کاخ کرملین نسبت به اقدام رئیس جمهور آمریکا در برکناری وزیر دادگستری این کشور و همین طور تحقیقات دادستان ویژه پرونده روسیه واکنش نشان داده است.
کد خبر: ۴۸۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۵        08 November 2018

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دیمتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین امروز پنجشنبه در جمع خبرنگاران گفت: تحقیقات واشنگتن درباره ادعای مطرح شده در خصوص دخالت مسکو در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ میلادی، مشکل روسیه نیست.

بر اساس این گزارش، اظهارات پسکوف پس از آن مطرح شده است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا جف سشنز وزیر دادگستری و دادستان کل ایالات متحده را پس از روشن شدن نتایج انتخابات میان دوره ای کنگره برکنار کرده است.

پسکوف در پاسخ به این سئوال که "آیا برکناری سشنز تاثیری بر روند تحقیقات رابر مولر دادستان ویژه پرونده روسیه خواهد داشت، گفت: این تحقیقات دردسری برای همکاران آمریکایی ما به شمار می رود، این مساله ارتباطی به ما ندارد.

مسکو بارها اتهامات مطرح شده از سوی جامعه اطلاعاتی آمریکا درباره دخالت در انتخابات ریاست جمهوری 2016 و تبانی با کمپین ترامپ را رد کرده است.

روز چهارشنبه سشنز نخستین قربانی ترمیم کابینه از سوی ترامپ شد. ترامپ بارها از عملکرد سشنز در زمینه های مختلف به خصوص عدم اتخاذ مواضع قاطع تر در قبال مقابله با مهاجرت غیرقانونی به شدت انتقاد کرده بود.

ترامپ همچنین سشنز را به حمایت از تحقیقات مولر متهم کرده است. برکناری سشنز ابهامات زیادی را درباره روند آتی تحقیقات مولر به وجود آورده است.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: