وزارت جهاد کشاورزی آن چه در برخی رسانه ها از قول معاون آب و خاک در خصوص جلوگیری از ورود آب به کشور عراق مطرح شده است، را تکذیب کرد.
کد خبر: ۴۶۶۵۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷        11 October 2018
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، در پی انتشار خبری به نقل از معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در یکی از خبرگزاری‌ها در خصوص «جلوگیری ا. ز. ورود آب به کشور عراق»، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی توضیحاتی ارائه کرد. متن این توضیحات به شرح زیر است:

مدیریت بهینه و بهره وری آب از سیاست‌های راهبردی وزارت جهاد کشاورزی است و به این منظور طرح‌های مختلف آب و خاک توسط این وزارت برای افزایش راندمان آبیاری از منابع آب داخلی صورت می‌گیرد.

این گزارش با اشاره به این که اجرای سه طرح بزرگ احیای دشت‌های خوزستان و ایلام به وسعت ۵۵۰ هزار هکتار، انتقال آب با لوله به ۴۶ هزار هکتار از اراضی دشت سیستان و طرح احداث شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی در استان‌های غرب و شمال غرب کشور با وسعت ۲۳۷ هزار هکتار از جمله طرح‌های شاخص وزارت جهاد کشاورزی برای افزایش راندمان و بهره وری آب بوده است، خاطرنشان می‌کند:نظر به گستردگی طرح‌ها و حجم بالای اعتبار مورد نیاز، به پیشنهاد دولت، مقام معظم رهبری با تامین هزینه اجرایی این طرح‌ها از محل منابع صندوق توسعه ملی، موافقت نمودند و در قالب بودجه سالانه تامین اعتبار شده است.

در ادامه این گزارش یادآوری می‌کند: معاون آب و خاک در حاشیه همایش نقش فرهنگ دینی در اصلاح الگوی مصرف آب، عملیات اجرایی، اعتبارت و فرایند تامین آن و نتایج و اثربخشی این طرح‌ها را در ارتقا و بهره وری آب تشریح کرده و نیز به دیگر طرح‌های ناظر بر مدیریت بهینه مصرف آب اشاره داشته است که از جمله این طرح ها، احیای آب بندان‌ها با هدف بهره برداری از آب‌های سطحی و روان آب‌ها در شمال کشور می‌باشد.

این گزارش با اشاره به این که آب بندان‌ها به عنوان تمهید و سازه‌ای که در گذشته‌ها شالیکاران برای مدیریت آب‌های روان و سطحی در شمال بکار می‌گرفتند و در سال‌های اخیر مغفول بوده است، می‌افزاید:بر اساس تفاهم نامه‌ای که بین وزارت جهاد کشاورزی، سازمان برنامه بودجه و استانداران مازندران، گیلان و گلستان به امضا رسیده، مقرر است با احیا و مرمت آب بندان‌ها در سطح ۲۴ هزار هکتار نسبت به جمع آوری و بهره برداری مناسب از یک میلیارد متر مکعب آب اقدام شود.

این گزارش تصریح می‌کند:بر این اساس آن چه در برخی رسانه‌ها از قول معاون آب و خاک در خصوص جلوگیری از ورود آب به کشور عراق مطرح شده است، قویا تکذیب می‌شود.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: