«شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن در دیدار با «پترو پروشنكو» رئیس جمهوری اوكراین از طرح مسائل اوكراین در نشست ماه آینده میلادی سران گروه هفت (جی هفت) خبر داد.
کد خبر: ۴۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۲        06 April 2016
شینزو آبه پس از این دیدار كه در توكیو پایتخت ژاپن انجام شد، گفت : مسائل پیرامون اوكراین همچنان بخشی از موضوع های مهم جامعه بین المللی است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، وی افزود : ژاپن این موضوع را جدی تلقی كرده و قصد دارد تا آن را به طور كامل در نشست جی 7 مطرح كند.
پروشنكو همچنین با تقدیر از آبه برای طرح مسائل اوكراین در اجلاس پیش رو گفت: ما موافقت كردیم كه تغییر مرز های ملی با توسل به زور قابل تحمل نخواهد بود.
شبه جزیره كریمه واقع در جنوب اوكراین در سال 2014 پس از برگزاری یك همه پرسی به خاك روسیه ملحق شد.
اوكراین و غرب از آن زمان روسیه را به «اشغال» كریمه و «نقض حقوق ساكنان آن» متهم می كنند.
ژاپن نیز پیش از این در موضعی همسو با اوكراین، الحاق كریمه به روسیه را به رسمیت نشناخته بود.
در نشست 2015 اعضای گروه هفت در آلمان كه بدون حضور روسیه برگزار شد، اعضا به مسكو درباره تهاجم به اوكراین هشدار دادند و این كشور را به تحریم های شدیدتر تهدید كردند.
«جی هفت» متشكل از هفت كشور صنعتی دنیا یعنی آمریكا، انگلیس، فرانسه، آلمان، ژاپن، كانادا و ایتالیا است كه پیش از حذف روسیه از این گروه به علت موافقت مسكو با الحاق شبه جزیره كریمه، با نام «جی هشت» شناخته می شد.
چهل و دومین نشست سران گروه هفت در 26 و 27 ماه مه سال جاری میلادی (شش و هفت خرداد) در شهر شیمای ژاپن برگزار خواهد شد.
همچنین قرار است در نشست وزیران خارجه كشورهای عضو این گروه كه یكشنبه و دوشنبه هفته آینده در هیروشیمای ژاپن برگزار خواهد شد، درباره مسائلی همچون تروریسم، افراطی گری و خشونت، پناهجویان، اوضاع خاورمیانه و اوكراین بررسی و تبادل نظر صورت بگیرد.

برچسب ها: اوکراین ، اجلاس ، روسیه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: