از شامگاه تا بامداد با مروری بر خلاصه اخبار ۶ ساعت گذشته؛
درست در لحظاتی که در حال استراحت بودید، خبر‌های مهمی بر روی خروجی خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری قرار گرفته، پارسینه تلاش می‌کند هر بامداد مهم‌ترین اخبار ایران و جهان در طی ۶ ساعت گذشته را به اطلاع مخاطبانش برساند.
کد خبر: ۴۸۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۲        06 November 2018

از اعتیاد بالای کارگران مناطق صنعتی تا پاسخ تمسخر ظریف درباره ی موارد تحریمی

اطلس خبر به نقل از پارسینه:

  درست در لحظاتی که در حال استراحت بودید، خبر‌های مهمی بر روی خروجی خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری قرار گرفته، پارسینه تلاش می‌کند هر بامداد مهم‌ترین اخبار ایران و جهان در طی ۶ ساعت گذشته را به اطلاع مخاطبانش برساند. صحت و سقم اخبار منتشر شده مورد تأیید کامل نیست، لذا هدف از انتشار این اخبار اطلاع رسانی از هر آنچه که به عنوان یک رویداد خبری مهم در جهان خبر منتشر شده است، میباشد.

 

'بسیاری از پروژه‌های بزرگ انرژی آبی برای محیط فاجعه‌بار است'

یک مطالعه تازه می‌گوید که بسیاری از پروژه‌های بزرگ تولید انرژی آبی در اروپا و آمریکا برای محیط زیست فاجعه بار بوده است.هر ساله ده‌ها سد که بسیاری از آن‌ها خطرناک و غیراقتصادی تلقی می‌شود درحال برچیده شدن هستند.با این حال نویسندگان مطالعه تازه نگرانند که ماهیت غیرقابل دوام این نوع پروژه‌ها در جهان در حال توسعه به درستی تشخیص داده نشده است.

هم اکنون برای احداث هزاران سد تازه بر رود‌هایی در آفریقا و آسیا برنامه ریزی می‌شود.برق تولید شده از انرژی آبی ۷۱ درصد انرژی تجدیدپذیر در جهان را تشکیل می‌دهد و نقشی عمده در توسعه بسیاری از کشور‌ها ایفا کرده است.اما محققان می‌گویند که احداث سد در اروپا و آمریکا در دهه ۱۹۶۰ به اوج رسید و از آن زمان رو به کاهش بوده است، به طوری اکنون شمار سد‌هایی که برچیده می‌شود بیش از سد‌های تازه‌ای است که ساخته می‌شود.

هم اکنون در آمریکا فقط ۶ درصد برق مصرفی از این طریق تولید می‌شود.درحال حاضر به طور متوسط هفته‌ای بیش از یک سد در آمریکا و اروپا برچیده می‌شود.نویسندگان مطالعه تازه می‌گویند مشکل این است که چشم انداز انرژی ارزان باعث شده دولت‌ها هزینه‌های کامل زیست محیطی و اجتماعی سدسازی را نادیده بگیرند.

بیش از ۹۰ درصد سد‌هایی که از دهه ۱۹۳۰ به این سو ساخته شده بیش از میزان پیش بینی شده هزینه داشته است.به علاوه سد‌ها باعث صدمه دیدن سیستم اکولوژیکی رودها، جابجایی میلیون‌ها نفر و دامن زدن به تغییرات اقلیمی از طریق تجزیه مواد ارگانیک زمین‌ها و جنگل‌های سیلاب گیر و در نتیجه انتشار گاز‌های گلخانه‌ای شده است.پروفسور امیلیو موران از دانشگاه ایالتی میشیگان به بی بی سی گفت: "معمولا تصویر خیلی خوش آب و رنگی از فواید سدسازی ترسیم می‌شود که در نهایت محقق نمی‌شود. هزینه‌های این پروژه‌ها نادیده گرفته می‌شود و سال‌ها بعد به کل جامعه تحمیل می‌شود. "

گزارش او به ساخت دو سد بر رود مدیرا در برزیل که پنج سال پیش کامل شد اشاره می‌کند و حالا به دلیل تغییرات اقلیمی انتظار می‌رود فقط کسری از انرژی پیش بینی شده را تولید کند.تخمین زده می‌شود که هم اکنون ۳۷۰۰ سد کوچک و بزرگ در جهان درحال توسعه در مراحل مختلف ساخت باشند.نویسندگان می‌گویند نگرانند که در این میان پروژه‌های بزرگتر باعث خسارات جبران ناپذیر به رود‌های مهم شود.نتایج این مطالعه در نشریه "پی ان‌ای اس" چاپ شده است.
 
اعتراض دیده بان حقوق بشر به محکومیت ناعادلانه ۲۴ معترض در دادگاه‌های ایران

دیده‌بان حقوق بشر مدعی شده قوه قضائیه دست کم ۲۴ معترض را که در اعتراضات تابستان امسال بازداشت شده بودند، بر اساس «اتهامات مبهم امنیت ملی» به مجازات‌هایی بین شش ماه تا شش سال زندان محکوم کرده است.دیده بان حقوق بشر در بیانیه خود گفته است که این افراد از جمله بیش از ۵۰ نفری بودند که در روز دوم اوت (پنجشنبه ۱۱ مرداد ماه) در جریان اعتراضات در تهران به شرایط اقتصادی و فساد دستگیر شده بودند.

مایکل پیج، معاون مدیر بخش خاورمیانه دیده‌بان حقوق بشر در این خصوص مدعی شده: «مقامات دولت ایران مرتباً در برابر جهان تبلیغ می‌کنند که اعتراضات مداوم در کشور نشان‌دهنده وجود آزادی‌های واقعی در ایران است، در حالی که همین معترضان برای سال‌ها در زندان به سر می‌برند.» دیده بان حقوق بشر به نقل از منابع مطلع گفته است که دادستانی این معترضان را به «تجمع و تبانی علیه امنیت ملی» از طریق «شرکت در اعتراض بدون مجوز مختل‌کننده نظم عمومی» متهم کرده است.

بقایای عجیب‌ترین دایناسور دنیا در آرژانتین کشف شد

دیرین شناسان بقایای گونه ناشناخته‌ای از دایناسور را در آرژانتین کشف کرده اند که ۱۱۰ میلیون سال قبل می‌زیسته اند. آن‌ها در منطقه‌ای می‌زیسته اند که قبلا تصور می‌شد منابع آب و گیاهی اندکی داشته است. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، یکشنبه ۴ نوامبر، دیرین شناسان بقایای گونه‌ای ناشناخته از دایناسور‌ها را کشف کرده اند که ۱۱۰ میلیون سال قبل در آرژانتین می‌زیسته اند.

بقایای کشف شده متعلق به سه عضو یک گونه جدید است که شامل یک دایناسور بزرگسال و دو دایناسور نوجوان است. گروهی از محققان اسپانیایی و آرژانتینی آن‌ها را در منطقه نئوکوئن کشف کرده اند. گونه جدید به نام Lavocatisaurus agrioensi از خانواده دایناسور‌های گیاهخوار است. به گفته محققان، طول دایناسور بزرگسال ۱۲ متر و هر دو دایناسور نوجوان نیز بین ۶ تا ۷ متر بوده اند.

گفتنی است، دایناسور‌ها گروهی از خزندگان مهره‌دار بودند که بیش از ۱۶۰ میلیون سال بر زمین حاکم بودند. حدوداً نیمهٔ نخست قرن ۲۰، دانشمندان دایناسور‌ها را جانورانی تنبل، خنگ و خونسرد به شمار می‌آوردند. با این وجود، تحقیقات گستردهٔ انجام شده در سال ۱۹۷۰ این نظریه را تأیید می‌کند که آن‌ها حیواناتی با دگرگونی‌های بدنی زیاد بودند و اغلب خود را با واکنش‌های متقابل اجتماعی سازگار می‌کردند.
 
عراقچی : نشست کارشناسی ایران و ۱+۴، چهارشنبه در اروپا

به سیدعباس عراقی در برنامه تلویزیونی «تیتر امشب» گفت: آمریکا تلاش کرد جامعه بین‌الملل را با خود همراه کند، اما جامعه بین‌الملل در مقابل آن‌ها مقاومت کرد. دولت فعلی آمریکا یک شکست سیاسی و اخلاقی را برای خود رقم زده است.

معاون وزیر امور خارجه از برگزاری نشست مجدد کارشناسی در روز چهارشنبه در اروپا خبر داد و گفت: در این جلسه تمامی کارشناسان حقوقی، بانکی، انرژی و ... از سوی همه طرف‌ها حضور دارند. وی افزود: ممکن است عملیاتی شدن سازوکار مالی مدتی دیگر طول بکشد، اما مطمئن هستیم که این سازوکار عملی می‌شود.

عراقچی در ادامه درباره معافیت هشت کشور از تحریم‌های آمریکا گفت: این مساله هم نشانه دیگری از شکست هیمنه سیاسی آمریکاست. ترامپ وقتی از برجام خارج شد موضع صریح در این رابطه گرفت که فروش نفت ایران را به صفر خواهند رساند و این سیاست علنی‌شان بود، اما در شش روز گذشته با مقاومتی که کشور‌ها انجام دادند و مذاکراتی که صورت گرفت آمریکا مجبور شد هشت کشور را مستثنی کند که چهار کشور (چین، هند، کره‌جنوبی و ژاپن) از این تعداد خریداران اصلی نفت ایران هستند. همچنین کشور‌های ترکیه، تایوان، ایتالیا و یونان مجوز معافیت دریافت کردند. البته ممکن است آمریکا برای این کشور‌ها شرط و شروط‌هایی گذاشته باشد، اما مهم است که سیاست به صفر رساندن فروش نفت ایران شکست خورد. این در حالی است که هشت کشور در این مدت ما را در جریان گفتگو‌هایی خود با آمریکا قرار می‌دادند و همکاری کاملی با ما داشتند.

رامین رضاییان به الشحانیه پیوست

رامین رضاییان مدافع تیم ملی ایران که در جام جهانی به میدان رفت بعد از جدایی از تیم اوستنده بلژیک بدون تیم بود و در نهایت این بازیکن بعد از مدتی دوری از فوتبال قرارداد خود را با الشحانیه قطر به امضا رساند تا سومین ایرانی لیگ قطر بعد از مهدی طارمی، محمدرضا خانزاده و امید ابراهیمی باشد.

بعد از پیوستن کریم انصاری‌فرد به ناتینگهام اکنون تمام بازیکنان ایرانی که در جام جهانی بودند تیم دارند و رامین رضاییان هم باید برای حضور در ترکیب جام ملت‌های آسیا با نفراتی همچون صادق محرمی و وریا غفوری رقابت کند.
 
بیشترین میزان اعتیاد در میان کارگران مناطق صنعتی

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر در مصاحبه با شفقنا گفته:  در میان کارگران مناطق صنعتی گزارش شده است. وی همچنین گفته:  اعتیاد بین همه اقشار و گروه‌ها وجود دارد به عنوال مثال ۵۵ درصد از معتادان را متاهلین تشکیل می‌دهند، در حالی که عده‌ای این گونه مطرح می‌کنند که تجرد و گوشه‌گیری به اعتیاد دامن می‌زند. با توجه به محدودیت‌هایی که در ایران وجود دارد معتادان متجاهری که اعتیاد در آنها نهادینه شده تنها ۲۰ درصد امکان پاکی کامل آنها وجود دارد.

وی درباره شیوه ورود مواد مخدر به کشور با وجود تلاش‌های فروان پلیس و سایر نهادهای امنیتی خاطرنشان کرد: مواد مخدر، ماده سیالی است که برای وارد شدن به هر نقطه‌ای راه ورود خود را پیدا می‌کند حتی اگر آن نقطه امنیتی‌ترین زندان‌های دنیا باشد، آیا دیواری بلند‌تر از دیوار زندان برای جلوگیری از مواد مخدر وجود دارد؟

وی درباره تحولات ارزی و تاثیر آن روی قیمت انواع مواد مخدر توضیح داد: ازر تاثیر زیادی روی قیمت مواد مخدر نداشته است، چون تولید مواد مخدر در افعانستان امسال ۲.۵ برار بیشتر از سال‌های گذشته بوده است و این امر باعث شده امسال قیمت موادمخدر افزایش چشمگیری نداشته باشد. وقتی مواد مخدر گران می‌شود قاچاقچیان تلاش می‌کنند به هر طریقی قیمت ماده‌های مخدر صنعتی و سنتی را پایین نگه‌ دارند.

واکنش آمریکا به گاف تحریم سانچی و بانک تات

به گزارش  هفته نیوزویک با اشاره به گاف وزارت خارجه و وزارت خزانه داری آمریکا مبنی بر قرار گرفتن نام کشتی سانچی و بانک تات در لیست تحریم‌های تازه آمریکا گزارش داد؛ مقامات ایرانی با اشاره به قرار گرفتن دو شخصیت مُرده در لیست تحریم‌ها آن را جنگ روانی و نوعی بزک خواندند.

نیوز ویک به توئیت محمد جواد ظریف در این زمینه اشاره کرد که گفته بود؛ «آمریکا در یک عملیات روانی مذبوحانه برای پر نشان دادن فهرست شرکت‌های تحریم‌شده-که به صورت غیرعامدانه، هدف قرار گرفتن مردم عادی در این تحریم‌ها را هم اثبات می‌کند- بانکی را که ۶ سال پیش تعطیل شده و کشتی‌ای را که سال گذشته غرق شد در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.»

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به مواضع ایران درباره این گاف واشنگتن به نیوزویک گفت: ما قصد نداریم به هر اظهار نظر عمومی مقامات ایرانی واکنش نشان بدهیم. نیوزویک در ادامه نوشت؛ مقامات خزانه داری آمریکا نیز حاضر نشدند به سوال ما در این زمینه سریعا پاسخ دهند.

انتخابات آمریکا و توقف پخش یک تبلیغ انتخاباتی ترامپ

در حالی که تنها چند ساعت به آغاز رسمی انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا باقی است، کارزار‌های انتخاباتی تلاش‌های خود برای جذب آرای مردد و خاموش را به حداکثر رسانده‌اند و نزاع‌های کلامی میان نامزد‌ها و احزاب به طور بی‌سابقه‌ای تند شده است. همزمان چند شبکه تلویزیونی پخش یکی از آخرین تبلیغ‌های انتخاباتی که از سوی ستاد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری، تهیه شده بود را به دلیل "نادرستی محتوای" آن متوقف کرده‌اند.

در این تبلیغ ترامپ دموکرات‌ها را متهم می‌کند که با آسان‌گیری در سیاست‌های مهاجرتی موجب افزایش جرم و جنایت شده‌اند. در این تبلیغ یک مرد لاتین‌تبار نشان داده می‌شود که به اتهام کشتن افسران پلیس بازداشت شده و دموکرات‌ها متهم می‌شوند که او در زمان ریاست آن‌ها بر کاخ سفید اجازه ورود به آمریکا را گرفته است.

در دو هفته گذشته ترامپ با برجسته کردن مساله مهاجرت تلاش کرده هواداران خود در حزب جمهوری‌خواه را برای رفتن به پای صندوق‌های رای تشویق کند.اما روز شنبه گذشته، شبکه سی‌ان‌ان که از رسانه‌های منتقد ترامپ محسوب می‌شود با دعوت از تهیه‌کننده این تبلیغ تلویزیونی به او اعلام کرد به علت محتوای خلاف واقع طرح شده در این تبلیغ، پخش آن را متوقف خواهد کرد.

پس از آن هم چند شبکه دیگر تلویزیونی از جمله فاکس نیوز که از حامیان سرسخت ترامپ است از تصمیمی مشابه خبر داد و جلوی پخش این تبلیغ را گرفته است.

آن طور که این رسانه‌ها می‌گویند مردی که در این تبلیغ به عنوان "پلیس‌کُش" معرفی شده دو بار وارد خاک آمریکا شده که یک بار در دوران ریاست‌جمهوری بیل کلینتون (دموکرات) بوده و بار دوم در دوران ریاست جرج دبلیو بوش (جمهوری‌خواه) بر کاخ‌سفید. بنابر این متهم کردن دموکرات‌ها "نادرست" است و علاوه بر این این فرد به طور غیرقانونی وارد خاک آمریکا شده است؛ موضوعی که نمی‌توان آن را به "سیاست‌های باز" مهاجرتی دموکرات‌ها نسبت داد.

فیسبوک و ان‌بی‌سی هم رسما اعلام کردند که پخش تبلیغی که ستاد انتخاباتی آقای ترامپ هزینه‌های آن را تقبل کرده متوقف می‌کنند.این تبلیغ که نخستین‌بار هفته گذشته بیرون آمد در توییتر هم از سوی آقای ترامپ منتشر شده بود. برای همین هم وقتی امروز خبرنگاران از او درباره "نژادپرستانه" بودن و توقف پخش از رئیس‌جمهوری آمریکا سوال کردند گفت: "خیلی چیز‌های دیگه هم هستند که برخورنده‌اند. خیلی از سوال‌های شما (خبرنگاران) هم بسیاری اوقات برخورنده است".

تکذیب انتصاب قالیباف به عنوان رئیس بنیاد مستضعفان

در حالی که برخی رسانه‌ها و صفحات شبکه‌های مجازی از انتصاب قریب‌الوقوع محمدباقر قالیباف به عنوان رئیس بنیاد مستضعفان خبر داده‌اند، بررسی‌های ایسنا نشان می‌دهد که این خبر صحت ندارد.  برخی رسانه‌ها به نقل از «منابع مطلع» خبر داده‌اند که با حکم رهبر انقلاب، قالیباف جایگزین محمد سعیدی‌کیا و رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی می‌شود در حالی که بررسی‌ها حاکی از کذب بودن این خبر است.چند ماه قبل نیز برخی رسانه‌های نزدیک به قالیباف مشابه این خبر را منتنشر کرده بودند که همان زمان تکذیب شد.
 
بن سلمان نخستین پروژه نیروگاه هسته‌ای عربستان راکلیدزد

ولیعهد عربستان سعودی پروژه احداث نخستین رآکتور تحقیقاتی در این کشور را آغاز کرد. به گزارش  الجزیره، «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی پروژه ساخت نخستین رآکتور تحقیقاتی در عربستان را آغاز کرد.محمد بن سلمان در دیدار از شهر «ملک عبدالعزیز» هفت پروژه استراتژیک در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر، انرژی اتمی، نمک زدایی از آب، ژنتیک پزشکی و صنعت هواپیماسازی را راه اندازی کرد.

دو مورد از مهمترین پروژه‌های مذکور، احداث یک راکتور تحقیقاتی و مرکزی برای توسعه سازه‌های هواپیمایی است.گفتنی است که در ماه مارس، محمد بن سلمان اعلام کرد که دولت عربستان آمادگی دارد در صورت مبادرت ایران به توسعه تسلیحات هسته‌ای (!)، در همان مسیر گام بر دارد. وی در مصاحبه‌ای با شبکه خبر «سی بی اس» گفت: «عربستان سعودی قصد ندارد به بمب هسته‌ای دست یابد، اما بدون شک اگر ایران در [ساخت]بمب هسته‌ای پیشرفت کند، ما نیز در اسرع وقت همان مسیر را خواهیم پیمود».

از قضا، اعلام راه اندازی این پروژه‌ای هسته‌ای از سوی ولیعهد عربستان با اجرای تحریم‌های مالی و نفتی مقارن شده است که واشنگتن به بهانه برنامه هسته‌ای بار دیگر علیه ایران برقرار کرده است.
 
رفتار وزارت بهداشت به ضرر فرودستان ! / مشکل دردناک کارگران و هزینه وحشتناک داروهای شیمی درمانی

علیرضا حیدری (فعال کارگری و نایب رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری) در گفتگو با ایلنا می‌گوید: هزینه دارو‌های شیمی درمانی در هر ماه، چند برابرِ دستمزد ماهانه‌ی یک کارگر است. در چنین شرایطی او از کجا بیاورد که چنین هزینه‌ای را بپردازد؟!

علیرضا حیدری می افزاید: وزارت بهداشت دارو‌های شیمی درمانی را که مشابه داخلی دارند، از پوشش بیمه‌ها خارج کرده‌است؛ تولیدکننده‌های دارو‌های شیمی درمانی، طیف وسیعی دارند؛ مثلاً یک داروی خاص را هند، ترکیه و سوئیس تولید می‌کند، اما بازه‌ی قیمت‌ها بسیار متفاوت است، ممکن است قیمتِ داروی تولید سوئیس، دوبرابر داروی ترکیه باشد؛ اما بحث اصلی، میزانِ «تاثیرگذاریِ دارو» است.

وی ادامه می‌دهد: حال در مورد دارو‌های از پوشش بیمه خارج شده نیز می‌توان این سوال را مطرح کرد که آیا قدرت اثربخشیِ دارو‌های شیمی‌درمانیِ ساخت داخل به اندازه نمونه‌های خارجی هست یا نه؛ باید از وزارت بهداشت پرسید اگر اثربخشی نمونه‌های خارجی بیشتر است، چرا آن‌ها را از شمول بیمه خارج می‌کنید، ولی اگر اثربخشی نمونه‌های ایرانی هم به اندازه خارجی‌هاست، چرا پزشکان ایرانی، اصرار بر خرید و تهیه‌ی داروی خارجی دارند؟! حتی در مراجعه برای درمان، در مواردی پزشکان روی کارخانه ساخت دارو هم «تاکید» دارند و با قاطعیت می‌گویند "حتماً فلان دارو را از بهمان برندِ خاص تهیه کن"؛ باید اثبات شود که نمونه داخلی این دارو‌ها همان میزان اثربخشی دارد وگرنه مردم هرگز نمی‌توانند خودشان را به خرید و مصرف دارو‌های کم‌کیفیت‌تر راضی کنند؛ آن هم زمانی که بحث سلامت خانوار و موضوع مهمی مثل سرطان مطرح است.

حیدری معتقد است که گران بودن نمونه‌های خارجی، محصول اثربخشی مناسب آنهاست. در حال حاضر جهش ارزی نیز، قیمت آن‌ها را برای مشتری ایرانی به مراتب گران‌تر کرده‌است.او می‌افزاید: در این شرایط، خروج این دارو‌ها از شمول بیمه، می‌تواند هم سلامت بیماران کم‌درآمد را با خطر مواجه سازد و هم فشار بی‌سابقه‌ای بر معیشت خانوار‌هایی تحمیل کند که بیمار سرطانی در منزل دارند.

اما علت این خارج کردن این دارو‌ها از پوشش بیمه چیست؛ حیدری پاسخ می‌دهد: علت، فقط اجتناب از اثراتِ منفیِ افزایش نرخ ارز بر صندوق‌های بیمه‌گر است. این اتفاق به دنبالِ محدودیت‌های منابع مالی صندوق‌ها رخ داده‌است؛ هرچه فریاد زدیم مراقبِ منابع مالی سازمان‌های بیمه‌گر باشید، طرح تحول سلامت دارد سازمان‌های بیمه‌گر را نابود می‌کند و با این حساب، منابع مالی لازم برای اجرای تعهدات درمانی، باقی نمی‌ماند، کسی گوشش بدهکارِ این حرف‌ها نبود.

این فعال کارگری معتقد است اکنون دولت و وزارت بهداشت در تنگنا افتاده‌اند و به طور مشخص، وزارت بهداشت که متولی اصلی تامین داروی کشور است و باید با ارز محدودی که در اختیار دارد، دارو‌های مورد نیاز مردم را وارد کند، دست به چنین اقداماتِ ایذایی زده تا بلکه بتواند هزینه‌های ارزی خود را کنترل کند.

حیدری تاکید می‌کند: این خروجِ غیرمترقبه از پوشش بیمه، فقط محصول افزایش قیمت ارز است و تاکنون سابقه نداشته که فلان برندِ دارو را از پوشش بیمه خارج کنند؛ اگر قرار به حمایت از داروسازی وطنی و جلوگیری از مصرف دارو‌های خارجی بود، چرا قبل از جهش ارزی اخیر این کار را نکردند؟! چرا امروز بعد از افزایشِ سرسام آور قیمت ارز به این صرافت افتادند که دارو‌های خارجی را از پوشش بیمه خارج کنند؟!

جام قهرمانی باشگاه‌های آسیا فردا به تهران می‌رسد

مسئولین کنفدراسیون فوتبال آسیا بامداد فردا با جام قهرمانی آسیا به تهران می‌آیند. به گزارش خبرنگار مهر، دیدار برگشت فینال لیگ قهرمانان آسیا به میزبانی پرسپولیس روز شنبه ۱۹ آبان در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می‌شود. نمایندگان AFC به همراه مسئولین برگزاری این بازی بامداد فردا وارد تهران شده و جامی که در پایان این بازی باید به تیم قهرمان آسیا اهدا شود را نیز با خود به تهران می‌آورند.

پرسپولیس در حالی باید دیدار برگشت فینال لیگ قهرمانان آسیا را مقابل کاشیما انجام دهد که در دیدار رفت در ژاپن با نتیجه دو بر صفر مغلوب این حریف شده بود.
 
زلزله ۴.۴ ریشتری در استان کرمانشاه

زلزله‌ای به قدرت ۴.۴ ریشتر تازه آباد نیمه شب سه شنبه در ثلاث باباجانی کرمانشاه را لرزاند. ساعت دو دقیقه بعد از نیمه شب امروز سه شنبه ۱۵ آبان زمین لرزه‌ای به قدرت ۴.۴ دهم ریشتر تازه آباد در ثلاث باباجانی را به لرزه درآورد.

این زمین لرزه در عمق ۸ کیلومتری زمین رخ داد و مرکز آن در ۲۰ کیلومتری تازه آباد، ۲۸ کیلومتری جوانرود، ۳۰ کیلومتری کوزران و ۷۸ کیلومتری کرمانشاه بود. زلزله ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان ۹۶ در استان کرمانشاه ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت و از آن تاریخ تاکنون بیش از ۵۰۰۰ زمین لرزه در این منطقه رخ داده است.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: