ما هر آنچه در توان داشته باشیم، برای توقف آن به کار خواهیم بست و واشنگتن فشار تحریم‌ها را بر جمهوری اسلامی به دلیل آزمایش‌های موشکی بالستیک این کشور حفظ خواهد کرد.
کد خبر: ۴۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۴        06 April 2016
یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا گفت که آماده است تا تمدید قانون تحریم‌های ایران را در صورتی‌که خلاف برجام نباشد، مورد بررسی قرار دهد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، توماس شانون معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور سیاسی روز سه شنبه اعلام کرد: دولت باراک اوباما رئیس جمهور این کشور آماده است تا قانون تحریم‌های ایران را در صورتی که این اقدام تداخلی با توافق هسته‌ای یران و گروه 1+5 نداشته باشد، بررسی کند. این قانون در پایان سال 2016 منقضی می‌شود.

شانون در جلسه استماع کمیته روابط خارجی سنای آمریکا گفت: ما خوشحال خواهیم شد با این کمیته و کنگره درباره تمدید قانون تحریم‌های ایران تعامل کنیم، با این شرط که این (اقدام) مانع پایبندی ما به تعهدات برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) نباشد یا آن‌را پیچیده نکند.

وی همچنین در واکنش به گمانه‌زنی برخی رسانه‌ها مبنی بر احتمال اعطای مجوز دسترسی ایران به نظام مالی آمریکا به عنوان بخشی از کاهش تحریم‌ها علیه این کشور در چارچوب توافق هسته‌ای گفت که تهران به نظام مالی آمریکا دست پیدا نخواهد کرد.

شانون افزود: گزارش‌های منتشر شده درباره این‌که ایران اجازه پیدا خواهد کرد با بانک‌های آمریکا به طور مستقیم داد و ستد داشته باشد، نادرست است.

به گزارش رویترز، اعضای سنای آمریکا که تحت کنترل جمهوری‌خواهان است، همگی با توافق هسته‌ای که تابستان سال گذشته میان قدرت‌های جهانی و ایران حاصل شد، مخالفت کرده‌اند.

جمهوری‌خواهان به ویژه در پی آزمایش‌های موشکی اخیر ایران که در جریان آن شعارهای تهدید آمیزی علیه اسرائیل مطرح شد، انتقادات از توافق هسته‌ای را شدت بخشیده‌اند.

معاون وزیر امور خارجه آمریکا با تکیه بر ادعاهای بی‌اساس برخی مقامات غربی علیه آزمایش‌های اخیر موشکی ایران، این اقدامات را در تناقض با نیت قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل دانست اما نگفت که ایران خود قطعنامه را نقض کرده است.

شانون افزود: ما هر آنچه در توان داشته باشیم، برای توقف آن به کار خواهیم بست و واشنگتن فشار تحریم‌ها را بر جمهوری اسلامی به دلیل آزمایش‌های موشکی بالستیک این کشور حفظ خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از این نشست گفت که دولت آمریکا از حق وتوی خود در شورای امنیت برای ممانعت از فروش هواپیماهای جنگنده سوخو-30 روسیه به ایران استفاده خواهد کرد.


برچسب ها: معاون کری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: