوزه‌های علمیه بی‌نظیر بود.

آیت‌الله علوی بروجردی هم در این دیدار به بیان نکاتی درباره مبارزات مرحوم آیت الله العظمی بروجردی علیه رضا خان و شیوه سلوک ایشان پرداخت و افزود: امام خمینی و جمعی از شاگردان آیت‌الله العظمی بروجردی، در دعوت مجدد ایشان برای حضور در قم و قبول مرجعیت شیعه نقش بسزایی ایفا کردند. ارتباط امام و آیت الله العظمی بروجردی از سالهای بسیار دور برقرار بود. آیت الله بروجردی در گسترش فرهنگ اعزام روحانیون و طلبه ها به اقصی نقاط کشور نقش موثری ایفا کردند و رجوع به خانه علما در شهرهای مختلف را به مردم آموزش می‌دادند. ایشان همچنین در تربیت منبری ها و سخنرانان و ایجاد نشریات مذهبی بسیار تاکید داشتند. شخصیت آیت الله بروجردی به نحوی بود که در تقریب مذاهب اسلامی بسیار اهمیت می دادند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در ادامه با آموزنده خواندن این اقدامات از سوی مرجعیت شیعیان گفت: این مسائل نشان می‌دهد که آیت الله بروجردی به نوعی در حوزه‌های علمیه فرماندهی و مدیریت جامع داشتند و همچنین تلاش‌های ایشان در به رسمیت شناخته شدن مذهب تشیع در دانشگاه الازهر و تقریب مذاهب اسلامی بسیار مهم است.

دیدار با آیت الله جوادی آملی

محسن رضایی ظهر پنجشنبه نیز با آیت الله العظمی جوادی آملی در موسسه اسرای شهر مقدس قم دیدار و گفت‌وگو کرد و در ابتدای این دیدار با تبریک فرارسیدن سال نو به فعالیت‌های صورت گرفته در سال ۹۴ در مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره کرد و گفت: سیاست‌های کلی برنامه ششم در سال گذشته در مجمع بررسی شد. در مورد سیاست‌های کلی محیط زیست هم اقدام خوبی در مجمع صورت گرفت که برای مقابله به وضع بحرانی محیط زیست در کشور لازم بود. با تاکید مقام معظم رهبری و اصرار دولت این سیاست‌ها با اولویت بیشتری بررسی شد و در اجلاس جهانی محیط زیست در پاریس مورد توجه قرار گرفت. سیاست‌های کلی خانواده هم در مجمع بررسی شد که خدمت مقام معظم رهبری تقدیم شده است.

وی در این دیدار به نقش مستشاری مجمع اشاره و گفت: با توجه به تفویض امر نظارت از سوی حضرت آقا، در سال جاری بر حسن اجرای سیاست‌های کلی به ویژه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نظارت خواهد شد تا با کمک به دولت این سیاست‌ها به اقدام و عمل برسند.

آیت الله جوادی آملی هم در این دیدار گفت: عنایت الهی در بهشت یکجانبه است و اما دنیا دیار باغبانی است و میوه‌ها را رایگان به بنده‌ها نمی‌دهند. وقتی به ما ثمر می‌دهند که کاری انجام بدهیم.

وی با اشاره به مجعزاتی که برای حضرت مریم در قرآن نام برده شده است، گفت: الان میلیاردها انسان به این بانو احترام می‌گذارند. با این عنایات که خدا به حضرت مریم دستور داد که از معبد خارج شود و دستور داد به درخت خرما که میوه بدهد اما به ایشان امر کرد که درخت را تکان بده تا میوه‌ها برایت بریزند. ۹۹ درصد را خداوند انجام می‌دهد و یک درصد را انسان باید انجام بدهد. بهشت جای رحمت صد در صد است . اینجا بشر باید دست تکان دهد و میوه بچیند. در این نظام ۹۹ درصد خدا به ما کمک کرد. هیچکس فکر نمی‌کرد ارتش سلاح بدست را در انقلاب شکست بدهد. در میدان ژاله دیدم که یک کافر اسرائیلی دستور گشودن آتش را به مردم داد. در ۲۸ مرداد ۳۲ بیست ساله بودم و در تهران درس می‌خواندم. ما در مدرسه مروی بودیم و رویدادهای آن روز را به چشم دیدم. در ظرف چهارساعت به دلیل فضای ایجاد شده شعارهای مردم برگشت. اما در ۱۶ و ۱۷ شهریور و بعد از آن، تا زمان مرگ شاه، مرگ بر شاه بود؛ بنابراین خدا از ما همان یک درصد را می‌خواهد. اگر ما حرمت خون شهدا را پاس نداریم، قومی دیگر می‌آیند.

جوادی آملی افزود: با عنایت الهی ما رهبر خوبی داریم. شب و روز برایشان دعا می‌کنیم اما رهبر جامعه اگر علی(ع) باشد تا زمانی که مسولان با هم و با مردم نسازند، به تنهایی کاری جلو نمی‌رود. باید در منازعات ببینیم حق با کیست. کی بهتر کار می‌کند و مردم با چه کسی هستند. باید با هم باشیم و همدلی را حفظ کنیم و دعا کنیم که توفیق دهد انجام کار خیر به دست ما باشد و دین خدا را حفظ کنیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: