کد خبر: ۴۸۸۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸        15 November 2018

به گزارش ایلنا به نقل از آی ۲۴، برایان هوک، رئیس گروه اقدام ایران در سخنانی مدعی شد: دولت ایران باید از گسترش تروریسم و ​​بی‌ثباتی در اطراف خاورمیانه جلوگیری کند در غیر اینصورت آنها به بحران اقتصادی می‌رسند و اقتصادشان سقوط خواهد کرد.

وی افزود: ما فکر می‌کنیم این فرصتی است برای رسیدن به قراردادی بهتر که نه تنها برنامه هسته‌ای ایران را شامل شود، بلکه موضوع موشک‌های بالستیک بین قاره‌ای، تروریسم، تهدیدهای سایبری، تجاوز دریایی و حمایت آنها از حزب الله را نیز مورد توجه قرار دهد.

هوک در مورد تحریم شرکت‌هایی که با ایران مراوده دارند، مدعی شد: دو حالت وجود دارد؛ شرکت‌ها یا می‌توانند در آمریکا فعالیت کنند یا در ایران، نمی‌توانند در هر دو کشور فعالیت کنند.

وی ادعا کرد: با توجه به حجم بازار ایالات متحده در مقایسه با بازار ایران، تمام شرکت‌های بزرگ بازار آمریکا را انتخاب می‌کنند.

هوک در این مصاحبه گفت: هدف تحریم‌های اخیر این است که ایران را به عرصه دیپلماتیک بازگرداند.

وی در یاوه‌گویی خود مدعی شد: ایران حکومتی است که از لحاظ تاریخی بدون آن‌که در انزوای اقتصادی و دیپلماتیکی قرار بگیرد، به میز مذاکره نمی‌آید.

هوک در پاسخ به سوالی در خصوص اعطای معافیت‌های نفتی به ۸ کشور گفت: «مجبور بودیم به حدود ۸ کشور معافیت اعطا کنیم چون نمی‌خواستیم قیمت نفت به ۹۰ تا ۱۰۰ دلار به ازای هر بشکه برسد.»

وی در ادامه صحبت‌هایش اعلام کرد که هدف تحریم‌ها لطمه زدن به مردم ایران نیست و ادعا کرد این تحریم‌ها دارو، غذا و محصولات کشاورزی را شامل نمی‌شوند.

هوک در ادمه گزافه‌گویی خود مدعی شد: هدف سیاست ایالات متحده کاهش نفوذ و تغییر رفتار حکومت ایران است. آینده حکومت ایران  به دست مردم ایران است. ایالات متحده در این موضوع تصمیم نمی‌گیرد.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: