رئیس انجمن جایگاه داران استان اصفهان با بیان اینکه بازگشت دوباره کارت سوخت هزینه بالایی را به اقتصاد کشور تحمیل می‌کند، گفت: بهترین راه‌حل برای کاهش قاچاق سوخت، واقعی شدن نرخ آن است.
کد خبر: ۴۷۲۱۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸        21 October 2018

پیمان کامران در خصوص بازگشت کارت سوخت و سهمیه‌ بندی بنزین، اظهار کرد: به‌طورقطع دولت در خصوص بازگشت کارت سوخت مسائلی را مطرح کرده و به احتمال زیاد این طرح دوباره اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه بازگشت دوباره کارت مشکلاتی را برای جایگاه‌داران به همراه خواهد داشت، گفت: در حال حاضر سامانه هوشمند موجود جایگاه‌ها بسیار فرسوده است و شرکت‌های خدماتی امکان تهیه قطعات و تعمیر آن را ندارند، بنابراین بازگشت دوباره کارت سوخت، بار اضافه بر دوش جایگاه‌داران تحمیل می‌کند.

رئیس انجمن جایگاه داران استان اصفهان با اعتقاد بر اینکه بازگشت کارت سوخت دوباره در توزیع بنزین و دیگر فراورده‌های نفتی بازار غیرقانونی ایجاد خواهد کرد، افزود: در این شرایط افرادی به دور از دید جایگاه داران و یا با تطمیع کارگران جایگاه‌ها قصد فروش سهمیه خود و یا استفاده از کارت سوخت خودرو‌های فرسوده و یا موتورسیکلت‌های مستعمل را خواهند داشت و بر مشاغل کاذب اضافه می‌شود.

وی هم‌چنین افزود: از سوی دیگر با استفاده از این کارت‌ها زمان سوخت‌گیری و معطلی مردم در جایگاه‌ها افزایش می‌یابد که این موجب عدم بهره‌وری سوخت و آلودگی بیشتر هوا می‌شود.

کامران با بیان اینکه دولت به دلیل افزایش قاچاق به دنبال بازگشت دوباره کارت سوخت است، گفت: این دلیل علمی و منطقی نیست و باید پرسید اکنون که گازوئیل با کارت سوخت و محاسبه پیمایش توزیع می‌شود، آیا قاچاق نفت گاز وجود ندارد؟ این در حالی است که بیشترین آمار قاچاق مربوط به این فراورده است.

وی با بیان اینکه در خبر‌ها اعلام می‌شود که برخی افراد با ۲۰ لیتری و موتور و یا وانت مشغول انحراف فراورده‌های سوختی به سمت مرز‌های کشور هستند و میزان قاچاق عددی معادل ۱۵ تا ۲۰ میلیون لیتر است، اظهار کرد: باید پرسید این حجم عظیم در چند وانت یا موتورسیکلت جای می‌گیرد و آیا امکان این حجم قاچاق از این طریق وجود است؟

رئیس انجمن جایگاه داران استان اصفهان با تأکید بر اینکه ریشه قاچاق فراورده‌های نفتی در جای دیگر و با وسایلی بسیار حجیم‌تر است، تأکید کرد: در محاسبه‌ای سرانگشتی می‌توان دریافت اگر هر وانت بتواند ۵۰ عدد بشکه ۲۰ لیتری را حمل کند، در عمل ۱۰۰۰ لیتر سوخت قاچاق کرده که با تقسیم این عدد بر ۱۵ میلیون لیتر قاچاق اعلام‌شده یعنی روزانه ۱۵ هزار وانت دور از چشم مرزبانان از کشور خارج می‌شوند.

وی با اعتقاد بر اینکه بازگشت دوباره کارت سوخت هزینه بالایی را به اقتصاد کشور تحمیل می‌کند، تأکید کرد: بهترین راه‌حل برای کاهش قاچاق سوخت، واقعی شدن نرخ آن است و تا بهای فراورده‌های نفتی واقعی نشود نتیجه اعمال هر سیاسی، قاچاق خواهد بود.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: