از شامگاه تا بامداد با مروری بر خلاصه اخبار ۶ ساعت گذشته؛
درست در لحظاتی که در حال استراحت بودید، خبر‌های مهمی بر روی خروجی خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری قرار گرفته، پارسینه تلاش می‌کند هر بامداد مهم‌ترین اخبار ایران و جهان در طی ساعات گذشته را به اطلاع مخاطبانش برساند.
کد خبر: ۴۸۸۹۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۲        17 November 2018

از دستور قتل خاشقجی توسط بن سلمان تا استخر و دو پیکر ۹۰ میلیون دلاری

اطلس خبر به نقل از پارسینه:

درست در لحظاتی که در حال استراحت بودید، خبر‌های مهمی بر روی خروجی خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری قرار گرفته، پارسینه تلاش می‌کند هر بامداد مهم‌ترین اخبار ایران و جهان در طی ساعات گذشته را به اطلاع مخاطبانش برساند. صحت و سقم اخبار منتشر شده مورد تأیید کامل نیست، لذا هدف از انتشار این اخبار اطلاع رسانی از هر آنچه که به عنوان یک رویداد خبری مهم در جهان خبر منتشر شده است، میباشد.
 
واکنش سردار کمالی به شایعه مشکل سربازی سامان قدوس

رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح به شایعات اخیر در مورد سربازی سامان قدوس واکنش نشان داد. سردار موسی کمالی  درباره اخبار منتشر شده در خصوص غیبت سامان قدوس در بازی دوستانه تیم ملی با ترینیداد و توباگو و اعلام مساله سربازی برای این غیبت اظهار کرد: چنین چیزی صحت ندارد و اگر نگرانی هم در این زمینه برای این بازیکن وجود داشته باشد قابل حل است.

کمالی اضافه کرد: بر اساس تسهیلات جدیدی که ستاد کل نیرو‌های مسلح از مردادماه امسال برای یک سری از ورزشکاران فعال در تیم‌های لیگ برتری و تیم‌های ملی اتخاذ کرده است، سن سربازی برای این افراد افزایش داشته است. کمالی افزود: مشمولان فعال در تیم‌های فوتبال، والیبال و بسکتبال اگر چنانچه در تیم‌های لیگ برتری فعالیت کنند تا ۲۸ سالگی و اگر چنانچه در تیم ملی فعالیت داشته باشند تا ۳۰ سالگی می‌توانند اعزام خود به سربازی را به تاخیر انداخته و وارد غیبت نشوند.

وی اضافه کرد: بنابراین با توجه به عضویت سامان قدوس در تیم ملی فوتبال، این فرد تا ۳۰ سالگی معافیت موقت از سربازی داشته و مساله سربازی نمی‌تواند مانع ورود خروج وی به کشور شود.
 
خوشرو بازنشسته شد

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در پایان ماموریت خود روز جمعه با دبیر کل این سازمان دیدار کرد. در این ملاقات مسائل مهم بین‌المللی و منطقه‌ای مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. غلامعلی خوشرو از دبیر کل خواست نسبت به قانون‌گریزی و اعمال تحریم ضد ایران موضع‌گیری کند.

وی گفت: در تاریخ سازمان ملل سابقه نداشته است که یک عضو دائم شورای امنیت بقیه اعضای سازمان ملل را به دلیل پایبندی به قطعنامه‌های شورا مجازات کند. جامعه جهانی باید در مقابل این اقدامات خودسرانه و فراقانونی ایستادگی کند. وی همچنین حملات سعودی‌ها در یمن را فاجعه عمیق انسانی خواند و خواستار پایان دادن به این جنگ خانمانسوز و آغاز مصالحه سیاسی بین طرف‌های درگیر در یمن شد.
 
از دستور قتل خاشقجی توسط بن سلمان تا استخر و دو پیکر ۹۰ میلیون دلاری

دبیر کل در پاسخ به لزوم چندجانبه‌گرایی در برابر چالش‌های جهانی تاکید و اظهار امیدواری کرد که جنگ در یمن به زودی خاتمه یابد تا از این فاجعه انسانی هر چه زودتر جلوگیری شود. در پایان خوشرو تابلو فرش تصویر آقای گوترش را که با هنرنمایی هنرمندان ایرانی بافته شده بود، به او اهدا کرد تا در نمایشگاه ثابت سازمان ملل متحد مورد بازدید همگان قرار گیرد.

تمهیدات بانک مرکزی برای بازگشت ارز ناشی از صادرات به کشور

عبدالناصر همتی در یادداشتی یادآور شد: صادرات، پیش نیاز رشد پایدار و مهمترین عامل ورود ارز به کشور و گسترش اشتغال و افزایش درآمد آحاد اقتصادی است.

طبیعی است به خاطر تحریم‌های ناجوانمردانه، برگشت ارز ناشی از آن به چرخه اقتصاد، مشکلات و پیچیدگی‌هایی داشته باشد. بانک مرکزی با لحاظ تمام شرایط کشور و قوانین و مقررات، همراهی لازم را در این زمینه خواهد داشت.

تعهد برای آوردن ارز به چرخه اقتصادی می‌تواند در قالب ترکیبی از روش‌های مختلف عرضه ارز به سامانه نیما یا عرضه به صورت حواله و اسکناس به صرافی‌ها یا واردات ثبت سفارش شده، برای خود و دیگران باشد.

بدیهی است راهکار‌هایی غیر از آنچه اشاره شد عملا نوعی خروج سرمایه از کشور تلقی می‌گردد که در تقابل با اهداف رشد و توسعه اقتصادی کشور است.در مشورت با فعالین بخش خصوصی، تمهیداتی در مورد نحوه عمل گروه‌های مختلف صادرکنندگان اتخاذ شده است که با اجرای آن، برگشت ارز ناشی از صادرات به چرخه اقتصاد، که برای امسال حداقل ۴۷ میلیادر دلار برآورد می‌شود سرعت خواهد گرفت.

انتظار از صادرکنندگان نیز همچون گذشته، همکاری با دولت و بانک مرکزی است و باید به خاطر داشت که عملکرد همه ما و از جمله صادرکنندگان در شرایط خطیر و دشوار کشور، توسط مردم به قضاوت گذاشته خواهد شد.
 
سیا: بن سلمان دستور قتل خاشقجی را صادر کرده است

سازمان اطلاعات و امنیت مرکزی آمریکا (سیا) اعلام کرد این سازمان به این نتیجه رسیده است که دستور قتل روزنامه نگار منتقد سعودی در استانبول از سوی ولیعهد سعودی صادر شده است.

منابع آگاه به روزنامه واشنگتن پست گفتند سازمان سیا در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده است که «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی شخصا دستور قتل «جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد عربستانی را در کنسولگری این کشور در استانبول صادر کرده است.

به گفته این منابع نتیجه گیری سازمان سیا با قطعیت بالا بوده و بر این موضوع که بن سلمان شخصا در پس این جنایت هولناک بوده است، صحه می‌گذارد.

این در حالی است که پیشتر اعلام شد سناتور‌های آمریکایی به دنبال اقدامی عملی علیه مقامات سعودی به خاطر دست داشتن در قتل فجیع «جمال خاشقجی» هستند.

بر این اساس کنگره آمریکا اقدام دولت این کشور در تحریم شماری از شهروندان سعودی به اتهام نقش آفرینی در این پرونده را کافی ندانسته و قصد دارند گامی عملی‌تر برای مجازات مقامات سعودی از جمله «محمد بن سلمان» ولیعهد این کشور بردارند.
 
تعیین تکلیف زندانیان مهریه در دستور کار فوق العاده قضات
 
احمد خسروی وفا رئیس کل دادگستری استان اصفهان در جلسه هم اندیشی اجرای هر چه بهتر و سریعتر بخشنامه ریاست قوه قضاییه در خصوص کاهش آمار زندانیان مهریه بر تعیین تکلیف زندانیان مهریه تاکید کرد و گفت: این امر در دستور کار فوق العاده قضات قرار دارد.

وی از قضات و مسئولان قضایی دادگستری استان خواست با بهره گیری از هر گونه تدبیر و اعمال مدیریت قضایی، اجرای مفاد این بخشنامه را در دستور کار فوق العاده قرار دهند.

این مقام قضایی در استان اصفهان افزود: هدف از صدور و ابلاغ بخشنامه یاد شده، کاهش آمار ورودی زندانیان با موضوع مهریه بوده و شایسته نیست شخصی به دلیل بدهی مهریه در زندان به سر برد و قضات باید با در نظر گرفتن جمیع جهات پرونده و شرایط فعلی بازار و نرخ متغیر سکه با مدیریت صحیح قضایی در راستای جلوگیری از ورود افراد به زندان و کاهش آمار زندانیان مهریه به صورت فوق العاده اقدام لازم را معمول دارند.

"تخطی راننده" علت تصادف خودروی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا علت تصادف خودروی حامل مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و معاون پارلمانی این سازمان با تریلی حامل سوخت را اعلام کرد.

سرهنگ نادر رحمانی (رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا)  درباره علت تصادف خودروی حامل مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی و معاون پارلمانی این سازمان با تریلی گفت: بعد از بررسی‌های همکاران پلیس راه علت این حادثه مشخص شد که علت وقوع حادثه تخطی راننده لندکروز بوده است.

وی ادامه داد: عدم رعایت مقررات از سوی راننده خودروی سواری تویوتا لندکروز در هنگام دورزدن باعث بروز این تصادف شده است.
 
پیکر‌های مدیرعامل تامین اجتماعی و معاون پارلمانی او تشییع شد
 
مراسم استقبال و تشییع پیکر‌های سیدتقی نوربخش (مدیرعامل فقید سازمان تامین اجتماعی) و عبدالرحمان تاج‌الدین (معاون پارلمانی وی) در تالار اجتماعات شهید غرضی بیمارستان میلاد برگزار شد. در این مراسم که در هوای بارانی برگزار شد، جمعیت زیادی شامل نمایندگان مجلس، اعضای شورای شهر تهران، خانه کارگر و رسانه‌ها حضور داشتند.
 
از دستور قتل خاشقجی توسط بن سلمان تا استخر و دو پیکر ۹۰ میلیون دلاری

از حاضران در این مراسم می‌توان به مصطفی کواکبیان (نماینده مجلس)، ولی‌الله سیف (رئیس سابق بانک مرکزی)، احمدرضا خزایی (مدیرکل اتباع سازمان تامین اجتماعی)، محمدحسن زدا (معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی)، مهدی درخشان (معاون درمان سازمان تامین اجتماعی)، مهدی درخشان (معان درمان سازمان تامین اجتماعی)، عبدالرضا عزیزی (عضو کمیسیون اجتماعی مجلس)، اعضای کمیسیون اجتماعی، مدیران شرکت‌های تابعه و مدیران استانی سازمان تامین اجتماعی، محمد ستاری فر (رئیس سابق سازمان برنامه و بودجه)، اعضای هیئت مدیره و هیئات امنای سازمان تامین اجتماعی، محمدرضا خاتمی، کارکنان تامین اجتماعی و بیمارستان میلاد، علی‌اکبر صالحی (رئیس سازمان انرژی اتمی)، محمدرضا بادامچی (عضو کمیسیون اجتماعی مجلس)، حاتم شاه‌کرمی (مدیرکل کار استان تهران، محمدرضا بقائیان (مدیر کانون شورا‌های اسلامی کار شهر ری)، هادی صفری (معاون مدیرکل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی)، سهیلا جلودارزاده و حسن صادقی (رئیس اتحادیه پیشکسوتان) اشاره کرد.

محمدباقر نوبخت (رئیس سازمان برنامه و بودجه و سخنگوی دولت) و اسحاق جهانگیری (معاون اول رئیس‌جمهور) نیز وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی را در این بدرقه همراهی می‌کردند. پیکر مرحوم نوربخش بعد از تشییع، به حرم حضرت شاه‌عبدالعظیم حسنی و رواق دارالرحمه منتقل و به خاک سپرده می‌شود. پیکر مرحوم تاج‌الدین نیز به اصفهان منتقل می‌شود.

اسحاق جهانگیری: دکتر نوربخش عمر خود را در خدمت محروم‌ترین اقشار جامعه سپری کرد

اسحاق جهانگیری (معاون اول رئیس‌جمهور) در مراسم تشییع پیکر سیدتقی نوربخش (مدیرعامل فقید سازمان تامین اجتماعی) ضمن تسلیت شهادت امام عسکری (ع) گفت: تسلیت می‌گویم درگذشت دو مدیر ارزشمند جمهوری اسلامی ایران را. برادر بسیار عزیز و خدمتگزار دکتر نوربخش، عمر پر خیر و برکتش به عنوان پزشک در تعهد به مردم گذشت. ایشان فردی مردم دوست و خدمتگزار بود که تا آخرین لحظه حیات در خدمت محروم‌ترین اقشار عمر خود را سپری کرد.

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: دکتر نوربخش عاشق مستضعفان، محرومان و کسانی بود که تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی بودند و با تمام وجود احساس خدمتگزاری می‌کرد. او یک لحظه از خدمت به افراد کوتاهی نکرد و آخر هم در همین مسیر جان خود را فدا کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: آقای تاج‌الدین هم از نیرو‌های خدوم و خدمتگزار کشور بود. ایشان دو دوره نماینده مردم اصفهان در مجلس و فردی کارگر، دلسوز، زجر کشیده و درد کشیده بود. ایشان از خانواده بسیار شریفی در اصفهان بود. او هم عاشق محرومان بود و در مسیر خدمت به محرومان هم جان خود را از دست داد.

مراسم ختم سیدتقی نوربخش عصر امروز(۲۶ آبان ماه) از ساعت ۱۴ تا ۱۶ در مسجد نور در میدان فاطمی برگزار می‌شود.
 
نفت ششمین هفته متوالی افت قیمت را به پایان رساند

روترز گزارش داده، در یک جلسه پرنوسان، قیمت نفت خام اندکی افزایش یافت. قیمت‌های نفت با اخباری از این که اوپک در ماه آینده، در مورد کاهش تولید نفت خام، توافق می‌کند قیمت‌ها را بالا برد، اما نگرانی‌های شدید از عرضه بیش از حد در بازار‌های جهانی، قیمت‌ها را پایین نگاه داشت.

منابع آگاه به رویترز خبر دادند که، بزرگترین تولیدکننده اوپک، عربستان سعودی، به دنبال این است که تولیدکنندگان بزرگ جهان تولید نفت خام خود را ۱.۴ میلیون بشکه در روز کاهش دهند تا بازار تقویت شوند. این میزان نفت، ۱.۵ درصد تقاضای جهانی را تشکیل می‌دهد. اما تولیدکنندگان دیگر، من‌جمله روسیه، برای توافق در مورد کاهش تولیدات، بی‌میل هستند.

قیمت هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک بین‌المللی نفت خام، ۱۴ سنت یا ۰.۲ درصد بالا آمد و به ۶۶.۷۶ دلار رسید. برنت این هفته سقوطی ۴.۶ درصدی را به ثبت رساند تا برای ششمین هفته متوالی افت کرده باشد.

قیمت هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، بدون تغییر نسبت به قیمت روز پنج‌شنبه، ۵۶.۴۶ دلار باقی ماند. قیمت نفت خام آمریکا در ابتدای معاملات جمعه جهش کرد و به ۵۷.۹۶ دلار رسید، سپس در اواخر معاملات تا قیمت ۵۵.۸۹ دلار سقوط کرد، و در نهایت در همان قیمت آغازین روز جمعه، کار خود را به پایان رساند.

نفت خام آمریکا، طی هفته گذشته ۵.۶ درصد سقوط کرد تا ششمین افت هفتگی متوالی خود به ثبت رساند. وزیران اوپک، ۶ دسامبر در وین گرد هم می‌آیند تا با وجود رشد مازاد عرضه در بازار‌های جهانی، در مورد سیاست تولید خود در ۶ ماه آینده، تصمیم‌گیری کنند.

در هفته گذشته، تولید نفت خام آمریکا به رکورد جدیدی رسید و تا ۱۱.۷ میلیون بشکه در روز افزایش یافت. رکورد زدن تولید نفت خام باعث شد تا میزان ذخایر نفت تجاری آمریکا هم با بیشترین رشد هفتگی خود در بیش از ۲ سال اخیر، روبرو شوند. بیکر هیوگز، در گزارش خود که به دقت توسط سرمایه‌گذاران دنبال می‌شود، اعلام کرد که در هفته گذشته، شرکت‌های انرژی آمریکایی ۲ حلقه به تعداد چاه‌های نفت فعال اضافه کرده‌اند تا مجموع آن‌ها را به ۸۸۸ حلقه برسانند. این تعداد چاه‌های فعال، بالاترین سطح آن از مارچ ۲۰۱۵ تا کنون است.
 
ترامپ به الویس پریسلی و چند شخصیت دیگر مدال آزادی داد

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به الویس پریسلی، ستاره موسیقی راک، مدال آزادی داد. الویس یکی از هفت شخصیتی بود که این مدال از طرف آقای ترامپ به آن‌ها اهدا شد. مدال آزادی بالاترین نشان افتخاری است که در آمریکا به افراد غیرنظامی داده می‌شود. کاخ سفید الویس پریسلی را "یک نماد ماندگار آمریکا" توصیف کرد.

آنتونین اسکالیا، قاضی پیشین دیوان عالی که مدتی قبل درگذشت و چند ورزشکار دیگر هم مدال آزادی گرفتند. میریام آدلسون هم یکی از کسانی بود که این مدال به آن‌ها تعلق گرفت. خانم آدلسون فعالیت‌های خیریه و انسان‌دوستانه داشته و همسر شلدون آدلسون، میلیاردر حامی حزب جمهوری‌خواه است.
 
از دستور قتل خاشقجی توسط بن سلمان تا استخر و دو پیکر ۹۰ میلیون دلاری

اعطای مدال آزادی به او انتقاد‌هایی را به دنبال داشته و برخی می‌گویند رئیس جمهور آمریکا مدال را بر مبنای شایستگی‌های شخص خانم آدلسون به او نداده است. کاخ سفید گفته است که در تعیین دریافت‌کنندگان مدال از عرف موجود دولت‌های قبل تبعیت کرده است. این اولین مراسم اهدای مدال آزادی در دوران ریاست جمهوری آقای ترامپ بود.

مدال آزادی ریاست جمهوری عالی‌ترین نشان افتخار است که به یک فرد غیرنظامی در آمریکا اهدا می‌شود.این مدال معمولا به کسانی داده می‌شود که برای "امنیت و منافع آمریکا، صلح جهانی، یا دیگر تکاپو‌های قابل ملاحظه سهم شایان ذکری" داشته‌اند.جو بایدن و استیون هاوکینگ از شخصیت‌هایی هستند که اخیرا مدال آزادی به آن‌ها داده شد.
 
استخر و دو پیکر؛ رکورد قیمت تابلویی که نقاشش هنوز زنده است شکسته شد

نقاشی هنرمند بریتانیایی، دیوید هاکنی در حراجی کریستی نیویورک به نود میلیون دلار فروش رفت و رکورد قیمت یک تابلو که نقاش آن زنده است، را شکست. پیش بینی شده بود که "تصویر هنرمند (استخر و دو پیکر) " به حدود هشتاد میلیون دلار فروخته شود.
 
از دستور قتل خاشقجی توسط بن سلمان تا استخر و دو پیکر ۹۰ میلیون دلاری

بعد از این که قیمت این تابلو به بالای هفتاد میلیون دلار رسید، دو مشتری پر و پا قرص که با تلفن در حراج شرکت کرده بودند، ده دقیقه روی دست هم بلند شدند تا سرانجام یکی منصرف شد و نقاشی به نود میلیون دلار فروش رفت. حاضران در اتاق مملو از جمعیت حراجی کریستی، وقتی چکش حراج پایین آمد شروع به دست زدن کردند. خریدار تابلو در مجموع برای این اثر هنری و کمیسیون آن ٩٠.٣ میلیون دلار خواهد پرداخت.

رکورد قبلی فروش یک اثر هنری که خالق آن زنده است متعلق به هنرمند آمریکایی، جف کونز بود که تندیس فولادی "سگ بادکنکی" او در سال ٢٠١٣ به قیمت ٥٨ میلیون دلار فروش رفت. دیوید هاکنی این نقاشی را که یکی از شناخته‌شده‌ترین آثارش است، در سال ١٩٧٢ کشیده است. این نقاشی بر اساس دو عکس کشیده شده و برای نمایشگاه در گالری آندره امریک نیویورک در سال ١٩٧٢ آماده شد.

حراجی کریستی این اثر را "یکی از بزرگترین شاهکار‌های بزرگ دوران معاصر" توصیف کرده است.اوایل امسال یکی دیگر از تابلو‌های این نقاش ٨١ ساله به قیمت ٢٨.٥ میلیون دلار فروخته شد که برای تابلویی که هنوز در مالکیت خودش بود، رکورد محسوب می‌شد.
 
بازداشت فرهنگ‌سازان و فعالان حقوق بشر در ترکیه

پلیس ترکیه پنج سال پس از اعتراضات در پارک گزی استانبول، حملات خود به "دشمنان کشور" را آغاز کرده است. بسیاری از نمایندگان سازمان "آنادولو کولتور" که با انستیتو گوته آلمان همکاری می‌کند بازداشت شده‌اند.

بسیاری از اهالی فرهنگ و فعالان حقوق بشر در ترکیه به خاطر حمایت از اعتراض‌های سال ۲۰۱۳ میلادی در این کشور بازداشت شده‌اند. رسانه‌های ترکیه گزارش داده‌اند که در میان بسیاری از بازداشت‌شدگان افرادی هستند که با سازمان "آنادولو کولتور" فعایت می‌کنند.

"آنادولو کولتور" سازمان فرهنگی عثمان کاوالا، فعال برجسته مدنی و تجاری ترکیه است. کاوالا از سال گذشته به اتهام همکاری با کودتاگران ترکیه در بازداشت به سر می‌برد، اما هنوز حکمی علیه او صادر نشده است.

عثمان کاوالا مظنون به همکاری با کودتاچی‌ها در ماه ژوئیه ۲۰۱۶ است. "آنادولو کولتور"، سازمان فرهنگی عثمان کاوالا، سازمانی است که برای تحقق رواداری میان گروه‌های اتنیک در ترکیه فعالیت می‌کند. این سازمان همکاری‌های وسیعی با سازمان‌های جهانی از جمله انستیتو گوته آلمان دارد.

در جریان حملات پلیس همچنین چندین دانشمند و محقق دستگیر شده‌اند. این‌ها افرادی هستند که نظری انتقادی نسبت به سیستم قضایی و حقوق مدنی در ترکیه ابراز کرده‌اند. به گزارش خبرگزاری آلمان در مجموع فرمان بازداشت ۲۰۰ نفر در استانبول و سه منطقه دیگر صادر شده است. ۱۳ نفر در حال حاضر در بازداشت به سر می‌برند.

روزنامه "جمهوریت" ترکیه که لحنی انتقادآمیز نسبت به دولت ترکیه دارد، به نقل از یک گزارش پلیس این کشور نوشته است که کاوالا و همکاران‌اش متهم شده‌اند با حمایت از اعتراض‌ها در میدان گزی در شهر استانبول ناآرامی و هرج و مرج برقرار کنند و به این ترتیب امکان سرنگونی دولت را مهیا سازند.

روزنامه "جمهوریت" ترکیه به نقل از این گزارش پلیس در ادامه نوشته است که این افراد همچنان به سیاست خود ادامه می‌دهند و از اعتراض‌هایی شبیه میدان گزی حمایت می‌کنند.
 
فرانسه و اتحادیه اروپا خواهان اصلاح ساختار سازمان تجارت جهانی شدند

اتحادیه اروپا و فرانسه خواستار اعمال اصلاحات زیربنایی در ساختار سازمان تجارت جهانی شدند. نمایندگان فرانسه و اتحادیه اروپا در کنفرانسی که روز جمعه ۲۵ آبان در پاریس برگزار شد، اعلام کردند سازمان تجارت جهانی برای توقف جنگ تجاری کنونی که ممکن است به یک «خودکشی اقتصادی» در جهان بینجامد، نیاز به اصلاحات «فوری» و «بلندپروازانه» دارد. آن‌ها همچنین از چین خواستند که به تلاش برای اعمال این اصلاحات بپیوندد.

در این کنفرانس که با موضوع «یک سازمان تجارت جهانی همخوان با قرن بیست و یکم» برگزار شد، روبرتو آوزدو، مدیر کل سازمان تجارت جهانی نیز حضور داشت. این کنفرانس در فاصله دو هفته مانده به نشست سران ۲۰ کشور صنعتی جهان موسوم به جی۲۰ در بوئنوس‌آیرس، پایتخت آرژانتین برگزار شد. موضوع اصلاحات ساختاری در سازمان تجارت جهانی از مهم‌ترین مسائلی است که قرار است سران کشور‌های شرکت‌کننده در این نشست درباره آن گفتگو کنند.

دولت فرانسه که این کنفرانس را برگزار کرده قرار است از سال میلادی آینده ریاست گروه ۷ را بر عهده بگیرد و از هم اکنون شعار «چندجانبه‌گرایی» را برای دوره ریاست خود انتخاب کرده است.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: