در آستانه سفر «برایان هوک» به هند، یکی از مقام‌های وزارت دارایی این کشور در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی آمریکایی گفت که کشورش٬ کماکان به خرید نفت از ایران ادامه خواهد داد.
کد خبر: ۴۶۷۴۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۰        12 October 2018

بی بی سی گزارش داد، «سباش چندرا گرگ» معاون امور اقتصادی وزارت دارایی هند٬ گفت هنوز ساز و کار چگونگی پرداخت پول به ایران در ازای نفت٬ روشن نیست اما ما به خرید نفت از ایران ادامه می دهیم.

این در حالی است که برایان هوک٬ نماینده ویژه ایران در وزارت خارجه آمریکا، از روز چهارشنبه٬ دهم اکتبر (۱۸ مهر)٬ سفری هفت روزه را به چند کشور اروپایی و هند آغاز کرده تا درباره روابط بازرگانی این کشورها با ایران٬ مذاکره کند.

از سوی دیگر امروز جمعه روزنامه تایمز هند گزارش داد که آمریکا در خصوص تحریم های نفتی ایران برای کشورهایی همچون هند که واردات نفت از این کشور را کاهش داده اما نمی توانند آن را قطع کنند، تخفیف هایی را قائل می شود.

به نوشته رویترز٬ هند به رغم تحریم‌ها٬ سفارش خرید ۹ میلیون بشکه نفت را در ماه آینده میلادی (نوامبر) ثبت کرده است. با این حال این خبرگزاری می‌گوید میزان فروش نفت ایران در ماه نوامبر به شکل قابل توجهی کمتر از ماههای آوریل و سپتامبر خواهد بود.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: