جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: عزم و اراده‌ای که وجود داشته سبب برطرف شدن موانع شده و هیچ کس نمی‌تواند مانع رشد ما شود.
کد خبر: ۴۶۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۱        05 October 2018
سردار حسین سلامی صبح امروز در مراسم افتتاح مرکز پزشکی تخصصی و فوق تخصصی شبانه روزی شهدا اظهار داشت: این مجموعه پزشکی بسیار نفیس، گرانقدر و در شان مردم ماست، مردم ما مردم بسیار عزیز و شریف هستند و شایسته است که بهترین‌ها برای زندگی آن‌ها فراهم شود، انسانی‌ترین و در نهایت الهی‌ترین عملی که می‌توانیم انجام بدهیم این است که در راستای ارتقا زندگی و فرهنگ مردم قدم برداریم و در راستایی کاهش آلام معنوی و جسمانی آن‌ها تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه هر جامعه‌ای به اندازه وسعت ذهن آن جامعه بزرگ می‌شود و هر چیزی در عالم قلب ایجاد شده و آن‌گاه در عالم بیرون واقعیت پیدا می‌کند خاطرنشان کرد: شخصیت انسان‌های یک جامعه است که آن جامعه را می‌سازد، وقتی ما درست فکر کنیم و با افق‌های بلند اندیشه‌ها را سازگار کنیم حتما پیشرفت می‌کنیم، این مرکز در اوج تحریم‌ها به وجود آمده یعنی اگر اراده کنیم هیچ مانعی نه موانع بین‌المللی و نه داخلی قادر نیست در برابر ما بایستد.

سردار سلامی تصریح کرد: عزم و اراده‌ای که وجود داشته سبب برطرف شدن موانع شده و هیچ کس نمی‌تواند مانع رشد ما شود که این مهم‌ترین پیام این مرکز به ماست.

وی افزود: معماری در بنا‌ها بسیار مهم است، چون رابطه زیبایی‌شناسی انسان را با طبیعت برقرار می‌کند، اکنون که در این مرکز نشسته‌اید احساس حضور در یک بیمارستان به شما دست نمی‌دهد در صورتی که اغلب بیمارستان‌ها دارای راهرو‌های تنگ و سقف‌های کوتاه است، معماری ایرانی اسلامی زیباترین عناصر را در خود جای داده و اصفهان هم سرآمد معماری در جهان است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: از معماری کار گرفته تا ظاهر افرادی که در این مرکز کار می‌کنند از جمله نکات مورد توجه است، انسان‌های با نشاطی در این مرکز حضور دارند و آن چیزی که بسیار مهم است برقراری رابطه شفابخش بین انسان‌های و این محیط است، در تعالیم امروز پزشکی نیز وجود دارد که چگونه رابطه معنوی بین پزشک و بیمار بخش مهمی از مداوای بیمار است.

وی خاطرنشان کرد: نکته مهم علاوه بر مسائل فنی درمان، تکریم انسان‌هایی است که به این مکان رجوع می‌کنند و باید بدون منت و اذیت به آن‌ها خدمت ارائه شود که همه این‌ها در کنار یکدیگر محیطی پیشرفته و زیبا را برقرار می‌کند این الگو به دیگر بخش‌ها نیز سرایت می‌کند.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: