خبرگزاری اسوشیتدپرس با اشاره به پشت سر گذاشتن انتخابات میان دوره‌ای در آمریکا نوشت که مقامات امنیت سایبری این کشور آماده تمرکز بر روی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا می‌شوند.
کد خبر: ۴۸۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱        08 November 2018

این خبرگزاری افزود: مقامات امنیت سایبری فدرال نسبت به هر گونه دخالت روسیه یا دیگر عاملان خارجی در انتخابات میان دوره‌ای آمریکا هنوز اطلاعاتی ندارند.

اما اسوشیتدپرس احتمال دخالت هکر‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا را با عنوان ذخیره باروت توسط هکر‌ها مطرح کرد و نوشت: با این حال مقامات امنیتی انتخابات، از پیش برای اتفاق بزرگ بعدی آماده می‌شوند.
این خبرگزاری ادامه داد: در جریان رای گیری انتخابات میان دوره‌ای روز سه شنبه، ۴۵ ایالت آمریکا گردهم آمدند تا گزارشی را در مورد پتانسیل تهدید‌های سایبری ارائه دهند.
کریس کربز رئیس امنیت سایبری در وزارت امنیت میهن آمریکا گفت که گزارش‌ها در مورد پتانسیل حوادث سایبری در سال جاری افزایش یافته است.
مقام‌های فدرال پیش از انتخابات میان دوره‌ای اعلام کرده بودند که آمریکایی‌ها باید در مقابل فعالان خارجی و به ویژه روسیه هوشیار باشند که به تلاش برای اعمال نفوذ در احساسات عمومی آمریکایی‌ها و درک رای دهندگان از طریق اقداماتی با هدف ایجاد تفرقه ادامه می‌دهند.
مقامات فدرال در سال ۲۰۱۶ متهم به سکوت در مورد احتمال دخالت در سیستم انتخاباتی آمریکا شده بودند.
تحقیقات دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا حاکی از آن است که روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا مداخله و اعمال نفوذ کرده است.
دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا تاکنون گزارشی ۲۸ صفحه‌ای تهیه کرده اند که می‌گوید نهاد‌های اطلاعاتی روسیه اطلاعات کذب بیشتری را در رسانه‌های روسی انتشار می‌دهند تا دیدگاه‌های ضد آمریکایی را رواج داده و باعث شکاف‌های سیاسی و اجتماعی در آمریکا شوند.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: