پیش‌بازی فینال برگشت لیگ قهرمانان آسیا؛
پرسپولیس ایران عصر شنبه در ورزشگاه آزادی باید مقابل کاشیما ژاپن قرار بگیرد تا بعد از سوت پایان در دیدار برگشت، قهرمان این دوره از رقابت‌ها مشخص شود.
کد خبر: ۴۸۴۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۳        09 November 2018

اطلس خبر به نقل از پارسینه:

  پرسپولیس ایران عصر شنبه در ورزشگاه آزادی باید مقابل کاشیما ژاپن قرار بگیرد تا بعد از سوت پایان در دیدار برگشت، قهرمان این دوره از رقابت‌ها مشخص شود.

کنفدراسیون فوتبال آسیا؛ پرسپولیس سلطان بازگشت!

فوتبال ایران ۲۶ سال است که موفق به قهرمانی در رقابتهای باشگاهی آسیا نشده است. این زمان طولانی‌ترین مدتی است که کشورهایی که تاکنون قهرمان آسیا شده‌اند بین قهرمانی‌شان وقفه ایجاد شده است.حال، پرسپولیس بهترین فرصت را برای از بین بردن این طلسم شوم دارد.ولی این تیم برای از بین بردن این طلسم احتیاج به یک بازگشت بزرگ دارد.

اما مهره اصلی پرسپولیس در بازگشت‌هایش یار دوازدهم این تیم، یعنی تماشاگران پرشور و پرتعداد خود است.ورزشگاه بازسازی شده آزادی روز شنبه باز هم مملو از تماشاگر خواهد بود تا تیم محبوبشان را در بزرگترین دیدار تاریخ این باشگاه یاری دهند.پرسپولیس در دیدارهای خانگی رکورد تحسین‌برانگیزی دارد و در ۱۶ بازی گذشته در لیگ قهرمانان آسیا در خانه شکستی نداشته است و این فصل نیز صاحب ۵ پیروزی و یک تساوی شده که تنها تساوی این تیم در مرحله قبل مقابل السد بود که تساوی برای پرسپولیس حکم صعود داشت.

برانکو گربه‌سیاه ژاپن می‌شود؟

تیم ملی در مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۶ با ژاپن، بحرین و کره شمالی هم‌گروه بود دیدار با ژاپن مهم‌ترین و حساس‌ترین بازی ایران در راه صعود به جام‌جهانی به شمار می‌رفت.تیم ملی در نوروز ۸۴ در استادیوم آزادی با حمایت هواداران پرشمار خود به مصاف ژاپن رفت و موفق شد این تیم را با نتیجه ۲ بر یک شکست دهد.هدایت تیم ملی را در آن بازی برانکو ایوانکوویچ به عهده داشت.هرچند که درگذشت چند تماشاگر پس از پایان بازی از حلاوت این برد کم کرد ولی این بازی تنها پیروزی تیمهای ایرانی در تهران مقابل ژاپنی‌ها محسوب می‌شود.

ورزشگاه کهنه آزادی «نو» شد!

ورزشگاه آزادی از اوایل دهه ۵۰ در دل مجموعه ورزشی آزادی احداث شد و هر چند در همان سال میزبان دیدار تیم‌های پرسپولیس و کرزیرو برزیل بود و در سال‌های بعد هم مسابقاتی را میزبانی کرد، اما رسما در سال ۱۳۵۳ و برای بازیهای آسیایی ۱۹۷۴ تهران بازگشایی شد. این ورزشگاه که طبق نظرسنجی‌ها و البته اعلام غیررسمی جزو ده ورزشگاه بزرگ دنیا محسوب می‌‍شود فاصله زیادی از لحاظ استاندارد جهانی دارد. صعود سرخپوشان ایران به فینال رقابت های لیگ قهرمانان آسیا باعث شد تا کنفدراسیون فوتبال آسیا ایرادات اساسی به برخی از زیرساخت‌های مجموعه ورزشگاه آزادی بگیرد و فدراسیون فوتبال را مجبور کند تا کارگرانی را استخدام کند تا سه شیفت کار کنند و نواقص را برطرف کنند.

حالا بخش‌های مختلف این ورزشگاه تا حدود زیادی به استانداردهای ورزشگاه‌های روز دنیا نزدیک شده و می‌توان یک مسابقه را طبق استانداردهای کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار کرد. هر چند هنوز نقایص زیادی در این ورزشگاه باقی مانده که مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا هم به آن اشاره کرده‌اند. از جمله آنها می‌توان به نداشتن شماره روی صندلی‌ها اشاره کرد که یک نقص بزرگ به حساب می‌آید.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: