در شرایط تحریم ؛
معاون اول رئیس جمهور اعلام کرد: با دستور رئیس جمهور تا پایان سال 98 بنگاه های اقتصادی دولتی به بخش خصوصی واگذار می شوند.
کد خبر: ۴۸۵۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹        12 November 2018

جهانگیری: دو خطر بیکاری و کاهش قدرت خرید کشور را تهدید می‌کند

اطلس خبر به نقل از پارسینه:

  اسحاق جهانگیری روز دوشنبه در مراسم تکریم از علی ربیعی و معارفه محمد شریعتمداری وزیران پیشین و جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در سالن ۱۷ شهریور این وزارتخانه برگزار شد، گفت: رییس جمهوری دستور داده است که تا پایان سال آینده بنگاه‌های اقتصادی واگذار شوند و در حال حاضر نکته منفی اداره بنگاه‌ها این است که میلیارد‌ها تومان منابع کشور با بازده اندک اداره می‌شوند.

وی یادآور شد: اگر این بنگاه‌ها سالی ۱۰ درصد از سود این منابع را به دولت بازمی گرداندند برای اداره کشور نیازمند منابع پولی نبودیم.معاون اول رئیس جمهور همچنین با بیان این که در هیچ کجای دنیا برای مدیریت حرفه ای- اقتصادی بنگاه‌ها براساس من بمیرم تو بمیری رییس هیات مدیره انتخاب نمی‌شود، گفت: مدیران حتما براساس دانش حرفه‌ای و بهره وری بالا انتخاب شوند.

جهانگیری تصریح کرد: در شرایط تحریم دو خطر از جمله بیکاری و کاهش قدرت خرید کشور را تهدید می‌کند. وی با بیان این که در ابتدای دولت این دو مقوله در دستور کار قرار گرفت، ادامه داد: اگر خوب دقت نکرده و ایستادگی نکنیم و سیاست گذاری مناسبی نداشته باشیم ممکن است سال آینده بگوییم قدرت خرید مردم شدید کاهش یافته است.

امان از ذی نفعانی که حقی ندارند و بر وزارتخانه می‌تازند
 
در ادامه وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: حل نشدن بحران صندوق‌های بازنشستگی زیرمجموعه این وزارتخانه، کشور را دچار مشکل خواهد کرد.علی ربیعی افزود: این وزارتخانه ۱۷ صندوق دارد که دچار بحران‌های جدی هستند و باید برای حل آن‌ها اقدام‌های جدی انجام شود.

وی به تحولات رخ داده در نهاد‌های اجتماعی اشاره کرد و ادامه داد: تحولات اجتماعی به گونه‌ای است که گویا مردم جایی دیگر زندگی می‌کنند و ارزش‌های اجتماعی دولتی، به شکلی دیگر است.

ربیعی خاطرنشان کرد: تحولات جمعیتی به تنهایی می‌تواند یک جامعه را متحول کند که ایران اکنون با این مساله روبرو است.
وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر ضرورت حمایت از فقرا و اقشار ضعیف گفت: این وزارتخانه، سخنگوی دهک‌های پایین و بی پناهی است که نیاز به مراقبت‌های ویژه دارند.

به گفته وی پیامد‌های عناد و دشمنی سایر کشورها، در زندگی مردم خود را نشان می‌دهد، بنابراین باید با اشتغال زایی برخی از این معضلات را از بین برد.

ربیعی افزود: دهک‌های پایین نیازمند حمایت هستند و اگر کسی بخواهد تئوری اقتصاد آزاد را در این شرایط اجرایی کند بدون شک می‌خواهد نظام را به خطر بیندازد.

وی با یادآوری این که مخالف واگذاری شرکت‌های تابعه نیست، تصریح کرد: من با چوب حراج زدن به اموال مخالف هستم، اگر واگذاری‌ها منطقی انجام شود هیچ اشکالی ندارد.

وزیر سابق تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان این که کتاب مصائب یک وزیر را خواهم نوشت، اظهار داشت: «امان از ذی نفعانی که حقی ندارند و بر این وزارتخانه می‌تازند.»

وی تصریح کرد: اینجا وزارتخانه متعلق به بازنشستگان با حقوق یک میلیون و ۵۰۰ هزارتومان و کارگران با حقوق کمتر از ۲ میلیون تومان و یتیمان و زنان سرپرست خانوار است که باید برای حل معضلات آن‌ها تمهیداتی جدی اندیشید.

ربیعی به سختی‌های اجرای بیمه سلامت اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح توانست ۱۱ میلیون فقیر و نیازمند حاشیه نشین را مشمول بیمه درمانی کند.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: