معاون تعاون وزیر کار که در پی قانون ممنوعیت به کار گیری بازنشستگان در ماه‌های اخیر استعفا کرده بود از این معاونت خداحافظی کرد.
کد خبر: ۴۸۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷        10 November 2018

سیدحمید کلانتری، معاون تعاون وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان ماه گذشته استعفای خود را به سرپرست وزارت کار تقدیم کردند و قرار بود تا زمان پذیرش این استعفا فعلا مسئولیت این معاونت را عهده‌دار باشند.

وی گفت: از امروز با این معاونت خداحافظی کردم و منتظرم تا معاون جدید از سوی وزیر تعاون معرفی شود.

پیش از این نیز کلانتری به فارس گفته بود که پذیرش استعفا منتظر تعیین وزیر و رعایت سقف زمانی مقرر در قانون منع به کارگیری بازنشستگان شده است.

بر اساس این گزارش دوم مرداد امسال نمایندگان مجلس قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان را اصلاح و محدودیت‌های جدیدی در این قانون اعمال کردند.

به گفته رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور ۲۱۰ نفر از مقام‌ها و مسئولان دولتی به جز وزارت اطلاعات و نیرو‌های مسلح مشمول اصلاحیه قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان می‌شوند و دستگاه‌های دولتی باید تا ۲۶ آبان نسبت به تعیین تکلیف وانتساب افراد جایگزین اقدام کنند.

معاون تعاون در پاسخ به فارس درباره فهرست‌های مننتشر شده از مدیران بازنشسته وزارت کار، گفت:‌در وزارت کار فقط من و آقای مشیریان مشمول این قانون می‌شدیم و سایر افرادی که نام‌شان در فهرست‌ها بود معمولا کسانی بودند که به سن بازنشستگی رسیدند، اما هنوز موعد بازنشستگی آن‌ها با توجه به شرایطی از جمله سوابق بیمه‌ای یا عضو هیأت علمی بودن و یا تحصیلات فوق لیسانس فرا نرسیده است.

به گفته کلانتری این قانون صرفا کسانی را در برمی‌گیرد که قبلا بازنشسته شده بودند و به کار برگشته‌اند.

گفتنی است منابع مطلع از خداحافظی احمد مشیریان با معاونت روابط کار این وزارتخانه نیز در روز‌های اخیر خبر می‌دهند.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: